چگونه به صورت صحیح خدمات سئو را برون سپاری کنیم؟
تمام کسب وکارها و برندها برای شناخته شدن به خدمات سئو نیاز دارند. این خدمات به آن ها کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبهٔ بهتری کسب کنند و میزان ورود افراد به سایت خود را به میزان چشمگیری افزایش دهند، اما انجام این کار پیچیدگی های خاص خود را دارد. سئو به معنای بهینه سازی و مهندسی محتوای صفحات وب بر اساس فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جست و جو از جمله گوگل است و هر سایتی این استاندارها رو بهتر پیاده سازی کند، در نتایج گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت. شما باید برای بهبود رتبهٔ سایت خود، زمان زیادی را صرف کنید و با الگوریتم های موتورهای جستجو آشنا باشید، به همین دلیل است که بسیاری از کسب وکارها و برندها به تنهایی قادر به انجام سئو سایت نیستند و آن را برون سپاری می کنند.
در این مقاله قصد داریم به سؤال برون سپاری سئو چیست؟ پاسخ دهیم و مطالبی درمورد چگونگی استفاده از خدمات مشاوره سئو را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر اطلاعات زیادی در مورد سئو ندارید، ابتدا مقالههای seo در سایت را مطالعه نمایید.
برون سپاری خدمات سئو چیست؟
برون سپاری سئو فرآیندی است که کسب وکارها، سئو سایت و خدمات مرتبط با آن را به شخص یا شرکتی خارج از مجموعه خود واگذار می کنند. برخی از خدمات سئو که می توان برون سپاری کرد عبارت است از:
- تحلیل رقبا
- ایجاد بک لینک
- برطرف کردن مشکلات فنی وب سایت
- تحقیق کلمات کلیدی
- سازماندهی پیوندهای داخلی
- اصلاح و تولید محتوا
ازآنجایی که انجام این وظایف نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، می توانید آن را برون سپاری کرده تا کارها به بهترین شکل ممکن انجام شود و در هزینه ها و وقت خود صرفه جویی کنید.
” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در دیجیتال مارکتینگ
خدمات سئو را به چه کسانی برون سپاری کنیم؟
گزینه های مختلفی برای واگذاری خدمات سئو وجود دارد که شما بسته به حجم و نوع کار می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.
· فریلنسرها
اگر حجم کار شما کم است یا بودجهٔ شما به اندازه ای نیست که از شرکت های ارائه دهندهٔ این خدمات کمک بگیرید، فریلنسرها گزینهٔ بسیار مناسبی هستند. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است این افراد نتوانند تمام خدمات مربوط به سئو را انجام دهند، پس حتماً در انتخاب خود دقت کنید.
· شرکت
استفاده از مشاوره سئو شرکت ها، مناسب کسب وکارهایی است که حجم کار نسبتاً زیادی دارند و نمی توانند همهٔ کار را به فریلنسرها واگذار کنند. با استفاده از خدمات این شرکت ها، شما تیم کاملی از متخصصان را در اختیار دارید که تمام کارها را به آن ها واگذار می کنید.
· آژانس های بازاریابی دیجیتال
این آژانس ها طیف گسترده ای از خدمات را انجام می دهند و مناسب کسب وکارهای بزرگ و برندهای شناخته شده هستند. کسب وکارهایی که قصد دارند مدیریت وب سایت، تولید محتوا یا استراتژی رسانه های اجتماعی خود را برون سپاری کنند، می توانند از خدمات سئو این آژانس ها بهره مند شوند. به این نکته توجه کنید که هزینهٔ خدمات ارائه شده توسط این شرکت ها، از دو روش قبل بیشتر است.
مزیت های برون سپاری سئو
مزایای و دلایل متعددی وجود دارد که یک شرکت باید از خدمات شرکت ها و فریلنسرها برای سئو سایت خود استفاده کند. در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:
· صرفه جویی و آزادشدن زمان
ازآنجایی که سئو برای موفقیت وب سایت شما ضروری است، اما کاری زمان بر بوده و نیاز به تخصص دارد، داشتن یک تیم از متخصصان حرفه ای، به شما کمک می کند تا زمان بیشتری برای انجام سایر کارها داشته باشید. درواقع این کار به شما اجازه می دهد به جای انجام کارهای تکراری سئو، روی دیگر بخش های کسب وکارتان متمرکز شوید.
· صرفه جویی در هزینه
اگر بخواهید فردی را به عنوان متخصص برای انجام این کار در شرکت خود استخدام کنید، باید هزینهٔ زیادی بپردازید، اما با برون سپاری خدمات سئو دیگر نیازی به استخدام کارمند جدید نیست و شما می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.
· نتایج سریع تر
شاید مهم ترین مزیت برون سپاری، رسیدن به نتیجهٔ دلخواه در کمترین زمان ممکن باشد. شرکت ها و فریلنسرهایی که کار را به آن ها واگذار می کنید، بارها اصلاحات لازم روی سایت های مختلف را انجام داده اند، به همین دلیل به راحتی نواقص سایت شما را برطرف می کنند، درنتیجه خیلی سریع تر در کلمات کلیدی مدنظر خود رتبه کسب می کنید.
بررسی روش صحیح برون سپاری خدمات سئو
حالا که متوجه شدید برون سپاری خدمات سئو چیست و چه مزیت هایی دارد، باید با نحوهٔ صحیح برون سپاری آن آشنا شوید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ممکن است پول خود را از دست بدهید و نتیجهٔ دلخواهتان را نیز کسب نکنید.
· مشخص کردن اهداف
قبل از بررسی گزینه های مناسبی که می توانند سئو سایت شما را انجام دهند، باید هدف خود را مشخص کنید. باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:
- می خواهید در کلمات کلیدی خاصی رتبهٔ خود را بهبود بخشید؟
- قصد دارید در صفحات مختلف نتایج جستجو بیشتر ظاهر شوید؟
- قصد افزایش ترافیک ورودی به سایت خود را دارید؟
وقتی هدف مشخص شد، می توانید به مرحلهٔ بعدی بروید.
· انتخاب شخص یا شرکت مناسب
پس از این که هدف و حجم کار شما مشخص شد،، نوبت به انتخاب شخص یا تیمی است که قصد واگذاری پروژه به آن ها را دارید. اگر حجم کار کم بود، می توانید از فریلنسرها کمک بگیرید، اما اگر حجم کار زیاد است، حتماً از خدمات شرکت ها استفاده کنید تا با مشکل مواجه نشوید.
· بررسی گزینه های مختلف
هرگز اولین گزینه ای که به شما پیشنهاد شد را انتخاب نکنید. حتماً قبل از واگذاری یک پروژه، با چند آژانس یا فریلنسر مختلف صحبت کنید و از خدمات مشاوره سئو آن ها استفاده کنید. بهتر است در هنگام مشورت گرفتن، به موارد زیر توجه کنید:
- تعداد مشتریان آن ها؛
- درمورد سابقهٔ فعالیت آن ها سؤال کنید؛
- انواع سرویس هایی که ارائه می کنند و سرویس پیشنهادی به شما؛
- هزینهٔ پروژه؛
- آیا شرکت سابقهٔ انجام پروژهٔ مشابه با کسب وکار شما را داشته است.
· دریافت گزارش منظم
پس از این که شرکت یا شخص مدنظر خود را انتخاب کردید، از آن ها بخواهید تا گزارشی منظم درمورد روند کار و اصلاحات انجام شده به شما ارائه کنند. این کار به شما کمک می کند تا به راحتی فرآیند پیشرفت را بررسی کنید.
· ارزیابی و بررسی مداوم اهداف
ارزیابی و بررسی اهداف به شما کمک می کند تا متوجه شوید در کجای مسیر قرار دارید؟ آیا برنامه طبق زمان بندی مشخص شده پیش می رود؟ جواب به این سؤال ها ممکن است اهداف شما را تغییر دهید.
جمع بندی
استفاده از خدمات سئو در دنیای مدرن امروزی، برای همهٔ مشاغل ضروری است. بدون انجام این کار، کسب وکار آنلاین شما رشد نمی کند. اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، بهتر است آن را به فرد یا تیمی متخصص واگذار کرده تا در زمان و هزینهٔ شما صرفه جویی شود و سریع تر رشد کنید. زمانی که سئو سایت خود را برون سپاری کردید، به طور مستمر روند پیشرفت خود را بررسی تا در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کنید.
منبع: webone
“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم