اقتصاددیجیتالپیشنهاد سردبیرکتاب‌های اقتصاد دیجیتال

۹ کتاب جدید در زمینه تجارت الکترونیک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : سایگ یالند   مترجم : امیر آل علی  

برای موفقیت در هر کاری لازم است تا به جدیدترین منابع دسترسی داشته باشید. علت این امر نیز به خاطر همگام شدن با جدیدترین تغییرات است. در این راستا امروزه تجارت الکترونیک، به یکی از بخش های کاملا حیاتی در زمینه کسب و کار تبدیل شده است. با توجه به تعداد کتابهایی که هر ساله منتشر می شود، بدون شک اگر بخواهید تمامی آنها را مطالعه کنید، زمان زیادی را از دست خواهید داد. به همین خاطر در این مقاله ۹ مورد از جدیدترین ها با ارزش مطالعه بالا، گردآوری شده که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۱-تمرین

نویسنده: ست گودین 

بدون شک نویسنده این کتاب، یکی از شناخته شده ترین افراد در زمینه تجارت الکترونیک محسوب می شود. وی در جدیدترین کتاب خود تلاش کرده است تا اصول فروش خلاق در بستر اینترنت را در قالب تمرین های مختلف، آموزش دهد. وی همچنین به خوبی دلایل عدم موفقیت برندهای مختلف در کسب دنبال کننده و فروش بالا در اینترنت و شبکه های اجتماعی را با ذکر مثال های متعدد، توضیح داده است. 

ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۶، بهمن و اسفند‌ماه ۱۳۹۹

۲-لایو ایجاد نمایید 

نویسنده: جفری گیتومر

در این کتاب نویسنده با ذکر آمارهای مختلف این نکته را به اثبات می رساند که روش های رایج در زمینه بازاریابی اینترنتی با نتایج حداکثری همراه نیست. این امر در حالی است که افراد و برندهایی که در زمینه تولید ویدئو خصوصا پخش زنده فعال هستند، نتایج به مراتب بهتری را به دست آورده ‎اند. به همین خاطر نویسنده توصیه کرده است که از بسترهای پخش آنلاین نظیر لایو اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوب استفاده نمایید. همچنین توصیه هایی مطرح شده است که از این اقدام خود بتوانید بالاترین سطح نتایج را به دست آورید. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۵، دی‌ماه ۱۳۹۹

۳-اختراع و سرگردانی

نویسنده: جف بزوس 

این امر که ثروتمندترین فرد حال حاضر جهان کتابی را تألیف کرده باشد، خود اهمیت مطالعه آن را بسیار بالا خواهد برد. در این اثر جف بزوس تلاش کرده است تا شما را با عقاید و تصمیمات خود در این چند سال، آشنا سازد. اطلاع پیدا کردن از اتفافات و تصمیمات مهم ابربرند آمازون، بدون شک برای هر فردی همراه با نکاتی طلایی خواهد بود. در این زمینه فراموش نکنید که آمازون، بهترین برند حال حاضر جهان است که از طریق اینترنت موفق شده است تا امپراتوری خود را ایجاد نماید. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۴، آذر‌ماه ۱۳۹۹

۴-مدیریت بلاک چین

نویسنده: لورن لانتز، دنیل کاوری

به صورت ساده، بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش ها محسوب می شود که به واسطه شیوه خاص خود، عملا امکان هک، حذف و دستکاری وجود نخواهد داشت. به همین خاطر نیز از آن به عنوان یک فناوری انقلابی نام برده می شود، با این حال هنوز هم بسیاری از افراد نسبت به نحوه استفاده از آن در کسب و کار خود ناآگاه هستند. در این کتاب نویسنده تلاش کرده است تا با ذکر مثال های کاربردی، افراد را با این فناوری سودمند و نحوه استفاده از آن، آشنا سازد. همچنین نسبت به آینده آن نیز پیش بینی های جالبی شده است. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۳، آبان‌ماه ۱۳۹۹

۵-به سمت مذاکره پیش برو

نویسنده: جرمی هاربور

توانایی مذاکره به قدری برای برندها دارای اهمیت است که از آن تحت عنوان یک هنر نام برده می شود. در این زمینه اگرچه ممکن است تصور نمایید برخی از افراد به صورت ذاتی، مذاکره کنندگان بهتری هستند، با این حال آمارهای خلاق این امر را به اثبات می رساند. درواقع بسیاری از افراد وجود دارند که طی یک دوره آموزشی، تغییرات فوق العاده ای را داشتند، با این حال این کتاب تنها به آموزش ساده بسنده نکرده و بسیاری از تکنیک های طلایی را نیز معرفی می کند. با رعایت این موارد، در هر زمینه ای حتی استخدام نیروی کاری نیز بهترین مذاکره ممکن را خواهید داشت. 


دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۲، مهرماه ۱۳۹۹

۶-بازنگری در اصل رقابت 

نویسنده: رم چاران

نویسنده در این کتاب تلاش کرده است تا مقوله رقابت در عصر حاضر را با گذشته مقایسه نماید تا از دل آن اقداماتی که باید انجام شود را معرفی کند. نکته‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که میزان این تغییرات به حدی زیاد است که حتی در برخی از موارد نباید برندهای دیگر را حتی رقیب خود بدانید. درواقع امروزه برندهایی موفق تر هستند که بتوانند با دیگران همکاری های لازم را ایجاد نمایند. با این اقدام می توانید قدرت مشتری‎سازی در ابعاد به مراتب بیشتر را برای تصاحب جایگاه محدود حال حاضر یکدیگر، پیدا کنید. 


دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱، مرداد و شهریور ۱۳۹۹

۷-قوانین اینستاگرام 

نویسنده: جودی کوک 

امروزه اینستاگرام را باید مهمترین شبکه اجتماعی حال حاضر به حساب آورد. حضور اکثر برندها و افراد مطرح خود یکی از دلایل اثبات این ادعا محسوب می شود. اگرچه شما از امکانات متنوع نظیر قابلیت لایو، استوری، IGTV و ریلز در کنار کاربران میلیاردی برخوردار هستید، با این حال واقعیت این است که بیش از ۶۰ درصد برندها موفق نمی شوند فروش خوبی را در این شبکه داشته باشند. به همین خاطر هم نویسنده تلاش کرده است تا در این کتاب، ضمن بررسی اشتباهات رایج، اصول موفقیت در اینستاگرام را مطرح نماید. نکته جذاب این کتاب، ذکر مثال های متعدد است. این امر باعث خواهد شد که دقیقا بدانید هر یک از اصول، در عمل چه تاثیراتی را داشته است. 

آخرین مطالب علمی و کاربردی در حوزه محیط زیست و انرژی ‌های تجدیدپذیر در پایگاه خبری “سبزرسانه”

۸-نحوه کسب درآمد اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی

نویسنده: جاستین بلانی

در حالی که برندها تلاش می کنند تا محصول خود را به فروش برسانند، اینفلوئنسرها بدون محصول و حتی کارمند، درآمدهای فراتر از حد تصوری را دارند. این امر در حالی است که بسیاری از افراد این حوزه را حتی به عنوان یک شغل ثابت نمی دانند. به همین خاطر نویسنده تلاش کرده است تا افراد را به سمت این شغل نوظهور متمایل سازد و اقداماتی که باید انجام دهید را تشریح کند. نکته جالب توجه این است که اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که اینفلوئنسر بودن به دو شبکه اینستاگرام و یوتیوب محدود است، با این حال بسیاری از افراد در سایر شبکه ها که رقبای کمتری وجود دارد هم کاملا موفق ظاهر می شوند. درواقع این کتاب دید شما را به این حوزه کاملا تغییر خواهد داد. 

دانلود و مشاهده عناوین نشریه ” توسعه سبز” شماره ۹ نشریه تخصصی توسعه پایدار در صنعت و معدن

۹-اصول پادکست سازی

نویسنده: دیو جکسون 

آمارها حاکی از آن است که پادکست با سرعتی خارق العاده در حال طی کردن مسیرهای پیشرفت است. درواقع امروزه استفاده از زمان های مرده، به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده که برای آن هیچ گزینه ای بهتر از پادکست نخواهد بود، با این حال مشکل اصلی بسیاری از افراد این است که دقیقا نمی دانند که چه اقداماتی را باید انجام دهند. درواقع برخی از نکات است که می تواند شانس موفقیت شما را چند برابر نماید که نویسنده در این کتاب خود آنها را به خوبی توضیح داده است. همچنین نکات بسیار خوبی در زمینه قیمت گذاری پادکست‌ ها، روش های پیداکردن اسپانسر و موضوعات محبوب ذکر شده است. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از حوزه کتاب در اقتصادالکترونیکی:
همه‌چیز درباره «اقتصاد دیجیتال»
چشم‌انداز شهر هوشمند برای انسان عصر حاضر
جدیدترین فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس
انتشار کتاب اقتصاد دیجیتال؛ خلق و تصاحب ارزش-مضامینی برای کشورهای در حال توسعه
محبوب‌ترین برنامه کاربردی برای مطالعه کتاب‌های الکترونیک در سال ۲۰۲۱
با این اپلیکیشن کتاب بیشتری بخوانید؛ آینده کتابخوان‌های الکترونیک
کتاب اقتصاد دیجیتال منتشر شد
مفهوم زندگی در عصر دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. بازتاب: فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال ۱۴۰ خدمت تخصصی دریافت می‌کنند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: اقتصاد دیجیتال چین در ۲۰۲۰ در بحبوحه بحران کرونا رشد کرد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: توسعه هوش‌مصنوعی بر سر پرتگاه بی‌قانونی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: کتاب «رقابت در عصر هوش مصنوعی» توسط مرکز نوآوری پل‌وینو منتشر شد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا