پیشنهاد سردبیردولت دیجیتال

بررسی مسائل حوزه ارتباطات با حضور وزیر در مجلس

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی به نقل از ایسنا یک شنبه یکم تیر ماه آذری جهرمی وزیر ارتباطات با حضور در مجلس به سوال و جواب نمایندگان پاسخ داد و نمایندگان که عمدتا به این حوزه نقد داشتند ایرادات خود را بیان نمودند

قالیباف: چرا یک پیام ساده بین دو شهروند ابتدا باید به خارج برود؟

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکلاتی در بخش پیام‌رسان‌ها گفت:‌ چرا باید یک پیام ساده بین دو شهروند ابتدا به خارج برود بعد به داخل بازگردد.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی و در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات بر اهمیت شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: این هم نیاز همه مردم در شئونات مختلف زندگی است و از سوی دیگر امنیت ملی، عمومی، اجتماعی و اخلاقی ما در گروی شبکه ملی اطلاعات است.

وی ادامه داد: همین شبکه ملی اطلاعات که الان وجود دارد دارای اشکالاتی است. ما عدم تناسب در رشد ترافیک داخلی و خارجی را داریم و آنقدر که رشد ترافیک در بخش خارجی است، در حوزه داخلی نتوانستیم کنترل کنیم لذا نیازمند سیاست‌های تعدیلی و راهبردی هستیم که در اختیار این وزارتخانه است.

قالیباف ادامه داد: جنس و شکل ترافیک هم مهم است. در ارسال یک پیام ساده بین دو شهروند ابتدا این پیام به خارج می‌رود و بعد به داخل بازمی‌گردد که ضعف جدی است. ما در همین شبکه ملی اطلاعات در خدمات پایه عمومی دچار کمبود جدی هستیم از جمله در بخش پیام‌رسان و سیستم عامل که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به آن توجه کند. بحث صیانت از همین شبکه ملی هم موضوعی مهم است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کودکان، نوجوانان و خانواده‌های ما در معرض فضای آلوده هستند، ادامه داد: این فضای آلوده را باید از دو جهت نگاه کرد یکی تولید محتوا که هم وزارتخانه و هم بقیه دستگاه‌ها مسئول هستند و یکی توسعه سرویس‌های داخلی‌، سیاست‌های دولت و اعمال مدیریت در شبکه. امروز ما این لجام گسیختگی را می‌بینیم این ضعف مدیریت و بدون سیاست‌گذاری بودن را در کشور مشابهی در شرق و غرب نداریم و حس می‌کنید حالت لجام گسیخته و رها شده‌ای وجود دارد.

قالیباف با بیان این‌که شبکه ارتباطی ما متکی به حوزه موبایل است، افزود: ما در شبکه ثابت فیبر نوری بسیار ضعیف عمل می‌کنیم فیبر نوری از ۷۰ کیلومتر به ۲۰۰۰ کیلومتر رسیده، اما سیاست مشخصی نیست. این از وظایف روشن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و نیاز به پول دولت هم ندارد. بخش خصوصی می‌تواند این کار را انجام دهد و اپراتورها هم داوطلب هستند، چرا منازل و مدارس نباید فیبر نوری داشته باشند که با توسعه شبکه داخلی آسیب‌پذیری، کاهش یابد.

وی یادآور شد: این وظایف تقسیم کار شده و شورای عالی فضای مجازی آن را مشخص کرده است اگر هم کمک مجلس شورای اسلامی نیاز باشد آماده هستیم که شرایط نابسامان این بخش را بسامان کنیم. ابهامی در وظایف نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت زیرساخت محتوا و خدمات تصریح کرد: بخشی از محتوا حتما در اختیار دستگاه‌های دیگر و مردم است، اما سیاست‌گذاری و مدیریت وجود ندارد چطور ما در حوزه خودرو سیاست‌گذاری، تعرفه‌گذاری و حمایت از صنعت داخل می‌کنیم تا این صنعت رشد کند، چرا در حوزه وظایف وزارتخانه مربوطه که باید سیاست‌های تعدیلی داشته باشد و رشد حوزه داخلی و خارجی متناسب باشد این سیاست اعمال نمی‌شود و این فرصت داده نمی‌شود. حمایت در حوزه محتوا از بخش داخلی صورت نمی‌گیرد.

قالیباف با بیان این‌که انتظار تولید محتوا از وزارت ارتباطات نداریم، ادامه داد: اما سیاست‌گذاری در دست شماست. این بحث مهم کشور است. در جنگ اقتصادی هم مبانی زیرساخت و خدمات عمومی است که باید از آن استفاده شود.

وی با اشاره به آغاز به کار فعالیت کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از امروز یادآور شد: ما دو اولویت اقتصاد و فرهنگ را دنبال می‌کنیم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران این اولویت است. ان‌شاء‌الله در جلسات بعدی به طور روشن و براساس سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی موضوعات را دنبال می‌کنیم.


انتقاد «محمدبیگی» از اختصاص نیمی از ترافیک اینترنت کشور به اینستاگرام

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص نیمی از ترافیک اینترنت کشور به اینستاگرام انتقاد کرد.

فاطمه محمد بیگی در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات اظهار کرد: من نگران وضعیت فرهنگی موجود در فضای مجازی هستم. چندی پیش اینستاگرام انتشار تصاویر عرضه‌نگاری را آزاد کرد و در ایام شهادت سردار قاسم سلیمانی نیز اقدام به حذف پست‌های تسلیت کاربران ایرانی کرد اما نه تنها چاره‌جویی نشد بلکه بیش از ۵۰ درصد ترافیک اینترنت کشور به این شبکه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: بیش از یک سوم کل ترافیک نباید به مجموع شبکه‌های خارجی اختصاص یابد. در چنین شرایطی اختصاص نیمی از ترافیک به یک شبکه کاملا ساختاری است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند آن را مدیریت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از افزایش جرایم رایانه‌ای براساس گفته‌های پلیس فتا خاطرنشان کرد: افزایش درصد کاربران فضای مجازی و عدم فرهنگ سازی به افزایش جرائم می‌انجامد که از جمله آنها فروش اسلحه گرم و سرد و پیوستن به سایت‌های پورنو است. این یک خلأ ساختاری است آیا اقدام خاصی برای آن انجام داده‌اید؟.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی بر ضرورت دسترسی به اینترنت برای شرکت در کلاس‌های درس آنلاین تاکید کرد و گفت: موضوع دیگر دسترسی به پهنای باند اینترنت وسیع برای همه است. آیا مطابق کشورهای پیشرفته مخاطبین را دسته‌بندی کرده‌اید؟ آیا اینترنت یک دانش‌آموز با یک خانم خانه‌دار نباید متفاوت باشد؟

رضاخواه: چرا قماربازی آنلاین مجاز است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از قماربازی آنلاین و تراکنش‌های مالی مرتبط با آن شد.

مجتبی رضاخواه در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات، اظهار کرد: چرا حریم خصوصی شهروندان به صورت گسترده نقض می‌شود مگر نه این‌که ما نیازمند زیرساخت‌های قوی و مطمئن هستیم. موارد متعددی از نفوذ و دسترسی به داده‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: درز اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام، انتشار اطلاعات گروهی از صیادان و ماهیگیران، اطلاعات برخی کاربران شرکت رجا، کاربران مخابرات، انتشار نامه‌های اداری شرکت هواپیمایی هما، اطلاعات پورتال پروازی هواپیمایی ماهان، انتشار اطلاعات کاربران سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، مشتریان بیمه ایران و ۵.۵ میلیون مشترک رایتل از جمله اینهاست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که وعده ایجاد یک میلیون شغل به کجا رسید؟، اظهار کرد: چرا قماربازی آنلاین مجاز است و تراکنش‌های مالی برای آن اتفاق می‌افتد.

رضاخواه اضافه کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید ۵۰ درصد شبکه ملی اطلاعات محقق شده است، اما مسئولین مرکز فضای مجازی میزان تحقق آن را ۳۰ درصد عنوان می‌کنند. اجرای دولت الکترونیک به کجا رسید؟ چرا با تبادل ابتدایی اطلاعات بین بانک مرکزی و وزارت صمت از تخصیص نابجای ارز دولتی جلوگیری نشده؟ و مساله‌ قاچاق ترافیک دیتای کشور چرا اتفاق می‌افتد در حالی که مردم برای ذره ذره آنها پول به اپراتورها پرداخت می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: چرا کسب و کارهای اینترنتی تا این حد به پلت‌فرم‌های خارجی وابسته هستند تا جایی که در آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ به دلیل فیلترینگ آسیب زیادی دیدند.

غضنفرآبادی: اینستاگرام قتلگاه اعتقادات بسیاری از جوانان شده است

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مدیریت فضای مجازی و پیام‌رسان‌های خارجی تاکید کرد: اینستاگرام قتلگاه اعتقادات بسیاری از جوانان شده است.

  حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: شما تلاش کردید به فضای مجازی و اینترنت گسترش و سرعت بدهید، ضمن تقدیر از شما، ولی یک چاقوی دودم را تیز کردید، اما سوال این است آیا از این موضوع استفاده خوب شد یا استفاده بد؟ فضای مجازی با سرعت اینترنت یک اتوبان امن برای حمله ضد انقلاب و دشمنان انقلاب را تا عمق ایران اسلامی به وجود آورد که بسیاری از جوانان ما در این اتوبان کشته یا مجروح شدند.

وی ادامه داد: اعتراض به حق مردم با تاخت و تاز ضد انقلاب همچون منافقین و سلطنت‌طلبان بی‌آبرو با استفاده از این فضا از مسیر خود خارج شد و خسارت‌های زیادی را بر مردم تحمیل کرد. آیا در این موضوع شما مسئول نیستید؟

غضنفرآبادی تصریح کرد: چرا پیام‌رسان‌های داخلی حمایت نشدند؟ و چرا پیام‌رسان‌های خارجی اینقدر حمایت می‌شوند؟ اینستاگرام قتلگاه اعتقادات بسیاری از جوانان ما شده است. چقدر از خانواده‌ها که به دلیل این فضا متلاشی شدند. بدون فراهم نمودن امنیت پیام‌رسان‌های خارجی چه مشکلاتی برای جوانان به وجود آمد و چقدر فضای خانمان‌سوز بی‌دینی، بی‌غیرتی، غرب‌گرایی را فراهم کرد. چه کسی باید اینگونه مسائل فضای مجازی را رفع کند؟ آیا شما مسئولیتی ندارید؟

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نفع پیام‌رسان‌های خارجی بیشتر است یا ضرر آنها؟ چه اصراری بر حمایت آنها وجود دارد؟ ما نگران این هستیم که آیا از بیرون نسبت به بحث فضای مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی القائاتی نمی‌شود؟ آقای وزیر از شما انتظار داریم فضای مجازی را حفظ کنید و از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کنید.

انتقاد نماینده ساری از افسارگسیختگی در فضای مجازی

نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم تاکید کرد: دغدغه رهبری، نخبگان و دانشگاهیان سامان دهی فضای مجازی بوده و افسارگسیختگی در این حوزه قابل قبول نیست.

علی بابایی در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات بیان کرد: بحث های مرتبط با وزارت ارتباطات یکی از مباحث چالش برانگیز امروز کشور و دغدغه مقام معظم رهبری، نخبگان و دانشگاهیان بوده و سامان دهی فضای مجازی در راس آن قرار دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: افسار گسیختگی در فضای مجازی قابل قبول نبوده و متاسفانه وزارت ارتباطات برنامه راهبردی به مجلس و دولت ارائه نداده است، برنامه وزارت ارتباطات در یک سال باقی مانده از عمر دولت چه خواهد بود؟ مطالبه جدی مردم سامان دهی این فضا است.

نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم تصریح کرد: مساله بعدی درخصوص کارگزاران مخابرات روستایی می باشد و ما توقع ارائه برنامه راهبردی داریم. بحث اشتغال جوانان در بستر سیستم های روز باید از سوی وزارت ارتباطات دنبال شود.

وی در ادامه تاکید کرد: جوان گرایی با نگاه پوپولیستی قابل قبول نبوده و وزارت ارتباطات باید در بستر فضای مجازی برنامه ای راهبردی برای اشتغال جوانان داشته باشد تا کی باید اشتغال جوانان در بخش دولتی رقم بخورد؟

بابایی در پایان افزود: درخصوص سخت افزارهای سیستم مخابرات، همراه اول و ایرانسل ما انتظار عملکردی قوی در روستاها داریم در استان مازندران که سالانه ۷۲ میلیون نفر به آنجا سفر می کنند شبکه زیر ساخت گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.

انتقاد کوهساری از مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه

نماینده رامیان و آزادشهر از وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در نقاط مختلف کشور انتقاد و تاکید کرد که باید دولت الکترونیک به درستی در کل کشور اجرایی شود.

غلامعلی کوهساری در جریان بررسی مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کارهای خوبی در سطح کشور صورت گرفته ولی وقتی در منطقه‌ای وضعیت خوب نباشد مردم آن منطقه ناراضی خواهند بود.

وی با بیان این که بسیاری از نقاط شهرستان‌های رامیان و آزاد شهر با مشکل آنتن دهی تلفن همراه رو بروست، گفت: رامیان و آزاد شهر در مسیر جاده تهران – مشهد بوده که وضعیت آنتن دهی خوبی ندارد سرعت اینترنت به ویژه اینترنت خانگی در این شهرستان‌ها کند است که باعث بروز مشکلاتی شده است لازم است افزایش ظرفیت در تلفن ثابت به ویژه روستاها صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر فضای مجازی گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا استفاده درست از فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت که باید از این ظرفیت برای کسب و کارها بهره گرفت. باید دولت الکترونیک توسعه یافته و به درستی اجرا شود اکنون زیر ساخت‌های آن در تمامی استان‌ها فراهم نیست.

مرادی: فضای مجازی موجود از کنترل دولت خارج شده است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های وزارت ارتباطات و دولت در عرصه فضای مجازی گفت: فضای مجازی موجود در کشور از کنترل دولت و وزارتخانه خارج شده لازم است که به صورت اساسی در این حوزه فکر شود.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات گفت: آقای وزیر ما انتظار داشتیم شما به عنوان وزیر جوان از اقدامات بهتر و بیشتری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارش می‌دادید. ۴۰ سال از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم که کارهای خوبی هم انجام شده ولی همه نماینده‌ها اظهار می‌دارند که کافی نیست و باید برای خدمت به این مردم بیشتر تلاش کنیم. ارتباطات جاده‌ای ما هنوز به صورت ناقص اجرا می‌شود و مشکلاتی را در این حوزه در سراسر کشور شاهد هستیم.

وی ادامه داد: وعده‌های داده شده به روستاییان عملی نشده، تلفن‌های ثابت، تلفن‌های سیار و سرعت اینترنت دچار مشکل است انتظارات روستاییان در این حوزه‌ها هنوز محقق نشده است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فضای مجازی موجود در کشور از کنترل دولت و وزارتخانه خارج شده لازم است دراین باره به صورت اساسی فکری شود. در موضوع دولت الکترونیک نیز مشکلات زیادی وجود دارد. آقای وزیر توضیح دهید در زمان بحران کرونا چه اقدام اساسی در این حوزه انجام شده و توضیح دهید در خصوص ارتباطات بین وزارتخانه شما و آموزش و پرورش چه انجام شده است؟ خیلی از دانش‌آموزان در این زمینه دچار مشکل و شاهد بی‌عدالتی بودند.

مرادی در پایان اضافه کرد: سال گذشته در این مورد جلسه داشتیم و مشکلات حوزه انتخابیه را مطرح کردم، اما هنوز آن مشکلات به قوت خود باقی است. لازم است هم به شرکت مخابرات استان و هم به شرکت‌های وابسته آن توجه شود و به موضوع کارگزاران مخابرات روستایی، مشکلات و مطالبات آنها توجه لازم را داشته باشید.

آصفری: طرح «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» خلاف قانون اساسی بود

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: طرح «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» که خردادماه سال گذشته رونمایی شد خلاف قانون اساسی بود.

محمد حسن آصفری در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: از بی‌عفتی فضای ولنگار و بی‌تقوایی موجود در فضای مجازی گلایه می‌کنم. بحث تدین برای شما چقدر مطرح است؟

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی طرح «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» که هشتم خردادماه در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده بود، گفت: این طرح از چند جهت شائبه‌برانگیز بود. براساس اصل ۷۵ و ۴۴ قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان رسانه فراگیر از جمله رادیو و تلویزیون تحت امر مستقیم رهبر انقلاب بوده و از وظایف اختصاصی حاکمیت است که تنها از طریق سازمان صداوسیما باید اداره شود.

آصفری با استناد به نامه‌ای از مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری در نامه ۱۳۹۶.۶.۲۲ به صراحت مسئولیت تنظیم مقررات و اقدامات فضای مجازی را منحصرا به صداوسیما دادند. پس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حق ورود به لایه ارائه‌ خدمات و تولید محتوا را ندارد، بلکه فقط وظیفه تامین زیرساخت به عهده اوست.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی طرح «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» را خلاف قانون اساسی عنوان کرد و گفت: آقای وزیر می‌گوید پیرزن خوزستانی و اراکی کالای مورد نیاز خود را از طریق اینترنت خریداری می‌کند سوال من این است که پول این خریدها به جیب چه کسانی می‌رود؟، چرا فضاهای در اختیار تولید داخل را حمایت نمی‌کنیم؟ ۲۵ درصد پهنای باند در اختیار سرورهای خارجی است.

آصفری در پایان سخنان خود خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقداماتی که در فضای مجازی انجام می‌شود غیر از یک کودتا و ناتوی فرهنگی علیه ارزشها، آرمان‌های امام خمینی (ره) و وصیت‌نامه شهدا نیست. شهدایی که اگر امروز نبودند شما به وزارت نمی‌رسیدید بروید اینستاگرام را مشاهده کنید اگر کودک شما به سن جوانی برسد، اجازه می‌دهید از اینستاگرام استفاده کند؟.

وزیر ارتباطات: با بستن پلت‌فرم‌های دیگر اینستاگرام به قطب تبدیل شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که علت تبدیل اینستاگرام به یک قطب در فضای مجازی بسته شدن پلت‌فرم‌های دیگر است.

محمدجواد آذری جهرمی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا دارد و باید به صورت همسان رشدی را پیش ببریم. حوزه زیرساخت وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ما در این باره دغدغه داریم، اما نسبت ترافیکی از کجا درست می‌شود؟ از جریان داده و مصرف داده که به محتوا مربوط است. وزارت ارتباطات می‌خواهد از تلویزیون اینترنتی حمایت کند اما می‌گویند به این موضوع ورود نکن پس چه‌طور داده بالا برود یا در حوزه کودک ورود می‌کنیم و از ما شکایت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما یک جاهایی برای حمایت ورود می‌کنیم تا به صورت آتش به اختیار مسائل را حل کنیم اما با اعتراض گسترده مواجه می‌شویم مساله‌ی فضای مجازی نیازمند مشارکت است.

اینستاگرام با سیاست‌های ما به قطب تبدیل شده؛ زیرا پلت‌فرم‌های دیگر بسته است. اگر اینستاگرام صفحه سردار دل‌های ما را می‌بندد طبیعی است آنها دولت تروریستی هستند و تروریست‌هایی در کت و شلوارند؛ در این موضوع شکی نداریم، اما اگر سردار ما را در بغداد به شهادت رساندند ما بغداد را خالی می‌کنیم؟ آیا عرصه رسانه بین‌المللی است و حضور جریان‌ساز مورد تاکید رهبری را نباید ببینیم؟وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: فیبر نوری موضوع مهمی است، اما مجلس شورای اسلامی مساله‌ی خصوصی سازی را حل کند. این نیازمند قانون است. ما در دوره قبل موفق به تصویب آن نشدیم . بخش خصوصی سرمایه‌ گذاری می‌کند تا مشکل حل شود، اما مانع بزرگی به اسم مخابرات را داریم که با انحصار ذاتی نمی‌گذارد کار پیش برود. من دو سال و نیم پیگیر این موضوع بودم.

آذری جهرمی با تاکید بر این‌که دغدغه‌های فرهنگی، دینی و تغییر سبک زندگی به‌جا است، خاطر نشان کرد: با دست روی دست گذاشتن و بستن کار درست نمی‌شود؛ باید در این زمینه کار کرد. اینستاگرام با سیاست‌های ما به قطب تبدیل شده؛ زیرا پلت‌فرم‌های دیگر بسته است. اگر اینستاگرام صفحه سردار دل‌های ما را می‌بندد طبیعی است آنها دولت تروریستی هستند و تروریست‌هایی در کت و شلوارند؛ در این موضوع شکی نداریم، اما اگر سردار ما را در بغداد به شهادت رساندند ما بغداد را خالی می‌کنیم؟ آیا عرصه رسانه بین‌المللی است و حضور جریان‌ساز مورد تاکید رهبری را نباید ببینیم؟

وی خاطر نشان کرد: کسی موافق بی‌دینی نیست؛ شما به عنوان نماینده با مخاطب‌تان چه‌طور ارتباط برقرار می‌کنید؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ساخت ماهواره در سازمان فضایی ایران اظهار کرد: من از شما دعوت می‌کنم به آنجا بیایید؛ یکسری جوان از زندگی و بورس تحصیلی خارج خود گذشته‌اند؛ ما کسانی که مخالف برنامه فضایی بودند و نگاه‌شان متفاوت بود را به اینجا بردیم؛ آنها می‌گفتند ما دوچرخه نمی‌توانیم بسازیم چه‌طور ماهواره می‌سازیم؟

آذری جهرمی در پایان گفت: اقتصاد آینده دنیا و فرهنگ ما منوط به این فضا «فضای مجازی» است. با توجه به این‌که فرصت کم است من اقدامات وزارت ارتباطات در بخش کرونا و همچنین پیشرفت دولت الکترونیک را به صورت مکتوب تقدیم نمایندگان خواهم کرد.

محتوی دیگر در مورد دولت الکترونیکی در پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

شناسایی خانه‌های خالی با احصاء اطلاعات از طریق کدملی
اخذ تصمیمات جدید برای توسعه دولت الکترونیکی/تسهیل فضای کسب وکار
کاهش زمان ثبت کسب‌وکارهای جدید از ۷۲ به ۳.۵ روز
سامانه‌های آنلاین صادرات فناوری ایجاد می‌شود
اوراق مالیاتی الکترونیکی ابلاغ می‌شوند
خدمت مالیات بر نقل‌وانتقال املاک الکترونیکی شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: سامانه‌های آنلاین صادرات فناوری ایجاد می‌شود - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: اخذ تصمیمات جدید برای توسعه دولت الکترونیکی/تسهیل فضای کسب وکار - پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا