اقتصاددیجیتالکسب و کار هوشمند در ایرانگفت و گو

آموزش سفیران نوآوری برای ایجاد تحول در ۵۰ بنگاه اقتصادی بزرگ

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران می گوید که برنامه راهبردی درازمدت مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران با عنوان «مدیریت نوآفرینی» تدوین شده که این برنامه قرار است به دو بخش اکوسیستم نوآوری کشور، مجموعه های استارت‌آپی و بنگاه های اقتصادی متقدم کمک کند.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۴، آذر‌ماه ۱۳۹۹

فرزین فردیس، عضو هیات نمایندگان و عضو شورای راهبردی مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران از آموزش سفیران نوآوری در۵۰ بنگاه اقتصادی متوسط و بزرگ خبر داد و گفت که این افراد آموزش‌دیده قرار است نقش مدیران ارشد نوآوری را در سازمان خود بازی کرده و به ایجاد تغییر و بازآفرینی در آن سازمان کمک کنند.

فردیس با اشاره به اینکه مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران از شهریور ماه امسال کار خود را آغاز کرده‌است، توضیح داد: در ماه‌های نخست فعالیت این مرکز، استخراج برنامه‌های کاری کوتاه‌مدت در قالب همکاری با سایر واحدهای اتاق استخراج شد. گام بعدی، تهیه و تدوین ساختار مرکز بود که با توجه به ارزش‌های مصوب و رعایت کلیات آیین‌نامه‌های داخلی اتاق، در جلسه اخیر شورای راهبردی مرکز ارائه شد. سومین اقدام این مرکز نیز تدوین برنامه راهبردی درازمدت با عنوان «مدیریت نوآفرینی» است که این برنامه شامل ۱۴کلان برنامه مرکز نوآوری و تحول دیجیتال بوده و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و پروژه‌های کوچک‌تر را دربر می‌گیرد.

 او در معرفی برنامه مدیریت نوآفرینی به این نکته اشاره کرد که این برنامه قرار است، به دو سمت اکوسیستم نوآوری کشور کمک کند تا آنها بتوانند فعالیت‌ها و قابلیت‌های خود را ارتقا دهند. فردیس ادامه داد: یک سوی اکوسیستم، مجموعه‌های استارت‌آپی، نوپا و کسب‌وکارهای نوآورتر هستند که نیاز به توانمندسازی و تامین مالی دارند.اما بخش مهم‌تر و غنی‌تر برنامه ما مربوط به شرکت‌های متقدم و بزرگ اقتصاد است که نیاز دارند، در داخل خود فرآیند نوآوری را کلید بزنند و تقویت کنند. در این بخش از طریق همکاری با مدرسه کسب‌وکار اتاق تهران قرار است، برنامه آموزش سفیران نوآوری را در شرکت‌های بزرگ آغاز کنیم؛کسانی که بتوانند نقش مدیر ارشد نوآوری(CHIEF INNOVATION OFFICERیا CIO را در سازمان خود ایفا کرده و به ایجاد تغییر و بازآفرینی در آن سازمان کمک ‌کنند.

این عضو شورای راهبردی مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران افزود: دوره ویژه‌ای با همکاری مدرسه کسب‌وکار اتاق تهران در حال طراحی است که به موجب آن، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و متوسط، یک یا دو نیروی دارای پتانسیل خود را معرفی می‌کنند که در این برنامه و در قالب یک دوره آموزشی توانمند شوند و بتوانند نقش مدیر ارشد نوآوری را در سازمان خود بازی کنند. بر این اساس،۵۰ بنگاه اقتصادی، یعنی ۵ بنگاه در۱۰ صنعت متفاوت برای مشارکت در این برنامه مدنظر قرار گرفته شده است؛ ‌بنگاه‌هایی که برای اقتصاد کشور از اهمیت استراتژیک برخوردار هستند.

 او با بیان اینکه «تدوین برنامه آموزش سفیران نوآوری مراحل نهایی را پشت سر می‌گذارد» ادامه داد: تربیت سفیران نوآوری یکی از برنامه‌هایی است که در قالب برنامه ۱۴ محوری مرکز نوآوری اتاق تهران اجرایی می‌شود. در عین‌حال، حدود سه الی چهار ماه است که با همکاری روابط عمومی اتاق تهران، کلان پروژه اطلاع‌رسانی آغاز شده‌است و هر هفته محتواهای صوتی، تصویری و رسانه‌ای برای ترویج فرهنگ نوآوری و ابزارهای نوآوری و فناوری‌های توانمندساز در رسانه‌های اتاق منتشر می‌شود.

منبع: اتاق تهران

بیشتر از تحول دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
رشد در عصر دیجیتالی چگونه محقق ‌می‌شود؟
دیجیتالی شدن؛ پاسخی به اثرات منفی کووید-۱۹
نحوه استفاده از فناوری‌های نوین در ارتقای کسب‌ و کارها
نمونه‌هایی از تحول دیجیتال در کسب‌و‌کارها
نیاز به مدیران تحول‌آفرین در عصر دیجیتال
توسعه با تحول دیجیتال
تحول دیجیتال چه مزایایی را برای کسب و کارها به همراه دارد؟
تحول دیجیتال در ایران، اندر خم دست‌های پشت پرده

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. بازتاب: تمرکز فعالیت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در تهران، مطلوب نیست : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: کرونا و اقتصاد دیجیتال؛ وقوع انقلاب اقتصادی در آمریکا : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: تمرکز اروپا بر اقتصاد دیجیتال برای رهایی از بحران کرونا : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: فعالیت ۴۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اقتصاد دیجیتال : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: اخذ مالیات از اینفلونسرها چگونه اجرایی می‌شود؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  6. بازتاب: ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره 7، فروردین ماه 1400 : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا