بازاریابی دیجیتالپیشنهاد سردبیرمحتوی اختصاصی ماهنامه اقتصاد دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

راهنمای استراتژی بازاریابی دیجیتال ۲۰۲۴

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
کیمبرلی لئونارد

بدون گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوترهایمان، اکثر ما احساس گم‌گشتگی می‌کنیم. مردم حجم زیادی از اطلاعات را از طریق این دستگاه‌ها دریافت می‌کنند، به همین دلیل داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال برای هر صاحب کسب و کاری ضروری است. شما می‌خواهید مشتریان را در جایی که هستند، یعنی در حال جستجو در موتورهای جستجو و مرور رسانه‌های اجتماعی، جذب کنید. قرار دادن بازاریابی خود در این پلتفرم‌ها، نتایج تبدیل (مخاطب به مشتری) را بهبود می‌بخشد و منجر به فروش و درآمد بیشتر می‌شود.

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

به گزارش رسانه اقتصاد دیجیتال به نقل از فوربس؛ یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، برنامه‌ای است که محصول یا برند شما را در معرض دید مشتریان بالقوه قرار می‌دهد. هدف می‌تواند افزایش آگاهی از برند یا رسیدن به اهداف خاص درآمدی باشد. استراتژی بازاریابی دیجیتال، استراتژی بازاریابی‌ای است که منحصراً بر روی رسانه‌های دیجیتال مانند موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها یا رسانه‌های اجتماعی اجرا می‌شود. به عنوان یک استراتژی، این کمپین، تاکتیک‌های خاصی را در نظر می‌گیرد و آن‌ها را اجرا می‌کند. یکی از این تاکتیک‌ها می‌تواند اجرای تبلیغات رسانه‌های اجتماعی باشد که گروه سنی و جمعیت‌شناسی که بیشترین علاقه را به محصول یا خدمات شما دارند، هدف قرار می‌دهد.

چرا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است؟

در حالی که ممکن است بدانید که به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارید، اما ممکن است به طور کامل درک نکنید که چرا این استراتژی بسیار مهم است. در اینجا به نکات برجسته‌ای اشاره شده است که باید در نظر بگیرید تا به شما کمک کند زمان و انرژی درستی را صرف ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی کنید.

درک سهم بازار

یک استراتژی واضح به شما کمک می‌کند تا سهم بازار خود را بهتر درک کنید. بدون این درک، ممکن است تقاضا برای محصولات یا خدمات خود را دست کم (یا بیش از حد) بگیرید. این استراتژی به شما کمک می‌کند تا بازار را به طور کامل درک کنید و رفتارهای مشتری، نیازها، رقبا و پروفایل‌های مشتری را در نظر بگیرید.

رقبا سهم بازار را به دست می‌آورند

اگر یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ندارید، مطمئن باشید رقبا چنین استراتژی‌ای دارند و از آن برای به دست آوردن سهم بازار استفاده می‌کنند، در حالی که شما به تاکتیک‌های بازاریابی سنتی تکیه می‌کنید. شما نیاز به سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال دارید تا بتوانید با مخاطبان هدف خود دیده شوید و در زمانی که مخاطبان تصمیم به خرید می‌گیرند، در کانون توجه باقی بمانید. شما نمی‌خواهید در حالی که رقبا سهم بازار شما را می‌بلعند، از دور نظاره کنید.

ارائه ارزش آنلاین را توسعه دهید

توسعه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا پیشنهاد ارزش آنلاین خود را توسعه دهید. هدف از پیشنهاد ارزش، بهبود تجربه کاربری هنگام خرید محصول یا خدمات شما، بدون توجه به شخصیت خریدار است. این به این معنی است که برند شما به دلیل قیمت مناسب و سهولت خرید، برای انواع مختلف خریداران جذاب باشد. هدف این است که مشتریان وفاداری ایجاد کنید که عاشق محصولات و برند شما باشند و آن را با خانواده و دوستان به اشتراک بگذارند.

شناختن مشتریان خود

با استفاده از ابزارهای بازخورد کاربران، می‌توانید احساسات مصرف‌کنندگان را در مورد محصولات یا خدمات خود بهتر درک کنید. بودن در بازار دیجیتال، انجام نظرسنجی‌های بازار و دریافت بازخورد و نظرات مشتریان آسان است. این به شما کمک می‌کند تا تاکتیک‌های بازاریابی را برای تمرکز روی آنچه برای شرکت شما بهتر کار می‌کند، بهینه کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را برای تبدیل شدن به بهترین راه‌حل برای بازار هدف خود، تنظیم کنید.

در یک بازار رقابتی چابک بمانید

برندهای برتر دائماً در حال تغییر برند و تجربه کاربری خود هستند. این به آنها کمک می‌کند تا از رقبا پیشی بگیرند زیرا تغییرات برآورده‌کننده نیازها یا خواسته‌های مصرف‌کنندگان است. شما می‌خواهید کسب و کارتان پویا و چابک باشد و آمادگی رویارویی با فراز و نشیب‌های خواسته‌های مصرف‌کنندگان را داشته باشد.

استراتژی بازاریابی دیجیتال در مقابل کمپین بازاریابی دیجیتال

صاحبان مشاغل اغلب این دو اصطلاح، استراتژی و کمپین را اشتباه می‌گیرند و از آنها به جای هم استفاده می‌کنند. در حالی که شباهت‌هایی وجود دارد، استراتژی بازاریابی دیجیتال با کمپین بازاریابی دیجیتال متفاوت است، اگرچه برای داشتن یکی به دیگری نیاز دارید.

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، برنامه‌ای است که برای کمپین بازاریابی خود دارید. این استراتژی با در نظر گرفتن جمعیت‌شناسی، مزایای محصول و پلتفرم‌ها به دنبال موفقیت می‌گردد. کمپین بازاریابی دیجیتال، اقدام واقعی‌ای است که انجام می‌دهید. یک استراتژی بازاریابی دیجیتال می‌تواند چندین کمپین بازاریابی دیجیتال داشته باشد. ممکن است یک کمپین در فیس‌بوک داشته باشید در حالی که کمپین دیگری در اینستاگرام اجرا شود. این کمپین‌ها از استراتژی شما پشتیبانی می‌کنند و آن را اجرا می‌کنند.

چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم

توسعه یک استراتژی معنادار برای موفقیت در اهداف فروش شما حیاتی است. شما می‌خواهید استراتژی جامع باشد و شامل چندین جنبه برای دستیابی بهتر به مخاطبان هدف شما باشد. در اینجا ۱۰ مرحله برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

گام ۱: یک پرسونا مشتری بنویسید

پرسونای مشتری، نمونه‌ای از مشتری ایده‌آل است. این شخصی است که به احتمال زیاد محصولات یا خدمات شما را خریداری می‌کند. پرسونا بر اساس ترجیحات، رفتارها و مشکلات مردم ساخته شده است.

به عنوان مثال، شما ممکن است عصا بفروشید. پرسونای مشتری، فردی مسن‌تر، شاید بالای ۶۰ سال است که به دلیل مشکلات زانو یا لگن، در راه رفتن مشکل دارد. تعادل او به هم خورده است و استفاده از عصا برای او مفید خواهد بود. شما حتی ممکن است این پرسونا را با گفتن اینکه او هنوز به اندازه‌ای تحرک دارد که به واکر نیاز نداشته باشد، بیشتر تفکیک کنید. هر چه در پرسونای خود خاص‌تر باشید، بازاریابی هدفمند شما برای این گروه بهتر خواهد بود.

گام ۲: تمام اهداف را شناسایی کنید

اهداف باید حول محور نفوذ به بازار و کلیک‌های دیجیتال برای خرید بچرخند. شما می‌توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ردیابی و اندازه‌گیری پیشرفت و موفقیت خود استفاده کنید. اهداف باید روشن و قابل اندازه‌گیری باشند تا بتوانید به طور قاطعانه بیان کنید که به آنها دست یافته‌اید یا خیر. اهداف همچنین باید از اهداف تجاری شما پشتیبانی کنند.

یک نمونه از یک هدف بازاریابی دیجیتال ممکن است این باشد که در یک ماه برای یک تبلیغ فیسبوک، ۱۰۰۰۰۰ بازدید (impression) دریافت کنید. این باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود و تعداد افرادی را که برای تبدیل به مشتری کافی هستند، در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید نتایج خود را از طریق مدیریت تبلیغات فیس‌بوک (Facebook Ads Manager) کنترل کنید تا ببینید آیا تبلیغ شما به اعداد هدف رسیده است یا خیر. اگر اینطور نیست، ممکن است برای رسیدن به افراد بیشتر نیاز به افزایش هزینه تبلیغات داشته باشید.

گام ۳: محتوای مناسب را توسعه دهید

بسته به استراتژی خود، باید محتوا را برای مطابقت با اهداف استراتژیک خود سفارشی کنید. محتوا ممکن است بسته به استراتژی کلی شما و کمپین‌هایی که به کار می‌گیرید، متن تبلیغ، وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی یا مقالات علمی (white paper) باشد. تقویمی برای محتوا ایجاد کنید که اطمینان دهد مخاطبان شما به طور منظم محتوای شما را دریافت می‌کنند. این کار برند شما را در صدر ذهن مخاطبان نگه می‌دارد و آگاهی از برند را افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر استراتژی محتوای شما این است که نکات مفیدی را در وبلاگ خود منتشر کنید، مطمئن شوید که به طور مداوم وبلاگ منتشر می‌کنید. این می‌تواند بسته به اهداف شما، روزانه، هفتگی یا ماهانه باشد. کلید کار، ثبات و رعایت ضرب‌الاجل‌های انتشار است تا مخاطبان هدف شما محتوای جدید دریافت کنند و انتظار داشته باشند این محتوا را در روزهای خاصی دریافت کنند.

گام ۴: بررسی کانال‌های موجود بازاریابی دیجیتال

ارزیابی کنید که در حال حاضر چه کاری انجام می‌دهید و ببینید آیا به موفقیتی که امیدوار بودید رسیده‌اید یا خیر. این زمان مناسب برای اصلاح کمپین‌های موجود یا حذف آن‌ها و انتقال منابع بودجه به سایر مناطقی است که ممکن است موفق‌تر باشند. همچنین می‌توانید روش‌های جدید و جالبی را برای نوآوری در زمینه‌های عملکرد ضعیف که همچنان احساس می‌کنید ارزشمند هستند، بررسی کنید.

به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که تبلیغات شما به اندازه انتظار موثر نبوده است. به جای اینکه تبلیغات را کنار بگذارید، ممکن است بخواهید با یک تیم تبلیغاتی دیگر که سابقه موفقیت بهتری دارند، کار کنید.

گام ۵: برای ساده‌سازی کار، اتوماسیون را اجرا کنید

به کمپین‌های خود و روندی که مخاطبان هدف برای خرید محصول یا برقراری ارتباط با شما طی می‌کنند، نگاهی بیندازید. در صورت امکان، کارها را خودکار کنید تا مجبور نباشید وقت و انرژی اضافی را صرف آن‌ها کنید. یک نمونه از اتوماسیون ممکن است در تولید محتوای شما باشد. شما ممکن است یک تقویم محتوا برای رسانه‌های اجتماعی داشته باشید، و پلتفرم‌هایی وجود دارند که به طور خودکار محتوا را طبق برنامه در پلتفرم‌های مرتبط رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی برای تمرکز روی سایر کارها می‌شود.

گام ۶: مطمئن شوید برای موبایل بهینه سازی شده اید

بسیاری از مردم محتوای دیجیتال را با تلفن‌های هوشمند دریافت می‌کنند. این بدان معنی است که کمپین دیجیتال شما باید برای مصرف با موبایل بهینه شود، در غیر این صورت مردم از وب سایت شما خارج خواهند شد. وب سایت شما باید به سرعت بارگذاری شود، برای مشاهده با تلفن همراه تنظیم شود و کاربرپسند باشد. خرید از طریق تلفن، ثبت نام در لیست ایمیل شما یا برقراری تماس با شما برای سوالات را برای مردم آسان کنید. گوگل اولویت را به سایت‌های سازگار با موبایل می‌دهد، بنابراین این باید از ابتدا یک اولویت باشد. شما می‌خواهید به گوگل هر دلیلی برای جستجو و رتبه‌بندی سایت خود بدهید. قرار گرفتن در بالای نتایج جستجو (SERP) به خودی خود یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است و پاسخگویی به موبایل یکی از تاکتیک‌هایی است که به شما در رتبه‌بندی کمک می‌کند.

گام ۷: برقراری ارتباط آسان باشد

بازار هدف شما ممکن است سوالاتی داشته باشد و در صورت پاسخ سریع به آن سوالات به راحتی خرید خواهد کرد. این بدان معنی است که شما باید در رسانه‌های اجتماعی پاسخگو باشید و وقت بگذارید تا به سوالات مردم در تبلیغات و پست‌های رسانه‌های اجتماعی پاسخ دهید. هر چه بیشتر درگیر شوید، برای برند شما بهتر است.

همچنین باید هر صفحه فرود (landing page) که دارید را بررسی کنید. فراخوان به اقدام (CTA) موجود در صفحه را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که به طور واضح و مختصر خواستار فروش است. بسیاری از متخصصان بازاریابی دیجیتال توصیه می‌کنند که CTA های مختلف را تست کنید تا ببینید کدام یک عملکرد بهتری دارد و سپس به بهترین آن ها تغییر دهید. این تاکتیکی است که ممکن است بخواهید برای بهترین پاسخگویی از مخاطبان خود به کار بگیرید.

گام ۸: فناوری مناسب را انتخاب کنید

هدف این است که پیام‌رسانی مناسب و در صورت لزوم، لمس انسانی را به مخاطبان هدف خود ارائه دهید بدون اینکه خود را با کار اضافی غرق کنید. از سیستم های CRM برای مدیریت مخاطبین استفاده کنید، روی نرم افزار اتوماسیون سرمایه گذاری کنید و در صورت امکان از فناوری هوش مصنوعی (AI) استفاده کنید. فناوری برای حمایت از تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما وجود دارد و در صورت استفاده صحیح، حجم کاری شما را کاهش می‌دهد تا بتوانید روی کارهایی که برای جذب کسب و کار جدید اهمیت بیشتری دارند تمرکز کنید. به عنوان مثال، یک CRM می‌تواند به طور خودکار ایمیل‌های یادآوری را به نمایندگی از شما ارسال کند و شما را برای تماس‌های تلفنی و پیگیری با سرنخ‌های داغ (مشتریان بالقوه با احتمال خرید بالا) آزاد کند.

گام ۹: آنچه شما را منحصر به فرد می کند را دوباره تأیید کنید

هر کسب و کاری باید یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) داشته باشد. این همان چیزی است که شما را متفاوت می کند و اولویت اصلی در بازاریابی است. اگر قبلاً این کار را انجام نداده‌اید، USP خود را شناسایی کنید و آن را بنویسید. آن را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید تا مخاطبان هدف شما بتوانند ببینند چرا باید شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند. USP شما همیشه باید برای مخاطبان هدف روشن باشد. اگر کمپین‌های بازاریابی فعلی شما این موضوع را برجسته نمی‌کند، باید کمپین‌های خود را برای انجام این کار اصلاح کنید.

گام ۱۰: پیشرفت را پیگیری کنید

ایجاد سیستمی برای ردیابی پیشرفت باید بخشی از فرآیند کمپین شما باشد. از این گذشته، شما می‌خواهید بدانید که آیا کمپین شما موفق بوده است یا خیر و آیا باید تکرار شود و تکرار شود. منابع بیشتری را در کمپین‌هایی که نتایج مطلوب را به دست می‌آورند، سرمایه‌گذاری کنید و منابع کمتری را در کمپین‌هایی که نتایج مورد انتظار شما را به همراه ندارند، قرار دهید. همه باید اهداف کمپین‌های خود را بدانند و آماده باشند تا در صورت نیاز آن‌ها را برای ارائه نتایج بهتر مطابق با اهداف، تنظیم کنند. این بخشی از یک شرکت چابک بودن است که می‌تواند در صورت لزوم با اطلاعات به صورت لحظه‌ای سازگار شود.

۵ نوع استراتژی بازاریابی دیجیتال

هنگام توسعه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، باید به اهداف خود، آنچه مخاطب بیشتر پذیرای آن است و بودجه خود فکر کنید. برخی از استراتژی‌ها برای رسیدن به نتایج زمان بیشتری می‌برند. شما باید گزینه‌ها را بسنجید تا ببینید چه چیزی برای شرکت شما بهتر است.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی محتوا یک استراتژی رایج برای بسیاری از صاحبان مشاغل است. تمرکز آن بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای مخاطبان هدف است. این محتوا برای جذب افراد به برند و حفظ علاقه آنها به خرید و کسب اطلاعات بیشتر در نظر گرفته شده است. رایج ترین نوع بازاریابی محتوا، وبلاگ نویسی است.

هنگامی که وبلاگ نویسی می کنید، محصول خود را تبلیغ نمی کنید. در عوض، به خوانندگان اطلاعات، نکات و راهنمایی های ارزشمندی ارائه می دهید که به آنها در محل کار یا خانه کمک می کند. به عنوان مثال، اگر یک پیمانکار عمومی هستید، ممکن است وبلاگی در مورد انجام کارهای تعمیر و نگهداری در خانه داشته باشید. این چیزی است که مخاطبان شما به احتمال زیاد برای انجام آن شما را استخدام نمی کنند، اما با مشاهده شما به عنوان منبع اصلی برای تعمیر و بازسازی خانه، اعتبار و اعتماد با آنها ایجاد می کند. همچنین می توانید لیست های تعطیلات، تزئینات و دستور العمل های مهمانی را بگنجانید که به شرکت شما حس انسانی می بخشد.

بسیاری از اشکال بازاریابی دیجیتال نوعی بازاریابی محتوا هستند. ما در زیر به طور خاص به آنها خواهیم پرداخت، زیرا هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

تبلیغات پولی (Paid Advertising)

اکثر صاحبان مشاغل با تبلیغات پولی آشنا هستند. اینها تبلیغات و آگهی های بازرگانی در تلویزیون یا رادیو هستند. اما در تبلیغات دیجیتال پولی، تبلیغات در وب سایت ها، موتورهای جستجو یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی قرار می گیرند. در تبلیغات پولی، شما فضای تبلیغاتی را خریداری می کنید که از منابع دیجیتال برای مشخص کردن اینکه چه کسی تبلیغ را می بیند، استفاده می کند.

موتورهای جستجو و وب سایت ها کوکی هایی را جمع آوری می کنند که به تبلیغ دهندگان کمک می کند تا تبلیغات را بر اساس آنچه مصرف کنندگان به صورت آنلاین جستجو می کنند، تنظیم کنند. هنگامی که از وب سایتی در مورد خرید ماشین بازدید می کنید، ناگهان تبلیغات ماشین را در تمام سایت هایی که مرور می کنید و در شبکه های اجتماعی خود مشاهده می کنید. به همین دلیل است که تبلیغات دیجیتال بسیار جذاب هستند. آن ها در مقایسه با تبلیغات سنتی ارزان هستند و می توانند به طور صریح بر روی مخاطبانی که می دانید مطابق با جمعیت شناسی یا پرسونای مشتری شما هستند، هدف قرار گیرند.

یکی از نکات مثبت تبلیغات پولی در فضای دیجیتال، امکان تعیین بودجه است. فضای دیجیتال به صاحبان مشاغل با بودجه کم این امکان را می دهد که همان گروهی را هدف قرار دهند که صاحبان مشاغل با بودجه زیاد هدف قرار می دهند. این باعث می شود تبلیغات پولی برای صاحبان مشاغل کوچک در دسترس باشد.

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

اگر قبلاً لیستی از دنبال کنندگان دارید، می توانید برای آنها ایمیل هایی ارسال کنید که به فروش تبدیل شوند. شما ممکن است بازاریابی ایمیلی را با محتوای مفیدی که مستقیماً فروخته نمی شود، مانند ارجاع آنها به آخرین وبلاگ یا لیست نکات، ترکیب کنید، اما هدف این است که ایمیل ها را به مشتری تبدیل کنید.

هنگام ایجاد لیست ایمیل، به یک ثبت نام از یکی دیگر از کمپین های بازاریابی خود، مانند تبلیغات یا وبلاگ ها نیاز دارید. هنگامی که ایمیل را ثبت می کنید، مطمئن شوید که یک فرآیند ثبت نام دو مرحله ای دارید تا از ورود ربات های اسپم به لیست خود و تبدیل شدن به سرنخ های مرده جلوگیری کنید. پس از اینکه لیستی تهیه کردید، آن را بخش بندی کنید تا بتوانید گروه هایی از پرسوناهای مشتری داشته باشید که بر روی جمعیت شناسی خاصی هدف گذاری می کنند.

از خرید لیست ایمیل خودداری کنید، زیرا اینها اغلب به عنوان اسپم دیده می شوند و به عنوان چنین چیزی برچسب گذاری می شوند. شما نمی خواهید به عنوان یک اسپمر شناخته شوید، زیرا این امر بازاریابی ایمیلی را بسیار دشوارتر می کند. با لیست خود صبور باشید و در ارسال محتوا برای آنها ثابت قدم باشید. ممکن است برخی از افراد مشترک خود را لغو کنند، اما اشکالی ندارد. شما می خواهید به هر حال آنهایی را که سرنخ های خوبی برای شما هستند، پرورش دهید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی (Social Media Marketing)

بازاریابی رسانه های اجتماعی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات شما استفاده می کند. این تبلیغات خریداری شده در پلتفرم رسانه های اجتماعی نیست، بلکه محتوای جدید و مدیریت شده ای است که فکر می کنید مخاطب شما آن را ارزشمند خواهد یافت. این محتوا ممکن است شامل نقد و بررسی محصول، شهادت مشتری، میم (meme)، اینفوگرافیک یا سایر محتوایی باشد که مخاطب شما را آموزش دهد و سرگرم کند. هدف این است که دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود را به لیست قابل توجهی افزایش دهید تا بتوانید محصولات یا خدمات و فروش را به طور مستقیم برای مخاطبان هدف خود تبلیغ کنید.

افزایش تعداد دنبال کنندگان شما ممکن است زمان بر باشد، اما به همین دلیل است که می خواهید به طور مداوم محتوایی تولید کنید که گروه هدف شما بخواهند آن را به اشتراک بگذارند. اغلب، هنگام ایجاد یک گروه دنبال کننده، بازاریابی رسانه های اجتماعی با تبلیغات رسانه های اجتماعی برای افزایش مخاطب و ایجاد یک گروه دنبال کننده وفادار ترکیب می شود.

بازاریابی تأثیرگذار (Influencer Marketing)

اینفلوئنسرها افرادی هستند که به دلیل محتوایی که منتشر می کنند یا وضعیت سلبریتی بودنشان، تعداد زیادی دنبال کننده در رسانه های اجتماعی دارند. اینکه یک اینفلوئنسر برند شما را در کانال های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کند، می تواند به طور قابل توجهی به افزایش فالوورهای خودتان و افزایش فروش کمک کند. اینفلوئنسرها اساساً محصول یا خدمات شما را تأیید می کنند. برخی از اینفلوئنسرها این کار را با دریافت هزینه انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر این کار را برای دریافت محصولات یا خدمات رایگان انجام می دهند. شرایط همکاری با هر اینفلوئنسر متفاوت است، بنابراین باید با آنها تماس بگیرید تا ببینید شرایط همکاری آنها چیست.

نتیجه گیری

توسعه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که کارآمد باشد، زمان و تلاش می برد. شما ممکن است از تاکتیک ها و کمپین های مختلفی برای رسیدن به اهداف نهایی فروش و آگاهی از برند خود استفاده کنید. با استراتژی خود صبور باشید و موفقیت را اندازه گیری کنید تا بتوانید در صورت نیاز تاکتیک ها را تنظیم کنید.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا