آلت‌کوین

۵ پروژه‌ شبکه کاردانو که بعد از هاردفورک واسیل باید آن‌ها را زیر نظر گرفت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
الهام اسماعیلی

در نقشه راه کاردانو (Cardano) به چندین هاردفورک‌ اشاره شده است که هاردفورک واسیل (Vasil Hardfork) یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. هدف از اجرای این هاردفورک بهبود قابلیت مقیاس‌پذیری شبکه است و طبق گزارش‌ها انتظار می‌رود هاردفورک واسیل در ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) انجام شود. با توجه به اینکه تا اجرای واسیل کاردانو فقط دو روز دیگر باقیست، در این مقاله به بررسی اهداف و برنامه‌های ۵ پروژه شبکه کاردانو کاردانو می‌پردازیم.

معرفی بهترین پروژه‌ های شبکه کاردانو بعد از هاردفورک واسیل

جامعه کاربری کاردانو (Cardano) منتظر رویداد بزرگ هارد فورک واسیل است. این هاردفورک ۵ تغییر بزرگ ایجاد می‌کند که منجر به بهبود قراردادهای هوشمند کاردانو، افزایش قابلیت‌ها و مقیاس‌پذیری این شبکه می‌شود. پروژه‌های متعددی اعلام کرده‌اند که آماده اجرای برنامه‌ها و تغییرات جدیدی بعد از به‌روز رسانی واسیل هستند. در ادامه به ۵ پروژه مهم شبکه کاردانو اشاره می‌کنیم که بعد از اجرای Vasil باید بیشتر به آن‌‌ها توجه کرد.

پلتفرم دیفای Genius Yield با توکن GENS

معرفی پلتفرم دیفای Genius Yield و اهداف آن بعد از اجرای واسیل
منبع:geniusyield.co

پلتفرم Genius Yield ادعا می‌کند که یک پلتفرم همه‌کاره (All in one) است که یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) با نقدینگی متمرکز را با بهبوددهنده سود خودکار ترکیب می‌کند. آنچه باعث جلب توجه به این پروژه شده این است که مدیر ارشد فناوری پروژه، رییس آموزش موسسه IOG است. کامیونیتی پلتفرم امیدوار است که طراحی فناوری این پلتفرم به خوبی انجام شود، از پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها استفاده کنند و ضمنا از حمایت قوی IOG بهره‌مند شوند.

به‌علاوه این پلتفرم میزبان یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری جمعی (Initial Stake Pool Offering) در تاریخ کاردانو بوده است. بنابراین Genius Yield از بودجه قابل توجه، یک جامعه بزرگ و تیم قوی برخودار است. Genius Yield قطعا پروژه‌ای است که باید بعد از به‌روز رسانی هارد فورک واسیل به آن توجه داشت. برای اطلاعات بیشتر در مورد این پلتفرم می‌توانید به آدرس https://www.geniusyield.co مراجعه کنید.

پلتفرم دیفای MuesliSwap با توکن MILK

پلتفرم امور مالی غیر متمرکز Muesliswap
منبع: muesliswap.com

MuesliSwap اولین صرافی غیرمتمرکزی بود که در کاردانو راه‌اندازی شد و در طول زمان جایگاه خودش را به تازه‌واردان دیگری مانند MinSwap و SundaeSwap داد.

این پلتفرم قصد دارد با استفاده از ارتقا واسیل تغییرات اساسی در سرویس‌های ییلدفارمینگ (yield farming) ایجاد کند. به دنبال این تغییرات عملکردهای بیشتری به پلتفرم اضافه می‌شود و به دلیل دسترسی به بهینه‌ترین منابع نقدینگی، کاربران می‌توانند تجربه معاملاتی بهتری در همه دکس‌ها داشته باشند.

MuesliSwap ضمن آماده‌سازی برای راه‌اندازی مجدد، توکن کاربردی جدیدی به نام میلک (MILK) را مینت (ضرب) کرده‌است. توکن MILK صرافی غیرمتمرکز MuesliSwap یک توکن کاربردی است که قابلیت تقویت اکوسیستم MuesliSwap را دارد. MILK که به معنای شیر نوشیدنی است به همان اندازه مزایای مفیدی دارد:

  • اولویت معاملات: دسترسی به ویژگی‌های انحصاری صرافی
  • رای‌گیری: حق رای در پروپزال‌های کامیونیتی (جامعه)
  • استیکینگ: امکان استیک توکن MILK و به‌دست‌آوردن توکن‌های جایزه
  • دسترسی زودهنگام: دسترسی زودهنگام به لانچ پد MuesliPad

پلتفرم MuesliSwap اهداف بزرگ و جامعه وفاداری دارد. تقاضای گسترده از انتشار توکن‌های بی‌همتای Hungry Cows موید همین موضوع است. همه این موارد MuesliSwap را به پلتفرمی امید‌‌بخش و قابل ‌توجه تبدیل کند.

پلتفرم Revuto با توکن کاربردی REVU

معرفی اهداف پلتفرم Revuto بعد از اجرای هارد فورک واسیل
منبع: revuto.com

Revuto قصد دارد یک کارت رمزنگاری جدید را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) راه‌اندازی کند. کاربر با استفاده از این کارت می‌تواند ارزهای دیجیتال و همه توکن‌های بومی شبکه کاردانو را خرج کند.

به‌علاوه Revuto یک NFT را می‌فروشد که اجازه استفاده رایگان از Netflix و Spotify را به کاربر می‌دهد، البته زمانی که کاربر این NFT را در اپلیکیشن Revuto نگهداری کند. فقط ۱۰ هزار NFT برای خرید در دسترس است و در حال حاضر جامعه کاربری ۳۵۰ هزار عضو دارد. هزینه این NFT معادل ۳۴۹ دلار است.

Revuto در اهداف بلندمدت خود قصد دارد گزینه‌ای را برای پرداخت هزینه سرویس‌های اشتراکی سراسر جهان با NFTهای خودش ارائه بدهد. به این ترتیب کاربران می‌توانند هزینه هر دوره اشتراک و ارسال یا فروش دوره‌های استفاده‌ نشده را با NFT پرداخت کنند. پلتفرم Revuto یک بازار کاملا جدید را برای اشتراک‌های استفاده نشده از عضویت در باشگاه گرفته تا محصولات Saas ایجاد می‌کند.

اطلاعات تکمیلی را می‌توانید در آدرس https://revuto.com/nft/ به‌دست آورید.

پروتکل خدمات وام‌دهی AADA با توکن AADA  

پروتکل خدمات وام دهی AADA چه برنامه هایی برای بعد ازارتقا واسیل دارد
منبع: aada.finance

آدا (AADA) به عنوان یک پروتکل همتا به همتای وام‌دهی و قرض‌دهی روی بلاکچین کاردانو عمل می‌کند. کاربران با استفاده از پروتکل AADA می‌توانند درخواست‌های وام را ارسال کنند و دارایی‌هایشان را به یک دفتر سفارش وام دهند. وام‌گیرندگان می‌توانند درخواست‌ها را طبق پارامترهای سفارشی مانند نوع دارایی، مبلغ، وثیقه، مدت زمان وام و بهره تنظیم کنند. از آن سو وام‌گیرندگان هم می‌توانند به انتخاب خود تکمیل سفارش‌ها را انتخاب و نقدینگی آن‌ها را تامین کنند. پروتکل اولیه AADA پیش‌درآمدی از نسخه V.2 است که شامل مکانیسم وام‌دهی گروهی (Pooled Lending) می‌شود. قرار است این اولین عرضه بومی کاردانو باشد.

ارتقا واسیل (Vasil) به Aada در راه‌اندازی ورژن V1 اپلیکیشن و چندین ویژگی از جمله اوراق قرضه NFT، پرداخت بهره جزئی و وام‌های دارایی ترکیبی کمک می‌کند.

شبکه COTI و استیبل کوین Djed

راه‌اندازی استیبل کوین بومی شبکه کاردانو توسط تیم COTI بعد از واسیل
منبع: coti.io

آخرین گزینه مربوط به اولین استیبل کوین بومی کاردانو است. COTI تیم سازنده و پشتیبان استیبل کوین Djed است. آنطور که از نظرات ارائه شده تا امروز پیداست استیبل کوین Djed بلافاصله بعد از ارتقا واسیل راه‌اندازی می‌شود. بسیاری از پروژه‌های برتر کاردانو اعلام کردند که در حال برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از Djed در پروژه‌ خود هستند. اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه را اینجا بخوانید.

جمع‌بندی

هارد فورک واسیل شبکه کاردانو درست یک هفته بعد از مرج اتریوم اواخر ماه سپتامبر انجام می‌شود. کامیونیتی کاردانو به ارتقا Vasil چشم دوخته و منتظر بهبود مقیاس‌‌پذیری است. پروژه‌های متعددی برای بعد از اجرای به‌روز‌رسانی واسیل هدف‌گذاری کرده‌اند. ما در این مقاله به ۵ پروژه مهم شبکه کاردانو یعنی Genius Yield ،MuesliSwap ،Revuto ،AADA و همچنین راه‌اندازی استیبل کوین بومی کاردانو توسط COTI اشاره کردیم. شما چه پروژه‌های دیگری را می‌شناسید که برنامه‌های قابل توجهی بعد از اجرای هارد فورک واسیل دارند؟ آیا آینده روشنی برای کاردانو متصور هستید؟

منبع: میهن‌بلاک‌چین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا