بازاریابی دیجیتالپیشنهاد سردبیرمقاله کسب و کار دیجیتال

۴ نکته بازاریابی مهم که از یوتیوبرهای جوان می توان آموخت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : کرک شولتز – کارشناس بازاریابی و تبلیغات
مترجم : امیر آل علی

تا ۳۰ سال قبل، ابدا تصور نمی شد که کودکان و نوجوانان قادر به کسب درآمدهای بسیار بالا باشند، با این حال در جهان حال حاضر به لطف پیشرفت تکنولوژی، این گروه ها حتی از افراد بزرگسال نیز بهتر عمل کرده اند. درواقع اکنون باید آنها را به عنوان الگویی برای خود دانست. آنها دغدغه های کمتری را دارند و از سطح انرژی به مراتب بالاتری نیز برخوردار هستند. همین امر باعث می شود تا کاملا جسورانه رفتار کنند. در این راستا اگرچه می توان نمونه هایی نظیر گراهام استفان را نام برد، با این حال در این مقاله تلاش شده است تا نگاهی جمعی به آنها داشته باشیم. در ادامه ۴ نکته بازاریابی مهم را بررسی خواهیم کرد. 

۱-علاقه 

مهمترین اصل این است که مسیری را انتخاب کنید که به آن علاقه مند هستید. برای مثال ممکن است به تکنولوژی علاقه زیادی داشته باشید و تحت این شرایط می توانید خود را به عنوان یک یوتیوبر معرفی، نقد و بررسی و حتی آموزش دهنده مطرح نمایید. در این زمینه حتی بازی های رایانه ای نیز می تواند برای شما درآمدهای بالایی را داشته باشد. علت اهمیت علاقه به این خاطر است که شما باید در سطحی قرار بگیرید که دنبال کردن شما جذابیت لازم را داشته باشد. بدون شک علاقه عاملی است که باعث خواهد شد که از اختصاص زمان زیاد، واهمه نداشته و تفکر شما این باشد که در حال تفریح کردن هستید. در کنار این موضوع یوتیوبرهای جوان، دغدغه مالی به مراتب کمتری داشته و این مسئله باعث می شود تا تمرکز بیشتری بر روی محتوایی که تولید می کنند داشته باشند. همچنین آنها از امتحان کردن مسیرهای جدید نیز واهمه ندارند. این امر در حالی است که افراد بزرگتر، به روش های امن تاکید دارند. 

۲-صداقت 

یوتیوبرهای جوان با سیاست به مراتب کمتری نسبت به مخاطبان خود رفتار می کنند. این امر باعث شده است تا صمیمیت بسیار خوبی میان آنها و طرفداران شکل گیرد. این امر در حالی است که سایرین تلاش می کنند کاملا رسمی به نظر برسند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از اینترنت در بین کودکان و نوجوان ها به مراتب بیشتر از سایر گروه های سنی بوده و به همین خاطر نیز ضروری است تولید محتوا به سبک جدید را امتحان نمایید. در کنار این موضوع یوتیوبرهای جوان به خوبی مخاطبان خود را درگیر می کنند. درواقع آنها حتی از برگزاری رویدادها در مکان هایی مشخص نیز خودداری نکرده و به طریق مختلف، ارتباط خود را با مخاطبان افزایش می دهند. فراموش نکنید که اکثر چالش های حال حاضر در شبکه های اجتماعی، توسط این گروه سنی ایجاد می شود، با این حال بسیاری از افراد دیگر یوتیوبر بودن را به عنوان شغل دوم خود نگاه می کنند که این امر باعث می شود تا زمان کافی را نتوانند به این موضوع اختصاص دهند. 

۳-یادگیری مدام 

تنها درصد کمی از یوتیوبرهای جوان، فیلم های خود را شخصا ادیت نمی کنند. درواقع بسیاری از افراد حتی از تیم فیلمبرداری نیز استفاده می کنند. این مسئله خلاقیت شما را محدود خواهد کرد. درواقع یکی از بخش های بسیار جذاب، آموزش ادیت هایی است که بر روی کلیپ های مختلف اعمال شده که بدون شک یوتیوبرهایی که دانش کافی را ندارند، در این زمینه حرفی برای گفتن نخواهند داشت. در کنار این موضوع با توجه به این امر که دغدغه مالی در بین یوتیوبرهای نوجوان بسیار کمتر است، آنها از همکاری با حتی رقبای خود احساس بدی نداشته و این امر باعث می شود تا شانس رشدی سریع را داشته باشند. به صورت کلی میزان تمایل به یادگیری و امتحان روش های جدید در بین یوتیوبرهای جوان به مراتب بیشتر است. 

۴-تنوع بالا 

نوع نگرش یوتیوبرهای جوان به این شبکه با سایرین کاملا متفاوت است. درواقع آنها این بستر را صرفا برای اقدامات تبلیغاتی و کسب درآمد نمی بینند. همین امر باعث می شود تا تنوع خوبی در موضوعات خود داشته باشند. برای مثال ممکن است فیلمی را از اتفاقات روزمره خود نیز منتشر نمایند. این امر باعث می شود تا مخاطب خود را در فاصله کمتری با فردی که دنبال می کند، حس نماید. در کنار این موضوع نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که یوتیوبرهای جوان برای رسیدن به شهرت لازم، ابدا عجله ای نداشته و این امر باعث می شود تا روند طبیعی رشد، به بهترین شکل طی شود. 

به صورت کلی به تمامی افرادی که علاقه مند هستند تا در زمینه تولید محتوا کار خود را شروع نمایند، توصیه می شود که به جوان های فعال در شبکه موردنظر خود، توجه بیشتری را داشته باشند و سعی کنند تا دلایل موفقیت آنها را به کار گیرند، با این حال به صورت کلی اگر صرفا مقلد باشید، نتیجه ای را به دست نخواهید آورد. درواقع تا زمانی که به ایده ای جدید دست پیدا نکرده اید، بهتر است که کار خود را شروع نکنید. 

منبع: فرصت‌امروز

بیشتر از دیجیتال مارکتینگ در اقتصادالکترونیکی بخوانیم:
تاثیر هوش مصنوعی بر دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱
شبکه‌های اجتماعی به کمک تجارت و بازاریابی در دوران کرونا و پساکرونا می‌آیند
بازاریابی دیجیتال؛ کسب و کار غیرحضوری
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
از اینستاگرام برای ایجاد و تقویت برند تجاری یا شخصی‌تان استفاده کنید!
معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ: سئو چیست؟
دیجیتال مارکتینگ در بازار املاک و مستغلات باید تقویت شود
بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی یک فرصت طلایی
چگونه دیجیتال مارکتینگ به فروش بیشتر کمک می‌کند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. بازتاب: چقدر در بازاریابی دیجیتال هزینه کنیم؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: یک زمینه کاری اشباع­‌نشدنی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: 7 اشتباه بزرگ در استفاده تجاری از اینستاگرام : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: پرسونای مخاطب چیست؟ راهنمای قدم به قدم طراحی پرسونای مخاطب : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: بازاریابی در عصر دیجیتال : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا