انقلاب صنعتی چهارمپیشنهاد سردبیرمحتوی اختصاصی ماهنامه اقتصاد دیجیتال

لافارژ-هولسیم طرح “کارخانه فردا” را راه‌اندازی می‌کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مترجم: علیرضا خدائی

جهت دانلود فایل Pdf این متن اینجا کلیک نمایید

لافارژ-هولسیم اخیراً اعلام کرده است که ابتکار جدیدی با نام “کارخانه فردا” را برای به‌روزرسانی ناوگان تولیدی خود شروع کرده است. در این طرح شبکه جهانی این هلدینگ متشکل از بیش از ۲۷۰ کارخانه سیمان و ایستگاه‌های آسیاب در بیش از ۵۰ کشور گنجانده شده است، این شرکت از تمام فناوری‌های اتوماسیون، رباتیک، هوش مصنوعی، نگهداری پیشگویانه و دوقلوی دیجیتال جهت کل فرایند تولید خود استفاده خواهد کرد. این برنامه چهارساله یکی از بزرگ‌ترین فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم در صنعت مصالح ساختمانی است.

عملیات تأیید شده “کارخانه فردا” افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصد بهره‌وری عملیاتی در مقایسه با عملکرد کارخانه سیمان معمولی را نشان می‌دهد. در حال حاضر لافارژ-هولسیم در حال کار بر روی بیش از ۳۰ پروژه آزمایشی است که تمام مناطقی که کارخانه‌های این شرکت فعال است را پوشش می‌دهد. کارخانه پایلوت جهت انجام کار جامع این شرکت در سیگنتال سوئیس خواهد بود و در آن یکپارچه‌سازی تمام ماژول‌های مربوطه برای این ابتکارات جهانی آزمایش می‌شود.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۸، اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

سلیمان باومگارتنر آویلس ، رئیس جهانی تولید سیمان لافارژ-هولسیم گفت: “تغییر روش تولید سیمان یکی از محورهای استراتژی دیجیتال‌سازی ما است و در طرح” کارخانه فردا “به طور واقعی ۴.۰ Industry در کارخانه‌های ما اجرا خواهد شد. این راه‌حل‌های نوآورانه تولید سیمان را ایمن‌تر، کارآمدتر و سازگار با محیط‌زیست می‌کند. ما به‌عنوان بخشی از استراتژی ۲۰۲۲ خود – “ساخت برای رشد ” به سمت عملکردهای کاملاً داده‌محور حرکت می‌کنیم تا بتوانیم از رشد سودآوری بیشتر حمایت کنیم. “

از جمله فناوری‌های مورداستفاده، پیش‌بینی عملیات است که می‌تواند شرایط غیرطبیعی را تشخیص داده و ناهنجاری‌های فرایند را در زمان واقعی تشخیص دهد. این عملیات هزینه‌های نگهداری را بیش از ۱۰ درصد و هزینه‌های انرژی را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. همچنین استفاده از فناوری دوقلوی دیجیتال در کارخانه بهینه‌سازی در فرصت‌های آموزشی ایجاد می‌نماید.

اتوماسیون و رباتیک یکی دیگر از عناصر مهم این استراتژی است. نظارت بدون انسان در حال انجام برای مشاغل پرمخاطره در کارخانه است. این شرکت در همکاری با استارتاپ Flyability سوئیس، از پهپادهای بدون سرنشین برای بازرسی استفاده می‌کند که اجازه می‌دهد دفعات بازرسی افزایش یابد در حالی که هم‌زمان هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و ایمنی کارمندان با بازرسی از فضاهای محدودتر افزایش می‌یابد.

پایگاه خبری فناوری هوشمند رسانه تخصصی فناور‌های نوین و انقلاب صنعتی چهارم Industry 4.0 با رویکرد صنعت و معدن

LH MAQER بستر جدید این شرکت برای شناسایی تأثیرگذارترین فناوری‌ها است و شرکت‌های استارتاپ فناوری را هدف قرار می‌دهد، همچنین هدف ایجاد مدل‌های جدید مشارکت با شرکت‌های تولیدی و نرم‌افزاری است.

فیلیپ لوتیگر، مدیر ارشد دیجیتال لافارژ-هولسیم گفت: “تخصص جهانی تولیدی ما در زمینه سیمان هیچ‌کدام از اینها نیست” “اکنون، با پلتفرم LH MAQER ، ما مدل عملیاتی خود را به روی خلاقیت و نبوغ برخی از با استعدادترین و ذهن‌های دیجیتال جهان گشودیم. ما در حال حاضر شاهد موفقیت این رویکرد در بسیاری از عملیات‌های خود در سطح جهانی هستیم. “

آخرین مطالب علمی و کاربردی در حوزه توسعه پایدار ، محیط زیست و انرژی ‌های تجدیدپذیر در پایگاه خبری “سبزرسانه”با رویکرد صنعت و معدن

لافارژ-هولسیم در حال حاضر فناوری ردیابی عملکرد به‌صورت متمرکز را راه‌اندازی کرده و منابعی را برای پشتیبانی از شبکه کارخانه در زمان‌های واقعی اختصاص داده است. بیش از ۸۰ درصد کارخانه‌های سیمان این شرکت در حال حاضر به سیستم اطلاعات فنی آن متصل هستند که شفافیت داده‌ها را در سطح کارخانه، کشور، منطقه و جهانی فراهم می‌کند. البته در برخی از کشورها بیش از یک دهه است که اطلاعات فنی عملیاتی در دسترس هستند. همچنین سیستم‌های دیگری امکان کنترل از راه دور بخش‌های خاصی از عملیات را از طریق سیستم‌های نظارت در وضعیت‌های آنلاین فراهم کرده‌اند که این سیستم از زمان اجرای آن در سال ۲۰۰۶ باعث شده است تا بیش از ۸۰ میلیون دلار پس‌انداز و ۳ میلیون تن سیمان اضافی فروخته شود و این موضوع به علت خرابی‌های کمتر امکان‌پذیر شده است.

منبع: لافارژ-هولسیم

بیشتر از کاربرد فناوری ‌های هوشمند بخوانیم:

  • سه ملاحظه اخلاقی برای تولیدکنندگان سرمایه‌گذار در هوش مصنوعی
  • آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم (۴.۰ Industry)
  • آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعت چهارم (بخش دوم)؛ فناوری‌ها، نتایج و آینده تولید
  • توسعه پایدار با پیشرفت‌های انقلاب صنعتی چهارم (۴.۰ Industry)
  • ۵ فناوری مدرن و تاثیرگذار برای تولیدکنندگان صنعتی
  • ۵ دلیل برای پیاده‌سازی فناوری IIoT در کارخانه‌ها
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. بازتاب: آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم (4.0 Industry) : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: توسعه پایدار با پیشرفت‌های انقلاب صنعتی چهارم (4.0 Industry) : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: 5 فناوری مدرن و تاثیرگذار برای تولیدکنندگان صنعتی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره 8، اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: چگونه دیجیتالی شدن می‌‌تواند رونق جدیدی برای کشاورزی به همراه داشته باشد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  6. بازتاب: نقشه راه فولادمبارکه بر پایه فناوری : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  7. بازتاب: ربات های نویسنده و آشنایی بهتر با آن‌ها در عصر هوش مصنوعی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  8. بازتاب: فولاد مبارکه سرمایه انسانی انقلاب چهارم صنعتی را تربیت می کند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  9. بازتاب: 5 فناوری مدرن و تاثیرگذار برای تولیدکنندگان صنعتی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  10. بازتاب: آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعت چهارم (بخش دوم)؛ فناوری‌ها، نتایج و آینده تولید : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  11. بازتاب: سه ملاحظه اخلاقی برای تولیدکنندگان سرمایه‌گذار در هوش مصنوعی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  12. بازتاب: توسعه پایدار با پیشرفت‌های انقلاب صنعتی چهارم (4.0 Industry) : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  13. بازتاب: آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم (4.0 Industry) : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا