کسب و کار هوشمند در ایران

«دیجی‌‌‌نکست» در «کارپو» سرمایه‌گذاری کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مرکز نوآوری و سرمایه‌گذاری گروه دیجی‌‌‌کالا یا «دیجی‌‌‌نکست» برای راند دوم روی استارت‌آپ «کارپو» سرمایه‌گذاری کرد. این سرمایه‌گذاری که به دلیل اهمیت استراتژیک حوزه لجستیک برای دیجی‌‌‌نکست انجام شده، صرف توسعه محصول، بازاریابی و منابع انسانی خواهد شد.

کارپو سامانه هوشمند مدیریت ناوگان حمل‌ونقل است که در نظر دارد با راهکارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا صنعت حمل‌‌‌ونقل را متحول کند. این استارت‌آپ که از سال ۱۳۹۹ فعالیتش را آغاز کرده است، می‌‌‌خواهد تا با ارائه سیستم نظارتی و مدیریتی به شرکت‌های لجستیک و مجموعه‌‌‌های دارای ناوگان حمل‌‌‌و‌‌‌نقل کمک کند تا هزینه و ریسک خود را کمتر کنند. کارپو در سال ۱۳۹۹ با سه نفر در کمپ استارت‌آپی زمستان دیجی‌‌‌نکست کار خود را آغاز کرد.

این استارت‌آپ هم‌‌‌اکنون با بیش از ۱۰ نفر در راستای توسعه محصول خود فعالیت می‌کند. استارت‌آپ کارپو با تمرکز بر تحلیل رفتار راننده به شرکت‌های لجستیک و مجموعه‌‌‌های دارای ناوگان حمل‌‌‌و‌‌‌نقل کمک می‌کند تا با بهره‌‌‌گیری از گزارش‌های تحلیلی و کاربردی مبتنی بر داده با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، ریسک و هزینه‌‌‌های ناوگان را کاهش دهد. دو ویژگی مهم دیگر این سرویس نسبت به نمونه‌‌‌های مشابه‌‌‌ داخلی و خارجی خود، دسترسی سریع و آسان به سامانه بدون نیاز سیستم‌های داخلی سازمان و امکان اعتبار‌سنجی رفتار راننده در راستای اعطای تخفیف‌‌‌های بیمه بدنه برای ماشین‌‌‌های کم ریسک‌‌‌تر ناوگان است.

منبع: دنیای اقتصاد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا