بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

۷ گام افزایش فروش سایت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : آدام پروئل   مترجم : امیر آل علی  

در جهان امروز، داشتن سایت یکی از الزامات هر کسب و کاری محسوب می شود. درواقع روش های سنتی فروش در حال منسوخ شدن هستند و لازم است تا از ظرفیت های اینترنت نهایت استفاده را داشته باشید. در این رابطه علی رغم هزینه های زیادی که کسب و کارها انجام می دهند، همچنان شاهد فروش نه چندان موفق آنها هستیم. این امر باعث می شود تا نسبت به کاربرد روش فوق، تردیدهایی را پیدا کنند.

در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که فروش اینترنتی، یک روش جهانی محسوب می شود و نمی توان نسبت به کاربردی بودن آن تردید داشت. به همین خاطر لازم است تا بازنگری در عملکرد خودتان داشته باشید. براساس تحقیقات، هفت عامل باعث می شود تا فروش سایت شما رشدی چند برابری را پیدا کند که توصیه می شد هرچه زودتر تمامی آنها را مورد استفاده قرار دهید. 

  جهت دانلود فایل Pdf و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۲۲، مردادماه۱۴۰۱ اینجا کیلک نمایید.

۱-پاپ آپ را کنار بگذارید 

یکی از اقدامات رایج بسیاری از سایت ها این است که مخاطبان خود را در معرض تبلیغات پاپ آپ قرار می دهند. همین امر باعث می شود تا آنها با چندین تبلیغ مزاحم مواجه شده و طبیعتا شانس بازدید مجدد آنها کاهش پیدا کند. این امر در حالی است که هدف شما از ایجاد سایت، فروش می باشد و نباید از هر راهی به دنبال کسب درآمد باشید. در این زمینه اقدام موثر این است که پاپ آپ ها را کنار گذاشته و تنها یک مورد را نگه دارید که تبلیغ محصول خودتان است. در این زمینه می توانید پیشنهادهای ویژه هفته را مورد توجه قرار دهید. بدون شک مشاهده و یا کنار زدن یک تبلیغ، چندان مزاحمتی را به همراه نخواهد داشت.

در این زمینه برخی از سایت ها سیاست متفاوتی را دارند و این تبلیغ، پس از بستن صفحه سایت نمایش داده می شود. این امر باعث می شود تا افراد پس از گشت و گذار خود و زمانی که دیگر کار خاصی ندارند، تبلیغ شما را مشاهده کنند که طبیعتا احتمال مشاهده دقیق تر آن نیز بیشتر خواهد بود. در این زمینه شما می توانید از هوش مصنوعی نیز کمک بگیرید. برای مثال اگر جست و جوی یک نفر در سایت شما به محصولی خاص محدود بوده است، می توانید تبلیغی را در همان گروه به وی نشان دهید. درواقع استفاده از هوش مصنوعی در سایت ها از دیگر ترندهایی است که باید به آن توجه نمایید.

۲-اطلاعات را گردآوری کنید

درواقع هر لحظه حضور کاربران در سایت شما بیانگر رفتار اقتصادی و سلیقه وی خواهد بود. در این زمینه شما باید اطلاعات را به خوبی گردآوری کرده و سعی کنید هر کاربر را در یک گروه مشتری قرار دهید. تحت این شرایط شما می توانید برنامه ریزی داشته باشید تا از یک بازدیدکننده، مشتری وفادار بسازید. درواقع تصور این امر که مشتری خود باید به سراغ شما بیاید، در جهان امروز یک امر منسوخ شده محسوب می شود. درواقع تنوع بالای گزینه های انتخابی باعث شده است تا رقابت به بالاترین حد خود برسد.

به همین خاطر ابدا نباید فرصت های موجود در بازار را از دست بدهید. در نهایت نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که سایت شما باید قابلیت شخصی سازی را داشته باشد. این امر باعث خواهد شد تا مشتری براساس سلیقه خود بتواند موارد را تغییر دهد. در این زمینه نیز استفاده از هوش مصنوعی تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال مشتری که به یک محصول خاص توجه نشان داده است، باید در صفحه اول نمونه هایی مطابق با سلیقه او بیشتر در معرض نمایش قرار گیرد. در کنار این موضوع سایت شما باید از یک موتور جست و جوگر با قابلیت حدس دقیق برخوردار باشد تا افراد بتوانند سریعا به محصول مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای هر محصول، محتواهای کاربردی تولید نمایید و آنها را در معرض نمایش قرار دهید. برای مثال ایمیل کردن محتواهای مرتبط با یک محصول پس از نهایی کردن خرید، باعث می شود تا تجربه استفاده از محصولات شما به مراتب بهتر شود. 

۳-تعامل داشته باشید 

درواقع عامل تعامل امروزه معیار اصلی در رشد صفحات افراد در شبکه های اجتماعی نیز محسوب می شود. درواقع مخاطب نباید صرفا بازدیدکننده اقدامات شما محسوب شود. در این زمینه شما می توانید ایده های مختلفی را مورد استفاده قرار دهید تا مخاطب با شما همراه شود. در این زمینه ایجاد گفت و گو، یکی از ساده ترین موارد محسوب می شود. با این حال شما در این زمینه تنها زمانی می توانید کاملا موفق ظاهر شوید که تیم پشتیبانی قوی و با تعداد کارمند مناسب را داشته باشید. در این زمینه شما می توانید مخاطبان را به مشتریان قبلی خود متصل کرده و اجازده دهید که اعتمادسازی در مدت زمان به مراتب کمتری رخ دهد.

۴-سرعت سایت را افزایش دهید 

سرعت سایت موردی بسیار مهم محسوب می شود که برای آن باید همواره به دنبال زمان کمتر باشید. در این زمینه انواع روش ها وجود دارد که باعث می شود تا در نهایت سایت شما سرعت بالاتری داشته باشد، با این حال فراموش نکنید که شما باید به حدی از پیشرفت دست پیدا کنید که حتی با اینترنت های نه چندان سریع نیز عملکرد خوبی را داشته باشید. در این زمینه وجود یک نیروی حرفه ای، کاملا الزامی خواهد بود. در این زمینه شما باید تفاوت پلتفرم های میزبان و غیرمیزبان را بدانید. درواقع انتخاب شما در این زمینه نیز در سرعت سایت شما تاثیر بسزایی را دارد. 

۵-دسته بندی مناسبی داشته باشید 

درواقع سایت شما باید دسته بندی های مختلف براساس معیارهای گوناگون داشته باشد. در این زمینه رایج ترین اقدام این است که محصولات را براساس نوع دسته بندی می کنند. برای مثال برای یک برند پوشاک این امر شامل لباس، شلوار و… است. با این حال شما تنها به این موضوع محدود نبوده و می توانید معیارهای متنوعی را داشته باشید. برای مثال پربازدیدترین ها، پرفروش ترین ‏ها، گران قیمت ترین ها و… که با یک جست و جوی ساده می توانید به فهرست کاملی از انواع دسته بندی ها دسترسی داشته باشید. در این زمینه معیارهای شما بهتر است که براساس زمان هم باشند. برای مثال پربازدیدترین محصولات یک هفته اخیر در کنار موارد دیگر نظیر یک ماه، یک سال و… کاملا کاربردی خواهد بود.

۶-انواع محتوا را برای هر محصول ایجاد نمایید 

این امر که برای هر محصول انواع محتوا (متنی، تصویری و…) را تولید نمایید باعث خواهد شد تا مخاطب به درک بهتری از محصول دست پیدا کند و این امر به معنای افزایش شانس فروش است. در این زمینه شما باید به کیفیت کار خود نیز توجه داشته باشید. به همین خاطر بهتر است که تیم تولید محتوا را نیز برای خود تشکیل دهید. در این زمینه تصاویر سه‎بعدی، AR، اینفوگرافی، آنباکس، لایو پرسش و پاسخ و… از جمله مواردی است که باید انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که باید به ترندها توجه کنید. برای مثال یک اتفاق می تواند فرصتی برای فروش بیشتر شما باشد. در این زمینه مواردی نظیر سازگاری با محیط زیست، حفظ حقوق حیوانات و… از جمله دغدغه های جهانی محسوب می شود که اگر به آن در تولید محصولات و تولید محتواهای خود توجه داشته باشید، بدون شک نتایج خوبی را به دست خواهید آورد. 

۷-سبد خرید ایجاد نمایید

شما باید مشتری را همواره در معرض خریدهای بیشتر قرار دهید. در این زمینه وجود سبد خرید کاملا الزامی است. این امر باعث می شود تا مشتری بار دیگر محصولات را بررسی کند و شما در این بخش می توانید پیشنهاد‎هایی را ارائه دهید. برای مثال ارسال رایگان به ازای مبلغی مشخص و کد تخفیف که با استقبال بسیار خوبی همراه است.

در آخر توجه نمایید که رعایت تمامی این هفت مورد، کاملا الزامی بوده و بالاترین حد نتایج را تنها زمانی به دست خواهید آورد که تمامی آنها را به صورت همزمان مورد توجه قرار دهید. 

منبع: فرصت‌امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا