تحلیل ارز دیجیتالصرافی ارز دیجیتال

آیا در ابتدای یک بازار گاوی هستیم؟ تحلیل کوین‌ بیس چیست

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳، دیوید دوونگ (David Duong)، رئیس بخش تحقیقات نهادی و دیوید هان (David Han)، تحلیل گر این بخش در کوین‌ بیس (Coinbase)، آخرین تفسیر هفتگی خود از بازار ارزهای دیجیتال خود را منتشر کردند که بینش‌ جالبی را در مورد وضعیت فعلی و چشم‌انداز آینده بازار رمزارزها ارائه می‌دهد.

در این بررسی به بررسی کلی نتیجه تحقیقات دیوید دوونگ و دیوید هان در مورد بازار ارزهای دیجیتال پرداخته شده و از تجزیه و تحلیل آنها درباره روندهای فعلی و احتمالی بازار صحبت شده است.

نمای بازار و شاخص‌های اقتصادی

تحلیل کوین‌ بیس از داده‌های اخیر شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده، که سرفصل سالانه در سطح ۳/۲ درصد و بخش اصلی آن در ۴/۱ درصد قرار دارد، نشان می‌دهد که پس‌زمینه اقتصاد کلان با رالی احتمالی دارایی‌های ریسک‌پذیر در پایان سال همسو خواهد شد. آنها بر این باورند که قدرت دلار آمریکا به اوج خود رسیده است و پیش‌بینی می‌کنند که دلار روند ملایم‌تری را در سال آینده در پیش گیرد.

به گفته کوین بیس، کاهش حمایت‌های مالی از اقتصاد ایالات متحده احتمالاً به اندازه کافی فعالیت‌های این کشور را محدود خواهد کرد تا مقامات مربوطه از افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو جلوگیری کند. این امر در حالی است فدرال رزرو موضع «نرخ بهره بالاتر برای مدت طولانی‌تر‌» را برای خود اتخاذ کرده است.

روندهای بازار ارز دیجیتال

کوین بیس خاطرنشان می‌کند که نوامبر و دسامبر از نظر تاریخی ماه‌های ضعیف‌تری برای صنعت ارزهای دیجیتال بوده‌اند. با این حال، آنها بر این باورند که محیط کلان فعلی، در کنار روایت‌های پیرامون صندوق ETF اسپات BTC و هاوینگ بیت کوین (Halving) این رمزارز در سال آینده، می‌تواند انعطاف‌پذیری این بازار را تقویت کند.

آنها گزارش داده‌اند که میانگین حجم معاملات اسپات بیت کوین و اتریوم در ماه نوامبر به ۸/۹ میلیارد دلار در روز رسیده و این بالاترین نرخ حجم معاملات آنها از ماه مارس ۲۰۲۳ است. حجم معاملات آتی نیز به طور مشابه افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

علاقه نهادی به بیت کوین

تجزیه و تحلیل محققان کوین بیس نشان‌دهنده افزایش چشمگیر حجم تقاضای سازمانی یا همان نهادی برای بیت کوین است. آنها بر افزایش ۴۴ درصدی نرخ سود باز قراردادهای آتی CME در چهار هفته گذشته تاکید داشته‌اند که از مقدار تغییرات سود باز معاملات آتی و دائمی به جز CME پیشی گرفته است.

فعالیت آنچین توسعه‌دهندگان

با توجه به چالش‌های موجود در بحث اندازه‌گیری فعالیت توسعه‌دهندگان در فضای ارزهای دیجیتال، کوین بیس، ارزیابی نسبت تقاضای فضای بلوکی که برای استقرار قراردادهای جدید صرف می‌شود را پیشنهاد کرده است. آنها از اتریوم به‌ عنوان یک شبکه پایه‌ برای این سنجش استفاده می‌کنند و اعداد منتشر شده حدود ۱/۵ درصد تقاضا برای فضای بلوکی اتریوم را نشان می‌دهد.

دیدگاه بخش صرافی و خدمات اجرایی کوین بیس (CES)

کوین بیس با تأمل در افزایش حجم معاملاتی طیف گسترده‌ای از دارایی‌های لیست شده در این صرافی، این سوال را مطرح کرده که آیا باید چنین چیزی را نشانه‌ای مبنی بر شروع یک بازار صعودی در نظر بگیریم یا خیر. آنها اشاره کرده‌اند که سرمایه جدیدی از بخش‌های مختلف مرتبط با مشتریان، از جمله افراد با دارایی‌های خالص فوق‌العاده بالا و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مالی سنتی وارد این صنعت شده‌ و این روند ادامه دارد.

کوین بیس در مشاهدات خود به این نتیجه رسیده که مشتریان سبد دارایی‌های خود را فراتر از ارزهای دیجیتال اصلی، با پروژه‌ها و بخش‌های پرریسک‌تر تنوع می‌دهند، روندی که یادآور بازارهای گاوی گذشته است. آنها همچنین اشاره کرده‌اند که فضای کلان، چیزی که قبلاً ساز مخالف ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شد، اکنون به عنوان یک حامی و همراه در نظر گرفته می‌شود، به ویژه با توجه به اطمینان روزافزون کارشناسان و کاربران از اینکه نرخ بهره در این چرخه به اوج خود رسیده است.

منبع: والکس به نقل از cryptoglobe،

  • آیا در ابتدای یک بازار گاوی هستیم؟ تحلیل کوین‌ بیس چیست
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا