بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

هفت مورد از ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در این مقاله، روندهای بازاریابی دیجیتال یا به ‌نوعی ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ را بررسی خواهیم کرد که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به وعده‌های خود به مشتریان خود عمل کنند.

در دنیای دیجیتال و عصر مدرن امروزی ارائه خدمات و وعده دادن به مشتریان خود به چیزی بیش از هوش و ذکاوت تجاری و سرمایه اولیه نیاز دارد.

در این عصر دیجیتال برای رسیدن به موفقیت و رضایت مشتریان، شرکت‌ها و کسب‌وکارها باید طرز فکر و فرایندهای خود را مدرن کنند. پشت سر گذاشتن رسانه‌های بازاریابی سنتی و سازگاری با رسانه‌های بازاریابی دیجیتال یکی از اولین گام‌ها در تحریک رشد و نوآوری در دوران مدرن و دیجیتال است.

در این مقاله، روندهای بازاریابی دیجیتال یا به ‌نوعی ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ را بررسی خواهیم کرد که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به وعده‌های خود به مشتریان خود عمل کنند. علاوه بر این، آخرین ترندهای دیجیتال مارکتینگ زمینه مدرن‌سازی کسب‌وکارها را فراهم می‌آورند و راه‌های جدیدی برای عملکرد در محیط تجاری فعلی ایجاد می‌کنند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲

تعریف کارشناسان از بازاریابی دیجیتال به این صورت است: ” تبلیغ محصولات و خدمات در یک رسانه دیجیتال با استفاده از ابزارهای مدرن و همه‌کاره”. برخی از ترندهای دیجیتال مارکتینگ در صورت استفاده کارآمد و درست می‌توانند، مزیت رقابتی ایجاد کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی چندکاناله و موارد دیگر برخی از این ترند هستند که در ادامه به‌ تفصیل مورد بحث قرار گرفته‌اند.

۱- اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer marketing)

اینفلوئنسر مارکتینگ به چه معناست؟ تعریف ساده‌ای از اینفلوئنسر مارکتینگ برای شما آورده شده: “عمل استفاده از تصویر و حسن‌نیت یک شخص تأثیرگذار در جهت تبلیغ و معرفی محصول یا خدمات یک برند است”. اینفلوئنسرها می‌توانند افراد یا گروه‌هایی باشند که طرفداران زیادی دارند. در ادامه برخی از دلایلی که باعث تأثیرگذاری اینفلوئنسر مارکتر‌ها و شتاب گرفتن این نوع بازاریابی بر محیط تجاری فعلی شده، آورده شده است:

مخاطبان را متقاعد می‌کنند: اینفلوئنسرها یک پایگاه هواداران وفادار دارند، به این معنی که می‌توانند مخاطبان را در یک‌لحظه تحت‌تأثیر قرار دهند. بسیاری از برندها برای جذب طیف متنوعی از مخاطبان به محصولات خود، بازاریابی تأثیرگذار یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ را انتخاب می‌کنند.

اعتماد را افزایش می‌دهند: اینفلوئنسرها از برنامه‌های کاربردی رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده می‌کنند؛ بنابراین، بسیاری از برندها برای افزایش آگاهی از برند و تقویت حضور خود در رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی تأثیرگذار را انتخاب می‌کنند.

از استراتژی محتوا پشتیبانی می‌کنند: اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین گزینه برای پرکردن شکاف‌های موجود در استراتژی بازاریابی محتوایی است.

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

۲- بازاریابی همه‌جانبه یا بازاریابی کانالی (Omnichannel marketing)

اعتقاد بر این است که بازاریابی کانالی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای دستیابی به مخاطب هدف است. این رویکردی است که به تعریف بازاریابی دیجیتال – استفاده از رسانه‌های دیجیتال مختلف برای ترویج، تعامل و خدمت به مشتریان – صادق است. بازاریابی Omnichannel مجموعه متنوعی از مزایا را ارائه می‌دهد که به شرح زیر است:

  • جذب مشتریان جدید و بخش‌های بازار
  • جذب مشتریان پس از فروش
  • افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان
  • افزایش فروش و رضایت مشتری
  • به درک تقاضا و نیازهای مشتری کمک می‌کند
  • بازاریابی Omnichannel به طور گسترده در خرده‌فروشی، سرگرمی، خدمات غذایی، تجارت و سایر صنایع استفاده می‌شود.

۳- هوش مصنوعی (Artificial intelligence)

هوش مصنوعی (AI) فرایند توسعه سیستم‌های رایانه‌ای هوشمند است که می‌توانند عملکردهای مشابهی را با مغز انسان انجام دهند. شرکت‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی برای سنجش نیازها و خواسته‌های مشتریان خود استفاده کنند. به طور هم‌زمان، می‌توان از آن برای یافتن الگوهای رفتار خرید مشتری، نظارت و ارائه راه‌حل برای تدوین استراتژی بازاریابی استفاده کرد.

علاوه بر این، برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و سایر موارد را می‌توان برای فعالیت‌های مختلف مشتری و مرتبط با بازاریابی – از جمله ایجاد محتوا، نظارت بر تبلیغات، تبلیغ محصولات، تعامل با مشتریان، و موارد دیگر استفاده کرد؛ بنابراین، به‌عنوان یک‌روند بازاریابی دیجیتال، هوش مصنوعی برای شرکت‌هایی که به دنبال ارتقای سطح بازاریابی تبلیغاتی خود هستند، یک موهبت محسوب می‌شود.

۴- بازاریابی ویدئویی (Video marketing)

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فضای جدیدی را برای شرکت‌ها فراهم کرده‌اند تا محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان هدف خود معرفی کنند. بازاریابی ویدئویی یک ابزار بازاریابی دیجیتال قدرتمند است که در بین مشاغلی که سعی در افزایش پایگاه مشتریان خود دارند؛ محبوبیت دارد. کارشناسان بر این باورند که ویدئوها از هر نوع محتوای دیگری مؤثرتر هستند. به همین دلیل است که بسیاری از برندها تمرکز خود را به توسعه ویدئوهای غنی از محتوا و جذاب برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود تغییر می‌دهند.

به طور مشابه، برنامه‌های کاربردی رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، فیس‌بوک و… نیز محتوای کوتاه‌مدت را در الگوریتم‌های خود ادغام کرده‌اند و به برندها کمک می‌کنند تا بین مخاطبان هدف خود تکثیر شوند؛ بنابراین، برندهایی که به دنبال افزایش پایگاه مشتریان خود هستند، می‌توانند بازاریابی ویدئویی را به‌عنوان استراتژی تبلیغاتی خود انتخاب کنند.

۵- محتوای طولانی یا بازاریابی محتوایی (Long-form content)

بازاریابی محتوا یکی از ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ است که شرکت‌ها اغلب محصولات یا خدمات خود را با آن تبلیغ می‌کنند. به طور مشابه، محتوای طولانی‌مدت زیرمجموعه‌ای از بازاریابی محتوا است که از پست‌های وبلاگ یا مقالاتی با بیش از ۳۰۰۰ کلمه برای تبلیغ یک محصول یا خدمات تشکیل شده است. شرکت‌ها باهدف افزایش دید، تخصص صنعت و تعامل با مشتری، محتوای طولانی‌مدت تولید می‌کنند. علاوه بر این، در اینجا دلایل دیگری وجود دارد که چرا کسب‌وکارها محتوای طولانی را انتخاب می‌کنند:

  • ترافیک وب‌سایت را افزایش می‌دهد:
  • به دلیل محبوبیت طولانی‌مدت، افراد بیشتری از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند. بااین‌حال، مردم کمتر احتمال دارد که محصولات و خدمات بیشتر برند را کشف کنند.
  • رتبه بالا در موتور جستجو:
  • رتبه‌بندی موتورهای جستجو و ترافیک وب‌سایت با یکدیگر همبستگی مستقیمی دارند؛ بنابراین، افزایش ترافیک منجر به کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو و افزایش بیشتر تعامل و تعامل مشتری در وب‌سایت می‌شود.
  • تعامل با مشتری را افزایش می‌دهد:
  • محتوای طولانی به شروع مکالمه بین یک برند و مشتریانش کمک می‌کند. علاوه بر این، تعامل و وفاداری مشتریان را نیز افزایش می‌دهد.

۶- خرید از شبکه‌های اجتماعی (Social media shopping)

ظهور رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها کمک کرده است تا از نزدیک با مخاطبان خود تعامل داشته باشند و رسانه‌ای برای فروش کالاها و خدمات خود ارائه دهند. ادغام رسانه‌های اجتماعی و تجارت الکترونیک؛ در ها را برای یک بازار آنلاین به روی مشتریان از اقشار مختلف جامعه بازکرده است تا بتوانند محصولات و خدماتی را مطابق با انتظارات خود خریداری کنند. این یک‌روند محبوب رسانه‌های اجتماعی است که فراتر از صنایع مختلف است. علاوه بر این، این یک راه مؤثر برای در دسترس قراردادن محصولات شما در هنگام تعامل با مشتریان است.

۷- صفحات وب پیشرو (Progressive web pages)

صفحات وب پیشرفته، وب‌سایت‌های آنلاینی هستند که عملکردهای یک برنامه موبایل را انجام می‌دهند. آن‌ها پوش نوتیفیکیشن ارسال می‌کنند، سریع‌تر از سایت‌های دیگر بارگیری می‌شوند و به طور آفلاین در دسترس هستند. یک صفحه وب پیشرفته یکی از ترندهای دیجیتال مارکتینگ است که نیاز به وب‌سایت‌هایی را برطرف کرده است که بتوانند یک رابط کاربری همه کارها را به مشتریان با دستگاه‌های مختلف ارائه دهند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که این ترند دیجیتال مارکتینگ در سال‌های آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

مدرن کردن کسب‌وکارها یک فرایند پیچیده و طولانی‌مدت است که مستلزم پشتکار، مهارت و دانش عمیق است. در این امر از ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ و سال‌های آتی غافل نشوید و پیش‌نیاز بازاریابی کسب‌وکار خود بدانید.

منبع: دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا