اقتصاددیجیتالدولت دیجیتال

تمرکز فعالیت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در تهران، مطلوب نیست

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی گفت: ۸۷ درصد فعالیت در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور در تهران متمرکز شده که این امر مطلوب نیست.

دکتر مهدی محمدی در سفر یک روزه خود به مشهد در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی و چند شرکت دانش بنیان در حوزه اقتصاد دیجیتال، گفت: سهم خراسان رضوی از این حوزه ۵ درصد و سایر استان‌های کشور ۸ درصد است که این تمرگز گرایی در تهران اصلا درست نیست.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور که ۴۵ درصد از آن‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال، پیشرو هستند، افزود: تلاش ما این است که زیرساخت‌های لازم را در استان‌های کشور برای فعالیت بیشتر این شرکت‌ها ایجاد کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به دست اندازی بعضی دستگاه‌های دولتی در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال کشور اشاره کرد و گفت: پیشرفت تکنولوژی و هوشمند سازی نه تنها مربوط به یک دستگاه بلکه نیازمند همکاری همگان در کشور است و باید دستگاه‌های اجرایی توان بخش خصوصی را در این زمینه به رسمیت بشناسند.

رئیس پارک علوم و فناوری خراسان رضوی هم در حاشیه این بازدید ضمن با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ شرکت دانش بنیان و فناور در این مجموعه فعالیت می‌کنند، گفت: تفاهم نامه بسیار خوبی با آستان قدس رضوی در راستای استفاده از ظرفیت و توان آن آستان مقدس در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال به امضا رسیده است.

قنبری افزود: خراسان رضوی ۵ درصد سهم اقتصاد دیجیتال کشور را در دست دارد که امیدواریم ورود با آستان قدس رضوی شاهد رشد چشمگیری در این زمینه باشیم.

منبع: صداوسیما

بیشتر از اقتصاددیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
آموزش سفیران نوآوری برای ایجاد تحول در ۵۰ بنگاه اقتصادی بزرگ
مدلهای اصلی تجارت الکترونیک در دنیا چیست؟
تکاپوی بشر برای غلبه بر مشکلات
اقتصاد دیجیتال، موتور محرک دیپلماسی اقتصادی
لزوم حرکت به سمت اقتصاد مردم محور/ قانون حمایت از فعالیت‌های نوآورانه نباید محدود به قشر خاص شود
کرونا و تحولات اقتصاد دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: کرونا و اقتصاد دیجیتال؛ وقوع انقلاب اقتصادی در آمریکا : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: استفاده از هوش مصنوعی برای رصد تخلفات در بازار سرمایه : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا