بانکداری دیجیتالپیشنهاد سردبیرکاربرد بلاک‌چین

همکاری چین لینک و سوئیفت برای ادغام بلاکچین در سیستم سنتی بانکی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
حسین عسکری

سیستم پیام رسانی بین بانکی SWIFT با ارائه دهنده اوراکل Chainlink (LINK) برای کار بر روی یک پروژه اثبات مفهوم (POC) همکاری کرده است که به شرکت های مالی سنتی امکان تراکنش بین شبکه های بلاک چین را می دهد.

سرگئی نظروف، بنیانگذار چین لینک Chainlink، این پروژه را در کنفرانس SmartCon 2022 در نیویورک در ۲۸ سپتامبر در کنار جاناتان ارنفلد سوله، مدیر استراتژی SWIFT اعلام کرد.

حساب رسمی چین لینک در توییتر نوشت: سوئیفت از پروتکل قابلیت همکاری متقابل زنجیره ای (CCIP) در اثبات اولیه مفهوم استفاده می کند.

CCIP پیام‌های SWIFT را قادر می‌سازد تا به انتقال توکن‌های درون زنجیره‌ای دستور دهد و به شبکه سوئیفت کمک می‌کند تا در تمام محیط‌های بلاک چین قابل همکاری باشد.

در این کنفرانس، ارنفلد سوله گفت که “علاقه غیرقابل انکار سرمایه گذاران نهادی به دارایی های دیجیتال” وجود دارد و افزود که این بازیگران مالی سنتی خواهان دسترسی به دارایی های دیجیتال و سنتی در یک پلتفرم هستند.

POC از پروتکل قابلیت همکاری متقابل زنجیره‌ای  (CCIP) استفاده می‌کند که به پیام‌های سوئیفت اجازه می‌دهد تا به انتقال توکن در تقریباً هر شبکه بلاک چینی دستور دهد. به گفته نظروف، این پذیرش بلاک چین‌های فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) را در بازارهای سرمایه و امور مالی سنتی تسریع می‌کند.

سیستم پیام‌رسانی بین‌بانکی سوئیفت پرکاربردترین پلتفرم برای تراکنش‌های سنتی برون مرزی است که بیش از ۱۱۰۰۰ بانک را در سراسر جهان به هم متصل می‌کند. در ماه آگوست این سیستم به طور متوسط ​​۴۴.۸ میلیون پیام در روز را ثبت کرد.

با این حال، انجام تراکنش‌ها در شبکه سوئیفت ممکن است چند روز طول بکشد و این شرکت همچنین در حال بررسی فناوری بلاک چین و DLT و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای تسهیل پرداخت‌های سریع‌تر است.

چین لینک اضافه کرد که این همکاری با سوئیفت به موسسات مالی اجازه می دهد تا بدون جایگزینی، توسعه و ادغام اتصالات جدید در سیستم های قدیمی، قابلیت بلاک چین را به دست آورند، چیزی که گفته می شود نیاز به تغییرات اساسی با هزینه “فوق العاده بالا” دارد.

مدیرعامل مسترکارت، مایکل میباخ، در یک جلسه در ماه می در مورد CBDCها گفت که احتمالاً به دلیل رقابت فزاینده CBDCها برای پرداخت‌ها و تسویه‌های فرامرزی انتظار ندارد سوئیفت در پنج سال آینده وجود داشته باشد.

مسترکارت بعداً این بیانیه را پس گرفت و خاطرنشان کرد که منظورشان این بوده است که عملیات سوئیفت در شکل فعلی خود به تکامل خود ادامه خواهد داد.

منبع: اقتصادآنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا