بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

۴ ابزار ضروری فریلنسرها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : ایگور اسمیت   مترجم : امیر آل علی

یکی از شیوه های کاری این است که افراد عملا به یک شرکت وابسته نباشند و به صورت پروژه همکاری کنند. این امر درست اقدامی است که فریلنسرها انجام می دهند. درواقع این افراد برای خودشان کار می کنند و مزایایی نظیر انتخاب پروژه مورد علاقه، عدم محدود بودن به درآمد مشخص و… را دارد. با این حال معایبی نظیر عدم ثبات شغلی، فضار کاری بیشتر و… نیز وجود دارد. درواقع یک فریلنسر به فضا و مکان خاصی هم محدود نیست و بیشتر افراد فعال در این حوزه، امکان دورکاری دارند. همین امر باعث می شود تا بتوانید حتی در حین سفر نیز کارهای خود را انجام داده و درآمد داشته باشید. با این حال آمارهای جهانی حاکی از آن است که بیش از نیمی از فریلنسرها با مشکلات در زمینه کاری خود مواجه هستند که با کمک تکنولوژی می توان درصد بالایی از آنها را رفع کرد. به همین خاطر در ادامه چهار ابزار ضروری فریلنسرها را بررسی خواهیم کرد.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

۱-نرم افزار محاسبه حقوق و هزینه ها

برای بیشتر فریلنسرها، حقوق براساس ساعت کار و یا حجم کار است. در این رابطه ممکن است شما هزینه هایی را پرداخت کنید که شرکت باید آنها را جبران نماید. با این حال اشتباه بزرگ بسیاری از افراد این است که محاسبه حقوق و هزینه ها را به صورت دستی انجام می دهند و این اقدام زمانی که به صورت همزمان با چند برند همکاری داشته باشید، یک چالش بسیار بزرگ خواهد بود.

این امر در حالی است که نرم افزارها و اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که این اقدام را برای شما انجام خواهد داد. همچنین از این ابزارها می توانید برای یادآور نیز استفاده کنید. برای مثال ممکن است یک شرکت حقوق شما را به صورت اقساطی پرداخت کند. تحت این شرایط، مهم است که زمان ها را فراموش نکنید. نکته مثبت دیگر این است که چنین ابزارهایی، امکانات به مراتب بیشتری را دارند و می توانید از آنها به عنوان محاسبه دخل و خرج و مقایسه هزینه های هفتگی زندگی خود نیز استفاده کنید. همچنین آمارهای این برنامه کمک می کند تا مشخص کنید که از نظر درآمدی در حال رشد هستید و یا اوضاع ثابت مانده است.

تحت این شرایط می توانید بسیار سریع، نسبت به تغییرات و اقدامات لازم در کار خود، تصمیم گیری نمایید. با توجه به این امر که فایل ها، حجم خاصی ندارند. شما می توانید آمارهای ده ها سال را داشته باشید و این امر در حالی است که کاغذها ممکن است در هر لحظه با مشکلاتی نظیر نابودی مواجه شوند. این موضوع به صورت مکرر برای پدران فریلنسر، اتفاق افتاده است. 

۲-ابزار ارتباطی قابل اعتماد 

این امر که بتوانید سریعا با افراد موردنظر خود ارتباط داشته باشید و در کنار آن نگرانی بابت اطلاعات وجود نداشته باشد، یکی دیگر از نیازهای موجود محسوب می شود. درواقع براساس آمارها، افرادی که دایره ارتباطات گسترده تری دارند، متوسط درآمد آنها دو برابر بیشتر از سایر فریلنسرها است. در این زمینه بهترین ابزار برای شما، پرکاربردترین شبکه ارتباطی در منطقه‎ای است که فعالیت می کنید. با این حال اگر نگران امنیت اطلاعات هستید، می توانید موارد مهم را از طریق ایمیل، منتقل نمایید. در این زمینه برخی از شبکه ها نیز وجود دارد که به علت عدم ذخیره گفت و گوها و رمز چند مرحله ای، در بالاترین حد امنیت قرار دارند. با این حال به علت عدم محبوبیت عمومی، بهتر است که گزینه اول شما محسوب نشود. 

۳-فضای ابری

با توجه به این امر که ممکن است در طول روز شما چندین بار جا به جا شوید و در دفتر کارهای مختلف حضور پیدا کنید. لازم است تا اطلاعات موردنیاز را همراه داشته باشید. با این حال ممکن است یک شرکت به اطلاعاتی نیاز داشته باشد و شما عملا نمی توانید هاردی را در اختیار آنها قرار دهید. در این زمینه همواره احتمال گم کردن هارد نیز وجود دارد. تحت این شرایط فضای ابری، یک گزینه ساده و امن تر محسوب می شود. در این زمینه Dropbox یک گزینه بسیار محبوب با امکانات متنوع محسوب می شود. همچنین این برنامه با تمامی سیستم های عامل، هماهنگی لازم را دارد و این امر باعث م‎ شود تا با خیال راحت بتوانید از آن استفاده کنید. 

۴-ردیابی زمان

از دیگر مواردی که باید رعایت نمایید این است که به علت عدم وجود ساعت کاری مشخص و درگیر بودن با پروژه های مختلف، شما باید کارها را در زمان منطقی به پایان برسانید. این امر در حالی است که بنا به دلایل مختلف، ممکن است به این خواسته نرسید. تحت این شرایط ابزاری برای ردیابی زمان و هشدار دادن، کاملا کاربردی خواهد بود. با این اقدام شما دقیقا می دانید که چه زمانی در اختیار دارید و چه کارهای دیگری وجود دارد و اخطارهای لازم نیز برای شما ارسال خواهد شد. با این اقدام شما دیگر فرصت انجام کارهای متفرقه را نخواهید داشت و نتایج بهتری را به دست می آورید. 

تمامی این چهار ابزار، کمک خواهد کرد تا شما بتوانید نتایج بهتری از تلاش های خود به دست آورده و شانس همکاری با برندهای بهتر و بیشتری را داشته باشید. همچنین استفاده از تکنولوژی از جمله مواردی است که حرفه‎ای بودن شما را به خوبی نشان خواهد داد. 

منبع: فرصت امروز

۴ ابزار ضروری فریلنسرها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا