مقاله ارز دیجیتال

استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال برای مبتدیان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در این مطلب با استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال و توصیه‌هایی آشنا خواهیم شد که به مبتدیان این بازار کمک می‌کند تا بتوانند با خاطری آسوده به معامله در بازار ارزهای دیجیتال بپردازند.

هرکسی که به تازگی قدم در حوزه جدیدی می‌گذارد، باید بتواند با تحقیق و بررسی‌های لازم، در مسیر حرفه‌ای شدن پیش برود و تصمیم‌های درستی بگیرد. معاملات ارزهای دیجیتال حوزه‌ای جدید و رو به رشد است؛ به همین دلیل شناخت استراتژی‌های اثرگذار و درست برای افرادی که تازه قصد ورود به این حوزه را دارند، اهمیت زیادی دارد.

این شناخت یک فرآیند پیوسته است و باید دانش هر فرد در این حوزه به صورت روزانه به‌روز شود تا بتواند در این بازار پر از سود و رونق، نتایج دلخواه خود را کسب کند.

در این مطلب با استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال و توصیه‌هایی آشنا خواهیم شد که به مبتدیان این بازار کمک می‌کند تا بتوانند با خاطری آسوده به معامله در بازار ارزهای دیجیتال بپردازند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

هولد کردن ارز دیجیتال؛ مطمئن‌ترین راه

هولد کردن (Hold) که در دنیای ارزهای دیجیتال به «هودل کردن» هم معروف است، در واقع به خرید یک ارز دیجیتال در قیمت پایین و نگه داشتن آن تا رسیدن ارز مورد نظر به بالاترین قیمت ممکن گفته می‌شود. این استراتژی از ساده‌ترین استراتژی‌های ممکن برای تریدرهای مبتدی است. خصوصا با توجه به این که بهترین استراتژی‌های بازار برای تریدرهای مبتدی، بر اساس مدیریت و کاهش ریسک انتخاب می‌شوند و این روش از کم‌خطرترین شیوه‌های معامله در دنیای ارزهای دیجیتال است. البته لازم به ذکر است که باید در این روش برای مدتی طولانی دست به فروش رمزارزهایتان نزنید تا بتوانید در بازه بلند مدت سود کنید. 

یکی دیگر از مزایای هولد کردن در بازار معاملات رمز ارزها این واقعیت است که در بازه بلند مدت ارزش رمز ارزهای اصلی مانند بیت‌کوین، از نوسانات کوتاه مدت آن‌ها تبعیت نمی‌کند؛ به طور مثال گفته می‌شود که بهای بیت‌کوین از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ حدود ۵۲۰ هزار درصد رشد را تجربه کرده است!

از سوی دیگر بهتر است تا تمام دارایی خود را صرف هولد کردن نکنید؛ در واقع بهتر است بخشی از آن را برای کاهش ریسک هولد کنید و با بخشی دیگر به معاملات پر ریسک‌تر بپردازید تا بتوانید شیوه‌های معامله و ریسک‌های موجود در بازار رمز ارز را به خوبی بشناسید. 

مقالات بیشتر از ارزدیجیتال:

معاملات روزانه؛ میدان آموزش مبتدیان

معاملات روزانه (Daily Trading) که دقیقا در نقطه مقابل هولد کردن قرار دارند، از بازارهای سنتی مانند بورس و فارکس وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند. همان‌طور که از اسم این بازار پیدا است همه معاملات در این سبک تنها در یک روز  یا روزانه انجام می‌شوند. کسانی از این سبک معاملات سود زیادی به دست می‌آورند که بازار را در طولانی مدت بررسی کرده باشند؛ به همین دلیل وارد کردن سرمایه زیاد در این روش، اصلا به تازه‌کارها توصیه نمی‌شود. 

با این حال، وارد کردن سرمایه‌ای اندک و شروع معاملات روزانه می‌توانند کم کم به مبتدیان بازار ارزهای دیجیتال کمک کند تا با این بازار آشنا شده و تبدیل به معامله‌گرانی حرفه‌ای شوند. 

نکته قابل توجه این است که در معاملات روزانه لازم است از تصمیم‌های هیجانی دوری کنید و قبل از هر چیز ابزارهایی را که به تصمیم ‌گیری شما کمک می‌کنند (مانند EMA، RSI و MACD) بشناسید. 

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

آربیتراژگیری

یکی از بهترین انواع استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال آربیتراژگیری (Arbitrage) است. به طور کلی آربیتراژگیری یا ترید آربیتراژ به معنای خرید در یک بازار و فروش فوری در بازار دیگر با قیمتی بیشتر است. با توجه به این که اختلاف قیمت زیادی در بازارهای سنتی وجود ندارد، این شیوه معاملاتی در بازارهای سنتی بسیار دشوارتر است اما در بازارهای دیجیتال این اختلاف قیمت‌ها معنادار هستند. 

برای این شیوه معامله تنها کافی است که یک رمز ارز را پیدا کنید که در دو صرافی قیمت متفاوتی دارد. البته نباید کارمزد خرید و فروش را در محاسبه سوددهی این استراتژی فراموش کنید. این استراتژی خود سه زیر مجموعه ساده، مثلثی و فاندینگ ریت دارد و از بهترین استراتژی‌های موجود برای مبتدیان به شمار می‌رود.

کپی تریدینگ

می‌توان گفت که در همه علوم، پیش از یادگیری لازم است تا از روی کار افراد حرفه‌ای در آن حوزه تقلید کنیم. حوزه ارزهای دیجیتال هم از این قائده مستثنی نیست. کپی تریدینگ همان‌طور که از نامش پیدا است به همین موضوع اختصاص دارد. در واقع بعضی از صرافی‌ها امکان دستیابی به تاریخچه معاملاتی تریدرهای حرفه‌ای را تحت همین عنوان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. بعد از این که کاربر از توانمندی تریدر مورد نظر اطمینان حاصل کرد، می‌تواند بخشی از سرمایه خود را به حساب کاربری او پیوند دهد و از این طریق در سود و زیان با یک تریدر حرفه‌ای شریک باشد. 

این استراتژی یکی از بهترین استراتژی‌های ممکن برای مبتدیان است. با یک سرچ ساده می‌توانید بهترین سرویس‌ها و یا ربات‌های ارائه دهنده کپی تریدینگ را پیدا کنید؛ البته استفاده از همه این سرویس‌ها، رایگان نیست.

خرید در زمان مناسب

نام این استراتژی به خوبی گویای آن است. در این استراتژی باید بتوانید زمانی را که قیمت رمز ارز در کف وجود دارد تشخیص دهید و در همان زمان اقدام به خرید کنید. البته این موضوع چندان کار راحتی نیست و در بسیاری از اوقات حتی تریدرهای حرفه‌ای هم در تشخیص آن دچار مشکل می‌شوند. 

در این استراتژی باید روند بازار و اخبار را دنبال کنید و از اندیکاتورها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اگر در پی معامله با این روش هستید، همه سرمایه خود را به یکباره وارد نکنید و به صورت پلکانی خرید کنید. 

سخن آخر

همه موارد ذکر شده در این مطلب کمک کنند تا مبتدیان با استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال به خوبی به انجام معامله در این بازار بپردازند. نکته قابل توجه این است که هرگز نباید همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارید و خود را به یکی از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری محدود کنید. لازم است هم به شیوه‌های مختلف به معامله بپردازید تا بتوانید دانش خود را از بازار رمز ارز افزایش دهید و هم این که به دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری در بازار بلاکچین توجه داشته باشید. 

مدیریت نوسانات بازار و کنترل هیجان نکته کلیدی در معاملات حوزه رمز ارز است. از سوی دیگر از خاطر نبرید که سود خود را مرتبا دریافت کنید تا بتوانید از این طریق سودده بودن معاملات خود را در بلند مدت تضمین کنید و در نوسانات این بازار آسیب نبیند.  

منبع: بیتمکس

  • استراتژی‌های معاملاتی ارز دیجیتال برای مبتدیان

این مقاله صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و از طرف این رسانه یا نویسنده پیشنهاد یا عدم پیشنهاد برای خرید یا فروش و سرمایه‌گذاری  نیست. لذا قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا