سئو، بهترین راه برای افزایش ترافیک سایت
اغلب افراد طراحی سایت را گامی مهم در راستای ارتقا و بهبود وضعیت دیجیتال مارکتینگ کسب و کارها می دانند، اما آیا این کار به تنهایی کافی است؟ برای پاسخ به این سوال باید به مفهوم «ترافیک سایت» اشاره کنیم که با آمار بازدید کاربران از سایت شما در ارتباط است.
انتخاب بهترین راه برای افزایش ترافیک سایت به طور مستقیم با استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما در ارتباط است. میزان تاثیرگذاری هر یک و بودجه خود را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
واقعیت این است که اگرچه داشتن سایت قابلیت هایی را در اختیار شما قرار می دهد، اما بدون دریافت ترافیک مناسب، کارایی مدنظر شما را نخواهد داشت. راهکارهایی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که پیروی از آن ها، به طور مستقیم بر بهبود وضعیت دیجیتال مارکتینگ شما تاثیرگذار است.
بیشتربخوانید: فناوری بانکداری یکپارچه(integrated bank ): آنچه کسبوکارها باید بدانند
۸ روش اثبات شده برای افزایش ترافیک وب سایت
سئو سایت
سئو از جمله اقدامات کلیدی برای افزایش ترافیک وب سایت است که شما را در لیست برترین های نتایج جستجو جای می دهد. اگرچه بهینه سازی و سئو سایت نیاز به صرف زمان و انرژی اولیه دارد، اما درست همانند یک سرمایه گذاری ارزشمند است که در ابتدا نیاز به صرف هزینه هوشمندانه و صبر کردن دارد و پس از گذشت مدت زمان لازم، نتیجه مورد نظر حاصل می شود.
مهم ترین برتری و نقطه قوت سئو سایت در مقایسه با سایر راهکارهای ارائه شده، دریافت ترافیک طبیعی از کلمات کلیدی جانبی است. فرض کنید شما لیستی از کلمات کلیدی در دست دارید که روی آن ها کار کرده اید و برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده اند؛ اما خوب است بدانید که حضور سایت شما در رتبه های برتر نتایج جستجو تنها به همین عبارات ختم نمی شود و کلمات کلیدی جانبی دیگری نیز هستند که با عبارات اصلی مورد نظر شما تا حد زیادی در ارتباط هستند و در نتایج جستجوی آن ها نیز دیده خواهید شد.
بررسی بیشتر و ارائه توضیحات جامع در رابطه با سئو، مبحث مفصل و گسترده ای است که جا دارد در مقاله ای جامع به آن پرداخته شود. در صورتی که به دنبال پاسخی کامل برای سوال «سئو چیست؟» م
تولید محتوای منظم و کاربرپسند
دو سایت را در نظر بگیرید که یکی به صورت منظم و در بازه های زمانی مشخص، وبلاگ خود را به روز رسانی می کند و دیگری برای انتشار مقالات در بخش وبلاگ خود نظم مشخصی ندارد و ممکن است مدت ها این به روز رسانی را نداشته باشد. کدام یک برای شما جذاب تر است؟ قطعا پاسخ همه ما به این سوال، سایتی است که به روز رسانی محتوای سایت را در اولویت کار خود قرار داده است.
بدیهی است که هرچه این محتوا جدیدتر و جذاب تر باشد، تمایل کاربران نسبت به بازدید از سایت و حتی ارائه نظر و مشارکت با آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین توصیه می شود که محتوای سایت خود را دست کم نگیرید و برای تولید محتوای آن اهمیت ویژه ای قائل شوید.
به روز رسانی محتواهای قدیمی
هر چند وقت یک بار به پست های قدیمی سایت مراجعه کنید و برای به روز رسانی و تکمیل آن ها اقدامی هرچند کوچک در نظر بگیرید. این به روز رسانی می تواند حتی در حد آماده سازی یک اینفوگرافیک، انتشار ویدیو مرتبط، اضافه کردن چند عنوان جدید و مواردی از این دست باشد. این کار به مخاطب شما اعلام می کند که تا چه حد برای او و زمانی که در سایت شما سپری می کند ارزش قائل هستید و تمایل دارید که محتوایی ارزشمند و درخور به او ارائه دهید.
موتورهای جستجو نیز همواره نظر و سلیقه مخاطبان و کاربران را در اولویت کار خود قرار داده اند و به همین علت این نکته را برای رتبه بندی سایت ها مد نظر قرار می دهند. در واقع با این کار به ظاهر ساده، شما هم نظر کاربران سایت خود را جلب می کنید و هم امتیاز بیشتری از موتورهای جستجو می گیرید که در نهایت به اخذ رتبه بهتر در نتایج سرچ منجر می شود.
بیشتربخوانید: ۷ نشانه که مدیران فناوری اطلاعات (CIO) در مسیر تحول دیجیتال نیستند
فعالیت در شبکه های اجتماعی
آمارهای به دست آمده حاکی از آن است که هر فرد بالغ به طور میانگین حدود ۱۴۷ دقیقه از روز خود را در شبکه های اجتماعی می گذراند. این بهترین فرصت برای کسب و کارها و برندهای مختلف است که با فعالیت در این پلتفرم ها، ارتباطی موثر با مشتریان و مخاطبان جامعه هدف خود برقرار کنند و با ایجاد حسی مثبت نسبت به برند خود، علاقه و وفاداری آن ها را نسبت به خود افزایش دهند.
تبلیغات برای افزایش ترافیک سایت
اگرچه همچنان سئو سایت در صدر این لیست قرار دارد و بهترین راهکار برای افزایش ترافیک سایت به شمار می رود، با این حال خوب است در کنار آن به تبلیغات نیز بپردازید. تبلیغات کلیکی PPC یا تبلیغات در فضای مجازی به شما کمک می کند تا در کنار جذب ترافیک ارگانیک از طریق سئو سایت، مخاطبان بیشتری را از سایت های دیگر به خود جذب کنید و در واقع مخاطبان بیشتری را از جامعه هدف ایده آل خود پیدا کنید.
ایمیل مارکتینگ
ایمیل یکی از قدیمی ترین روش های برقراری ارتباط با افراد است که با گسترش شبکه های اجتماعی، کاربرد آن کمتر شده اما همچنان با قدرت در جایگاه خود پابرجاست. ارسال ایمیل و خبرنامه برای کاربران سایت و تشویق آن ها به مطالعه مقالات جدید سایت، به نوعی آغاز مکالمه ای تک به تک با مخاطبان است که ضمن ایجاد حس مثبت در آن ها، به افزایش ترافیک سایت نیز کمک می کند. انجام این کار به شیوه اتوماسیون به سادگی امکان پذیر است اما توصیه می شود با تقسیم بندی مخاطبان خود و استفاده از ابزارهای متنوع، ایمیل ها را سفارشی سازی کنید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
بیشتربخوانید: استفاده از فناوریهای هوش مصنوعی برای مدیریت دارایی آینده
ارائه پیشنهادات وسوسه کننده و ابزارهای کاربردی
حوزه فعالیت سایت خود را بررسی کنید و ببینید که وجود چه ابزار یا محتوای کاربردی در آن خالی است. پر کردن این جای خالی به شما کمک می کند تا با سایر رقبای خود متمایز شوید و نه تنها افراد برای استفاده از این ابزار تنها به سایت شما مراجعه کنند، بلکه به افراد دیگری که به آن نیاز دارند نیز، پیشنهاد دهند. به این ترتیب شما موفق می شوید با یک تیر دو نشان زده و از این طریق تبلیغات دهان به دهان را نیز برای سایت خود به راه بیاندازید.
علاوه بر این، با ارائه پیشنهادات وسوسه کننده مثل جشنواره های مناسبتی و یا تخفیف های دوره ای می توانید افزایش ترافیک سایت و آمار فروش خود را همزمان تجربه کنید.
انتشار پست مهمان
پلتفرم های متعددی برای انتشار پست مهمان وجود دارند که نه تنها برای صفحات مختلف سایت شما بک لینک ارزشمند می سازند، بلکه با نمایش محتوا به مخاطبان خود، به معرفی کسب و کار شما و افزایش ترافیک سایت نیز کمک می کنند. برخی از این پلتفرم ها محتوا را در شبکه های اجتماعی خود نیز منتشر می کنند. در این صورت می توانید آدرس شبکه های اجتماعی خود را نیز در اختیار آن ها قرار دهید تا شما را تگ کنند و از این طریق نیز مخاطبانی را جذب کنید.
منبع: سلام نو
بیشتربخوانید:
بلاکچین و هوش مصنوعی مولد: تیم رویایی فناوری
برچسب سفید برای نئوبانکها: راهکاری سریع برای راه اندازی محصولات بانکی دیجیتال