مقاله کسب و کار دیجیتال

۷ دلیل محکم که نداشتن سئو سایت، کسب و کار شما را نابود می‌کند!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پی بردن به مزایای سئو ممکن است که نیاز به زمان داشته باشد، همین امر یکی از دلایلی است که ممکن است بسیاری از مشاغل از آن چشم پوشی کنند و تنها به برنامه های سنتی PPC و کمپین های شبکه های اجتماعی اکتفا کنند.

نادیده گرفتن سئو مانند عبور از طوفانی است که به سمت شما پول می ریزد، اما شما فقط باد آن را انتخاب می کنید و پولی که به سمت شما می آید را نادیده می گیرد.

اگر روی سئو و آموزش های سئو چشم خود را بسته اید، در این مقاله هفت روش را معرفی می کنیم که می تواند روی کسب و کار شما تأثیر بد بگذارد و امیدواریم که در پایان مقاله در مورد استراتژی خود تجدید نظر کنید.

۱. مشتریان بالقوه خود را از دست می دهید

از آنجایی که این روزها افراد مدام در حال جستجوی در اینترنت و یافتن نتیجه سریع هستند، سئو می تواند تعداد زیادی مشتری جذب کند. این مشتریان فقط در آنجا نشسته اند و منتظرند شما چشم خود را برای دیدن پتانسیل سئو باز کنید.

آنها در واقع به سمت رقبای شما هدایت می شوند و این بدان معناست که با گذشت زمانی که شما از سئو استفاده نمی کنید، رقبای شما مشتری پیدا می کنند. حتی ممکن است که مشتری های شما هم تبدیل به مشتری رقبای شما شوند.
بعضی از اینها مشتریانی هستند که شاید از وجود آنها اطلاع نداشته باشید و اگر از سئو استفاده نکنید هرگز آنها را نخواهید دید.

۲. اعتبار شما زیر سوال می رود

شهرت در تجارت مهم است و شما نمی خواهید مشتریان بالقوه به شهرت شما شک کنند. وقتی سئو را نادیده می گیرید ، تعداد قابل توجهی از مشتریان بالقوه متوجه عدم حضور شما در دنیای آنلاین شما می شوند.

هرکسی برای دیده شدن می تواند هزینه پرداخت کند؛ اما برای رتبه بندی نمی تواند هزینه بپردازد. بنابراین افراد بیشتری به رتبه بندی اعتماد می کنند که با پیاده سازی صحیح سئو کسب می کنید.

مشتریانی که دقیقاً جلوی چشم شما هستند از کنار شما عبور می کنند
با نادیده گرفتن سئو، شما از پتانسیل جستجوهای محلی چشم پوشی می کنید. این روزها سئوی محلی یکی از متداول ترین روش های یافتن مشاغل نزدیک به مردم است.

۳. بدون سئو، محتوای بی ربط ارائه خواهید داد

سئو، سایت شما را بر اساس نیازهای مخاطب ثابت نگه می دارد. با سئو، از جستجوهای محبوب و کلمات کلیدی که بیشتر استفاده می شود، آگاه می شوید، بنابراین می توانید محتوای خود را مطابق با این خواسته طراحی کنید.

۴. گوگل می تواند به شما برچسب غیر قابل اعتماد بزند

آیا در مورد به روزرسانیMedic  در سال ۲۰۱۸ چیزی شنیدید؟ این به روزرسانی برای اطمینان از قابل اعتماد بودن و مرتبط بودن سایت هایی که در نتایج جستجو در زمینه پزشکی نشان داده می شوند، بود.

گوگل الگوریتم های خود را به منظور از بین بردن سایت هایی که محتوایی بی ربط یا فاقد اعتبار ارائه می کردند، به روز کرد. تعدادی از سایت ها دچار افت بازدید شدند و رتبه بندی آنها به سرعت پایین آمد که همین امر باعث شد اعتماد مخاطبان به آنها از بین برود.

با این وجود مشاغلی که سئوی خوبی داشتند، توانستند طوفان را تحمل کنند و برگشتند.

۵. بدون سئو برای ساخت ارزش برند هزینه زیادی خواهید کرد

برای اینکه مشتری بتواند به یک کسب و کار اعتماد کند، نیاز به ایجاد اعتبار تجاری وجود دارد. استفاده از کانال های سنتی مانند تبلیغات رسانه ای برای ایجاد ارزش تجاری گران است و قیمت ها روزبه‌روز افزایش می یابد. با استفاده از استراتژی های صحیح سئو، در واقع می توانید هزینه های بسیار کمتری صرف کنید و در عین حال به نتایج چشمگیری برسید.

۶. امکان ایجاد تجربه بد در سایت وجود دارد

تجربه کاربر می تواند تعیین کند که چه مدت کاربر در سایت شما باقی مانده است یا اینکه آیا دوباره به سایت بازمی‌گردد یا خیر.

حتی با داشتن محتوای مناسب، اگر سایتی به کاربر احساس راحتی نمی دهد، احتمال ترک آن وجود دارد و دیگر هرگز برنخواهد گشت. این کار باعث افزایش نرخ پرش می شود و در نهایت موتورهای جستجو رتبه شما را پایین می آورند.

۷. تمامی مشکلات با مشاور سئو حل شدنی‌ست!

امروزه استفاده از سئو برای بهبود رتبه در نتایج جستجو موتور گوگل بسیار رایج شده و خیلی به گوشمان می‌خورد که کسب‌و‌کارهای مختلف برای بهبود شرایط خود خصوصا در زمان کرونا رو به دیجیتالی کردن کسب و کار خود می‌آورند. دنیای اینترنت به سرعت در حال رشد است، بنابراین قرار گرفتن در موتورهای جستجوگر، مانند گوگل، مهم‌تر از همیشه است!

منبع:  وبیمو 

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: چرا سئو سایت در 2021 اهمیت دارد؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: شایع ترین دلایل عدم کسب نتیجه از سئو : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: رقیبی بی همتا برای گوگل؛ عرضه بریو سرچ با قابلیت حفظ حریم خصوصی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا