پرداخت دیجیتالرسانه دیجیتال

توییتر قصد دارد به یک پلتفرم پرداخت تبدیل شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مهرانه راجعی 

توییتر درحال طی‌کردن مراحل اداری برای دریافت مجوزهای لازم جهت تبدیل‌شدن به یک پلتفرم پرداخت در ایالات متحده است.

از زمانی که ایلان ماسک مالک توییتر شده‌است، این شرکت به دنبال راه‌های جدیدی برای افزایش درآمد خود می‌باشد. اما حالا به‌نظر می‌رسد که ماسک تصمیم دارد که در مسیری قدم بگذارد که خدمات این پلتفرم را وارد سطحی جدید و بسیار فراتر از یک شبکه اجتماعی خواهد کرد. زیرا او علاقه‌مند است توییتر را به یک پلتفرم پرداخت برای رقابت باپی‌پال و اپل‌پی تبدیل کند.

توییتر، به‌عنوان پلتفرمی برای پرداخت

در ماه نوامبر، ماسک برنامه‌های خود برای ورود به بازار پرداخت در جلسه‌ای با تبلیغ‌کنندگان توییتر که در فضای مجازی توییتر برگزار شد، اعلام کرده‌بود. مالک توییتر پیشنهاد کرد که کاربران می‌توانند به سایر افراد در این شبکه اجتماعی پول انتقال دهند. از آن زمان تاکنون جزئیات بیشتری در مورد این طرح منتشر نشده‌است، اما توییتر همچنان به‌طور فعال روی آن کار می کند.

براساس گزارش فایننشال تایمز، این شرکت درحال طی‌کردن مراحل اداری برای دریافت مجوزهای لازم جهت تبدیل‌شدن به یک پلتفرم پرداخت در ایالات متحده است. در این گزارش اشاره شده‌است که استر کرافورد، مدیر مدیریت محصول توییتر، روی زیرساخت‌ سرویس جدید کار می‌کند. در واقع، به نظر می‌رسد که ماسک قصد دارد توییتر را به یک برنامه همه‌جانبه تبدیل کند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

ماسک اعلام کرد که می‌خواهد توییتر خدمات فین‌تک مانند تراکنش‌های همتا‌به‌همتا، حساب‌های پس‌انداز و کارت‌های نقدی را به عنوان بخشی از طرح اصلی راه‌اندازی «اپلیکیشن همه‌جانبه» که شامل پیام‌رسانی، پرداخت و تجارت است، ارائه دهد. در سال ۱۹۹۹، ماسک یکی از بنیانگذاران اولین بانک‌های آنلاین موسوم‌ به X.com بود که بعداً به‌عنوان بخشی از خدمات غول پرداخت پی‌پال به‌ کار خود ادامه داد.

ظاهراً پلتفرم پرداخت جدید توییتر ابتدا فقط با ارزها و روش‌های پرداخت معمولی کار می‌کند؛ اما این شرکت برنامه‌هایی برای اضافه‌کردن پشتیبانی از ارزهای دیجیتال در آینده دارد. این پلتفرم اساساً با اپل‌پی حتی اپل‌پی رقابت خواهد کرد و به کاربران اجازه می‌دهد نه‌تنها در فروشگاه‌ها پرداخت انجام دهند، بلکه برای سایر افراد پول انتقال دهند.

هنوز مشخص نیست که توییتر قادر به رقابت با سایر شرکت‌هایی که مدت طولانی‌تری در این بازار حضور داشته‌اند، خواهد بود یا خیر. علاوه‌براین، این شرکت زیر ذره‌بین قانون‌گذاران قرار خواهد گرفت.

منبع: شهرسخت‌افزار

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا