بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

روابط‌عمومی دیجیتال: اهمیت آن برای برند شما در ۲۰۲۱

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

یک استراتژی خوب برای روابط‌عمومی دیجیتال می‌تواند هدایتگر برداشت و نگرش مخاطبان‌تان نسبت به برند شما باشد. وقتی مخاطب جایگاه مناسبی برای برندتان قائل شود، با کمال میل محتوای تولیدی توسط شما را مصرف خواهد کرد. همچنین یک برنامه‎ کارآمد برای روابط‌عمومی دیجیتال می‌تواند مقاصد خوب برندتان در آن بازار را ترویج کند که منجر به ارجاع‎‌های ارگانیک و طبیعی از سوی مخاطبان علاقه‌مندتان خواهد شد.

 روابط‌عمومی دیجیتال، یک رویکرد بازاریابی آنلاین است که با بهره‌گیری از استراتژی‌های اینترنتی، به دنبال افزایش آگاهی از برند است. درحالی‌که از بسیاری جهات شبیه به روابط‌عمومی سنتی است، اما مخاطبان گسترده‌تری را هدف می‌گیرد. روابط‌عمومی دیجیتال با به‎‌کارگیری رویکردهای نوین نظیر بازاریابی محتوا، رسانه‌های اجتماعی، بهینه‌‎سازی موتور جستجو و ارتباط با اینفلوئنسرها، می‌تواند یک استراتژی قدرتمند برندها برای بهبود حضور آنلاین و دیده شدن آن‎ها باشد.


با عنایت به رشد سریع اینترنت و سیستم‎‌های بازاریابی اینترنتی، متخصصان روابط‌عمومی دیجیتال می‌توانند با به‌کارگیری گستره‌‎ای از کانال‎‌های بازاریابی، عواید بسیار بیشتری کسب کنند. در صدر این کانال‎‌ها، وبینارها و رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار و مصاحبه‎‌های پربازخورد با نشریات آنلاین جای دارند. برندها می‌توانند از طریق ارتباط و تعامل با مخاطبان هدف، کانون توجهات خود را تصریح کنند و اطلاعات دقیق و به‌‏‎روز خود را بسیار ساده‌تر از قبل در اختیار آن‎ها بگذارند.


با این اوصاف: چرا روابط‌عمومی دیجیتال از ارکان‎‏‌های مهم برند شما در ۲۰۲۱ است؟ این‌‎ها چند دلیل برای افزودن روابط‌عمومی دیجیتال به آمیزه‎ بازاریابی و ارتباطات سازمان‌ها هستند. روابط‌عمومی دیجیتال چه کمکی به برندتان خواهد کرد؟

۱- ترافیک وب‌تان را افزایش دهید

چه از طریق یک پست جدید بلاگ، چه اصلاح اساسی یک صفحه‎ خدمات و چه صفحه‌ «درباره‎ ما»، گام‎‌های بعدی برند باید پرورش اعتبار و نفوذ خود باشد تا لینک‌‎های باکیفیت به صفحات آن داده شوند. گردآوری لینک از وب‎‌سایت‎‌های معتبر می‌تواند تاثیر مثبتی بر رتبه در موتور جستجو بگذارد و ترافیک صفحات گوناگون سایت را افزایش دهد.


به‌جای اینکه منتظر سرازیر شدن لینک‌‎های گردآوری‌شده از طریق ذکر نام برند در رسانه‎‌ها و لینک‌‎های طبیعی باشید، به‎‌کارگیری یک استراتژی روابط‌عمومی دیجیتال موجب ارتقای رتبه‌بندی جستجوی برند و افزایش ترافیک آن خواهد شد. با بهره‌‎گیری از ترغیب‌های رسانه‌‎ای هدفمند و بهینه‎‌سازی‌شده بر اساس کلیدواژه، برندها می‌توانند بر رسانه‌های مخاطب خود اثر بگذارند تا تمرکزشان را بر عبارات موجود در صفحات عمیق‌تر سایت‌شان بگذارند.

در آنِ واحد بهره‌گیری برند از صفحات غنی از محتوا در هنگام لینک‌سازی، فرصتی برای صفحات آن خواهد بود تا جایگاه‌شان به‌عنوان یک منبع کلیدی در صفحات جستجو را بیابند، رتبه‎ بهتری داشته باشند و ترافیک بیشتری کسب کنند.


از آن مهم‌تر اینکه برندها می‌توانند با یک استراتژی هوشمندانه برای روابط‌عمومی دیجیتال، اینفلوئنسرهایی با تعداد دنبال‌کنندگان یا میزان تعامل بیشتر را به‌کار بگیرند. نه‌تنها یک برنامه‎ هدفمند برای ارتباط با اینفلوئنسر، ترافیک برندتان را افزایش خواهد داد بلکه جریان ترافیک به یک صفحه‌ هدف را به بیشترین حد خود می‌رساند. ضمناً از طریق روابط‌عمومی دیجیتال می‌توان ارتباطات خوبی (میان برندها و اینفلوئنسرهای منتخب) شکل داد تا اینفلوئنسرها مبدل به سفیر آن برند یا وب‌سایت شوند. این رویکردها نهایتاً رتبه‎ وب و ترافیک‌تان را افزایش می‌دهند.

۲- برند خود را به‌عنوان یک قدرت تثبیت کنید


از طریق یک برنامه‎ هوشمندانه برای روابط‌عمومی دیجیتال، برند می‌تواند روند انتشار مقالات باکیفیت بر روی بهترین سایت‌‎ها را ادامه دهد. وقتی مخاطب هدف‌تان برند را همچون یک منبع مهم برای اطلاعات معتبر بداند، تصویر برند و اعتماد به آن افزایش دوچندانی خواهد یافت. نهایتاً اعتماد به برندتان افزایش می‌یابد و مبدل به یک قدرت در بازار خود خواهید شد.


یک استراتژی خوب برای روابط‌عمومی دیجیتال می‌تواند هدایتگر برداشت و نگرش مخاطبان‌تان نسبت به برند شما باشد. وقتی مخاطب جایگاه مناسبی برای برندتان قائل شود، با کمال میل محتوای تولیدی توسط شما را مصرف خواهد کرد. همچنین یک برنامه‎ کارآمد برای روابط‌عمومی دیجیتال می‌تواند مقاصد خوب برندتان در آن بازار را ترویج کند که منجر به ارجاع‎‌های ارگانیک و طبیعی از سوی مخاطبان علاقه‌مندتان خواهد شد. در نهایت همین عوامل موجب افزایش قدرت و اعتبار برندتان خواهند شد.

۳- سرنخ‎‌سازی و فروش‌تان را ارتقا دهید

با بهره‌‎گیری از یک برنامه‎ ماهرانه برای روابط‌عمومی دیجیتال، برندها بیش‌ازپیش در فضاهای آنلاین مطرح خواهند شد که مخاطبان هدف‌شان در آن‎ها اجتماع می‌کنند. ارائه‎ راهکارهای نوین یک برند در محضر مخاطبان هدف، موجب سرنخ‎‌سازی از طریق ترافیک خواهد شد و منجر به فروش بیشتر برای برندتان خواهد شد.

مخلص کلام


با عنایت به عواید پرشمار روابط‌عمومی دیجیتال، به‎‌کارگیری این استراتژی در برنامه‎ بازاریابی و ارتباطات برند، قدرت رقابتی برند در سال ۲۰۲۱ و پس از آن را افزایش خواهد داد.
 

ترجمه: شارا
مرجع انگلیسی: www.5wpr.com

بیشتر از مدیریت هوشمند در اقتصاد الکترونیکی:
بررسی ۷ ترند روابط عمومی برای تغییر در حوزه کسب و کار
چگونه یک تیم محتوای حرفه ای تشکیل دهیم؟
نیاز به مدیران تحول‌آفرین در عصر دیجیتال
انتخاب شریک مناسب در مسیر کارآفرینی
۶ شیوه موفقیت‌آمیز تحول دیجیتال مدیریت منابع انسانی
کارمندهای چینی تصور می‌کردند که این کوسن‌های هوشمند برای ارتقای سلامت به آنها هدیه شده، ولی …
کنترل کرونا با مدیریت هوشمند
کارآفرینی دیجیتال و مدیریت ماتریسی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: اهمیت نقش منابع انسانی دیجیتال در دوران شیوع کرونا : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: ویژگی های مدیران موفق در شرایط نامطمئن : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا