توکن‌های غیر مثلی (NFT)مقاله ارز دیجیتال

NFT فیجیتال چیست؟ تلفیق ماهیت دیجیتالی و فیزیکی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
امیرمحمد شریفی

NFT فیجیتال فراتر از موارد استفاده NFT‌ها، محصولات دنیای واقعی را با تکیه بر اصول طراحی وب۳ به دنیای مجازی متصل می‌کنند.

NFT‌های فیجیتال یا توکن‌های غیر‌قابل‌تعویض که نماینده دارایی‌های دیجیتال و دارایی‌های فیزیکی هستند؛ در سال‌های اخیر توجه زیادی را در دنیای سرمایه گذاری به خود جلب کرده‌اند. در‌حالی‌که فیجیتال‌ها مزایای بسیاری چون افزایش شفافیت و مالکیت کسری از دارایی را ارائه می‌دهند، اما برخی از چالش‌ها مانند عدم قطعیت‌های قانونی و نظارتی و پیچیدگی‌های فنی را نیز به همراه دارند.

Phygital NFT در کریپتو به چه معناست؟

NFT‌های Phygital فراتر از موارد استفاده مجازی NFT‌ها، محصولات دنیای واقعی را با تکیه بر اصول طراحی وب۳ به دنیای مجازی متصل می‌کنند. توکن‌های غیرقابل تعویض فیجیتال، تلفیقی از توکن‌های غیرقابل‌تعویض فیزیکی و دیجیتالی، تجربه‌های جدیدی را برای صاحبان آن رقم می‌زنند و برای کسب‌وکارها امکان تعامل بیشتر با مشتریان را فراهم می‌سازد. 

Phygital NFT‌ها امکان خرید و فروش کالاهای فیزیکی دنیای واقعی را از طریق کلکسیون‌های دیجیتال یا NFT‌ها فراهم می‌کنند.

برندهای مختلف چگونه از NFT فیجیتال استفاده می‌کنند؟

به عنوان یک فناوری نوپا، برندها هنوز برای استفاده از Phygital NFT‌ها آزمون‌وخطا می‌کنند و راه‌حل‌های فراگیری برای استفاده از آن‌ها به‌چشم نمی‌خورد.

با این حال، NFTهای فیجیتال می‌توانند راهی برای ایجاد یک مکانیسم انگیزشی و هویتی برای برند و در نتیجه، به حفظ و افزایش مشتری کمک کنند. برندها تاکنون از آنها برای بسیاری از این اهداف استفاده کرده‌اند.

یکی از راه‌هایی که برندها تجربه‌های فیجیتالی ایجاد می‌کنند؛ این است که از کاربران می‌خواهند NFT را بخرند و سپس از آن‌ها می‌خواهند تا آن توکن را بسوزانند تا به کالاها یا تجربیات فیزیکی دسترسی پیدا کنند. نمونه ای از این پروژه Nouns Vision است.

همچنین، پروژه‌هایی وجود دارند که بعد از خرید کالای فیزیکی، NFT آن کالا را برای مشتری فعال می‌کند. این تجربه به مشتریان احساس تعلق می‌دهد و می‌تواند کالای فیجیتال خود را با جامعه هدف کسب‌و‌کار، به اشتراک بگذارد. 

مزایای NFTهای فیجیتال چیست؟

NFTهای فیجیتال به ایجاد قابلیت ردیابی در محصولی که به مشتری فروخته می‌شود، کمک می‌کند. تاریخچه محصول می‌تواند اعتبار و ارزش تجاری به یک کالای فیزیکی بیافزاید.

با توجه به اینکه توکن‌های غیرقابل تعویض معتبر و ضد‌دستکاری هستند، هر شخصی که NFT‌های فیجیتال را خریداری می‌کند می‌تواند تاریخچه‌ی افرادی که قبل از وی این کالا را خریده‌اند، ردیابی کند. این به ایجاد اصالت و اعتماد معاملات اقتصادی کمک می‌کند.

به لطف قابلیت ردیابی، NFT های فیجیتال همچنین می‌توانند به مقابله با محصولات تقلبی در بازار کمک کنند و منجر به فروش کالاهای اصلی شوند. در نهایت، توکن‌های غیرقابل تعویض فیجیتال ابزاری برای هنرمندان برای کسب درآمد از مهارت‌های خود هستند. به عنوان مثال، هنرمندان می‌توانند برای ایجاد محتوای یک برند برای کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی، از کار خود در Felt Zine کسب درآمد کنند.

آینده این توکن‌ها چیست؟

جهان می‌تواند توکنیزه شود و NFT‌ها می‌توانند ابزاری باشند که از طریق آن معاملات خود را بهینه کنیم. توکن‌های غیرقابل تعویض Phygital ارزش افزوده بالایی دارند و می‌توانند بخشی از ابتکارات هر برندی باشند. با توجه به جدید بودن آنها، هیاهویی در اطراف آنها وجود دارد که مارک ها می‌توانند از آن سود ببرند و برند خود را متمایز کنند. 

با این حال، پذیرش گسترده NFT‌های فیجیتال احتمالاً به توسعه راه‌حل‌های عملی و مقرون‌به‌صرفه برای ذخیره، ردیابی و تأیید اقلام فیزیکی ارائه شده توسط NFT‌ها، بستگی دارد. 

همچنین، باید دید که چگونه این ابتکارات می‌توانند مقیاس‌پذیر شوند و به برندهایی که از آنها استفاده می‌کنند ارزش بیافزایند. چارچوب‌های قانونی و نظارتی پیرامون NFT‌های فیجیتال نیز قبل از اینکه آن‌ها را به یک پدیده فراگیر تبدیل کند، نیاز به وضوح بیشتری دارند.

منبع: تجارت‌نیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا