بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

احتمال سقوط قیمت بیت کوین تا ۵۰۰۰ دلار!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

شرکت مالی بریتانیایی استاندارد چارترد چندین سناریوی شگفت انگیز ذکر شده که می گوید بازارها اکنون در وضعیت ارزش گذاری کم هستند. یکی از این سناریوها سقوط ۷۰ درصدی قیمت بیت کوین تا ۵۰۰۰ دلار را پیش بینی کرده است.

امسال شاهد کاهش قابل توجه قیمت در بازار ارزهای دیجیتال بودیم. یکی از مهم ترین این ارزها بیت کوین است که از قله ۶۷۵۵۹ دلار تا محدوده ۱۵۵۰۰ دلار سقوط کرد.

بازار ارز دیجیتال سقوط شدید بیت کوین را نشان می دهد اما به نظر نمی رسد با این سقوط هم دارایی های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین عرصه را خالی کنند! امسال شاهد کاهش قابل توجه قیمت در بازار ارزهای دیجیتال بودیم. یکی از مهم ترین این ارزها بیت کوین است که از قله ۶۷۵۵۹ دلار تا محدوده ۱۵۵۰۰ دلار سقوط کرد.

در یکسال اخیر که قیمت بیت کوین روی سراشیبی کاهش قرار گرفته، بازارهای ارز دیجیتال هم روند نزولی را در پیش گرفته اند. افت قیمت بیت کوین که با ممنوعیت ماینینگ در چین آغاز شد با انتشار اخبار منفی هک صرافی ها و پلتفرم های دیفای و حاکم شدن احساسات منفی ادامه پیدا کرد.

در یادداشت شرکت مالی بریتانیایی استاندارد چارترد چندین سناریوی شگفت انگیز ذکر شده که می گوید بازارها اکنون در وضعیت ارزش گذاری کم هستند. یکی از این سناریوها سقوط ۷۰ درصدی قیمت بیت کوین تا ۵۰۰۰ دلار را پیش بینی کرده است.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

سناریوی سورپرایز قیمت بیت کوین

بزرگترین ارز دیجیتال جهان تا این روز از سال، ۶۳ درصد نسبت به قله تاریخی ۶۹۰۰۰ دلاری خود در نوامبر سال گذشته کاهش قیمت داشته است. در این یادداشت آمده است:

“اگرچه فشار فروش کاهش یافته، آسیب موردنظر تاکنون ایجاد شده است.”

افت شدید قیمت ها باعث ایجاد بحران در شرکت های ارز دیجیتال و از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران به این بخش شده است. این چرخه باعث کاهش بیشتر قیمت و گسترش زیان تا ورشکستگی بسیاری از شرکت ها شده است.

در این گزارش کم شدن قیمت در بازارها به عنوان یک شگفتی بیان شده و نیازمند تغییر رویه تهاجمی در سیاست های پولی فدرال رزرو است. با اینکه اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو نشان می دهد افزایش نرخ بهره کندتر خواهد شد، اما قرار نیست این وضعیت تغییر اساسی داشته باشد و افزایش نرخ بهره ادامه خواهد یافت.

محتوی بیشتر از بیت کوین:

پایداری ارزهای دیجیتال

غیر از استاندارد چارترد که سقوط بیت کوین را شگفت انگیز و غیرمحتمل می داند، اندیکاتورهای دیگری هم هستند که نشان می دهند این دارایی های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین عمر طولانی خواهند داشت.

به عنوان مثال جی پی مورگان در گزارش اخیر خود، به مشکلات اخیر حوزه ارز دیجیتال از جمله قانون گذاری های سخت گیرانه و هک و ورشکستگی صرافی FTX اشاره کرده است. آنها  فاجعه FTX  را مشابه بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ دانسته اند. آنها معتقدند پس از این گونه مشکلات، درخواست برای شفافیت افزایش می یابد و این موجب الهام گرفتن مؤسسات مالی برای استفاده از فناوری بلاک چین می شود.

دیگران نیز چنین نظری درباره افزایش کاربرد دارایی های دیجیتال برای ایجاد اصلاحات در سیستم موجود دارند. مایکل سیلور، بنیانگذار مایکرو استراتژی معتقد است افزایش قانون گذاری پس از سقوط FTX می تواند به رشد این صنعت کمک کند.

بانک انگلستان هم پتانسیل نوآوری های مالی بلاک چینی را شتایش کرده و اعلام کرده پیش از هر کاری باید مقررات جامع در این حوزه وضع شود.

با وجود احساسات منفی فعلی حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال، برخی کارشناسان همچنان پیش بینی های خوش بینانه ای درباره قیمت بیت کوین در سال آینده دارند از جمله تیم دریپر که معتقد است قیمت BTC در سل ۲۰۲۳ با وجود بحران های فعلی به ۲۵۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

برخی از تحلیل گران هم پیش بینی های واقع بینانه تری ارائه داده اند. کارشناسان سایت changelly، حداقل و حداکثر قیمت بیت کوین را در سال آینده به ترتیب ۲۴۴۶۰ و ۳۱۰۲۰ دلار تخمین زده اند. به این ترتیب میانگین قیمتی ۲۵۳۶۸ دلار در این سال برآورد شده است.

چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار بزرگترین صرافی رمزارز جهان، بایننس، گفته است که بهبود بیت کوین از سقوط اخیر ممکن است سال ها طول بکشد. مایکل ون دپاپ تحلیل گر مشهور ارز دیجیتال نیز معتقد است با توجه به طولانی تر شدن زمستان ارزهای دیجیتال، سال جاری بدترین سال برای قیمت ها بوده و حداقل تا آغاز سال ۲۰۲۳ نمی توان به بازیابی بازار امید داشت.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

سرمایه گذاران در مورد تأثیر رویدادهای جهانی بر بازار ارزهای دیجیتال کاملاً نگران هستند. حتی پس از نوسانات گسترده در بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین هنوز توسط برخی از کشورهای بزرگ پذیرفته نشده است. در واقع، کریپتو نقش بزرگی در جنگ اوکراین و روسیه داشت، به طوری که قانون گذاران اتحادیه اروپا قصد داشتند بیت کوین را به طور کامل ممنوع کنند! با این وجود، سرمایه گذاران BTC تلاش می کنند تا موقعیت آن را به عنوان برترین ارز دیجیتال جهان حفظ کنند. اما کاهش بیشتر ارزش آن ممکن است راه را برای پیشی گرفتن آلت کوین های بزرگ مانند اتریوم در آینده هموار کند.

اگرچه در دنیای پرنوسان ارزهای دیجیتال پیش بینی آینده دشوار و حتی غیرممکن است، به نظر می رسد افزایش کاربرد ارزهای دیجیتال خصوصاً توسط بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری بزرگ امری حتمی است. این افزایش کاربرد، حتی اگر با اقبال عموم سرمایه گذاران خرد همراه نشود، تقاضای زیادی در بازار ایجاد می کند. به نظر نمی رسد با وجود چنین تقاضایی قیمت ارزهای دیجیتال بزرگ از جمله بیت کوین سقوط مرگبار دیگری را تجربه کند.

چگونه از آینده قیمت بیت کوین با خبر شویم؟

تحلیل به معنی استفاده از داده‌های گذشته و ابزارهای مختلف برای پیش‌بینی قیمت یک ارز در آینده است. این تعریف کلی است اما چند نکته مهم در خود دارد:

  • داده: اساسا تحلیل بدون استفاده از داده و اطلاعات گذشته ممکن نیست. هرچقدر هم که درباره یک پروژه بدانید باید رفتار گذشته آن را بررسی کرد. رفتار یک ارز و هر دارایی دیگر در قیمت آن نشان داده می‌شود. قیمت بهترین داده‌ای است که می‌توان از آن استفاده کرد.
  • ابزار: تحلیل با استفاده از ابزارهای مختلف انجام می‌شود. برای مثال میانگین متحرک یکی از ابزارهای تحلیل تکنیکال است و در آن داده‌های گذشته یعنی همان قیمت با استفاده از این ابزار تحلیل می‌شود تا درباره آینده قیمتی بدانیم. برای مثال یک ارز نسبت به میانگین متحرک ۱۰۰ روزه خود حساس است و زمانی که قیمت به میانگین نزدیک می‌شود باید انتظار رفتارهای نوسانی داشت.
  • پیش‌بینی قیمت: تمام روش‌ها و ابزارهای مختلف تحلیل برای رسیدن به یک درک درست از آینده قیمت یک ارز است. زمانی که بیت کوین تحلیل می‌شود هدف این است که قیمت آن را در آینده بدانیم. هرچقدر هم به جنبه‌های کاربردی و فنی یک ارز توجه شود بازهم نمی‌توان قیمت را نادیده گرفت و اساسا هدف از تحلیل، نوعی پیش‌بینی قیمت است.

برای تحلیل بیت کوین، با استفاده از ابزار ها داده هارا به گونه ای تحلیل میکنیم که بتوانیم آینده قیمت بیت کوین را پیش بینی کنیم.

منبع:  میهن سیگنال و به نقل از بانک استاندارد چارترد

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا