کسب وکار هوشمند در جهانهوش مصنوعی

بیل گیتس: هوش مصنوعی دنیای ما را تغییر خواهد داد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت که این روزها روی به فعالیت‌های بشردوستانه آورده است، در روزنامه تجاری آلمانی Handelsblatt، در رابطه با پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی صحبت کرد و گفت: «پیشرفت‌ها و نوآوری‌های اخیر در هوش مصنوعی پراهمیت است و دنیای ما را تغییر خواهد داد.»

به گفته بیل گیتس، محصولات هوش مصنوعی فعلی محاسبات زیادی را انجام می‌دهند و همواره دقیق نیستند. اما حتی این هفته هم شما شاهد رونمایی‌های از مایکروسافت و گوگل خواهید بود که در حال جنگ برای رهبری این بازار هستند.

مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد که موتور جستجوی بینگ تا حدی از فناوری ChatGPT AI بهره خواهد برد. گوگل نیز اخیرا در نشست خود در پاریس از محصول  Bardکه قراراست، رقیب ChatGPT باشد رونمایی کرد.

بیل گیتس مایکروسافت را در سال ۱۹۷۵ تاسیس کرد و پیش از اینکه در سال ۲۰۰۰ از سمت مدیرعاملی خود کناره‌گیری کند، برای دو دهه رهبری آن را بر عهده داشت.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

به گفته گیتس، بهینه‌سازی‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند برای خواندن و نوشتن ارائه دهد، «تاثیر بزرگی» خواهد داشت و در حوزه مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی، هوش مصنوعی می‌تواند کارایی را به طور ملموسی بهبود بخشد و نتایج را به طور معناداری ارتقا دهد.

وی در ادامه گفت: “ساده‌ترین راه برای درک آن این است که هوش مصنوعی در تشخیص گفتار و تشخیص بصری بسیار خوب است، اما آنها اساسا نمی‌توانند بخوانند. ” به عبارت دیگر پلتفرم‌های هوش مصنوعی سنتی در حقیقت نمی‌توانند زبانی را که می‌خواندند پردازش کنند. اما پلتفرم‌های جدیدتر، مانند ChatGPT، قادر به آموزش، بهبود و خواندن و نوشتن از طریق دانش جدید هستند.

گیتس به برنامه‌های کاربردی در حوزه پردازش کلمه و وظایف اداری به عنوان برنامه‌های کاربردی بهینه و پیش‌رو برای پلتفرم های زبان طبیعی مانند ChatGPT اشاره کرد.

به عنوان مثال، گیتس به یکپارچگی فرضی با نرم افزار همکاری تیم‌های مایکروسافت اشاره کرد و گفت که هوش مصنوعی می‌تواند مکالمه‌ای را برای تولید صورت جلسه مرتبط بر اساس یک جلسه انجام و پیگیری کند.

گیتس گفت: «پیشرفت‌ها طی دو سال آینده برای بهبود این نوع محصولات عمیق خواهد بود.»

منبع: فردای اقتصاد

  • بیل گیتس: هوش مصنوعی دنیای ما را تغییر خواهد داد

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا