پیشنهاد سردبیرمقاله کسب و کار دیجیتال

مزایای همکاری با موسسه های تخصصی IT برای کسب و کارها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : ایوان ویدجایا – کارشناس کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

همانطور که عرصه فناوری به طور مداوم در حال توسعه است، نیاز کسب و کارها برای استفاده از فناوری های تازه افزایش پیدا می کند. شاید یک کسب و کار تا همین دو دهه پیش نیازی به همکاری با یک موسسه IT برای بهبود وضعیت کسب و کارش نداشت، اما اکنون شرایط به طور کلی عوض شده است. شما باید همیشه نسبت به استفاده از فناوری های نویت در عرصه کسب و کار توجه نشان دهید، در غیر این صورت توانایی رقابت با دیگر کسب و کارها را نخواهید داشت. 

همکاری با موسسه های حرفه ای در زمینه IT شاید برای بسیاری از کسب و کارها یک گزینه لوکس محسوب شود، اما کسب و کار شما نباید چنین رویکردی داشته باشد. استفاده از کمک چنین موسسه هایی در هر کسب و کاری ضروری خواهد بود. شاید شما نیازی برای همکاری با چنین موسسه هایی احساس نکنید، اما در حقیقت برای بهبود وضعیت برندتان نیاز فوری به همکاری با یک موسسه IT خواهید داشت. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین مزایای همکاری با یک موسسه تخصصی در زمینه IT است. این امر به شما برای انتخاب هرچه دقیق تر در این رابطه کمک خواهد کرد.

۱.استفاده از تجربه بالا

بدون تردید اگر شما قصد ورود به عرصه IT برای رفع نیازهای کسب و کارتان را داشته باشید، هرگز به اندازه موسسه های حرفه ای تجربه نخواهید داشت. این امر یکی از مهمترین نکات برای همکاری با موسسه های حرفه ای در زمینه IT محسوب می شود. بسیاری از برندها برای رفع نیازهای شان در این حوزه به بهترین کیفیت ممکن نیاز دارند بنابراین همکاری با موسسه های حرفه ای باید همیشه در کانون توجه شما باشد. 

برخی از کسب و کارها برای رفع نیازشان در حوزه IT اقدام به همکاری با موسسه های چندکاره می کنند. چنین موسسه هایی به طور همزمان نیازهای دیگر شرکت ها در حوزه‎های مختلف را پوشش می دهند. شاید این امر گزینه جذابی باشد، اما وقتی یک موسسه در زمینه های زیادی فعالیت دارد، در حقیقت کیفیت فعالیت در هر کدام به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. این امر برای سطح کیفی فعالیت کسب و کار شما بسیار مهم خواهد بود. 

۲.    صرفه جویی در هزینه ها

اگر شما با یک موسسه تخصصی IT همکاری داشته باشید، فقط برای نیازهای تان پول خواهید داد. به عبارت دیگر، امکان صرفه جویی در هزینه ها با این شیوه بسیار بیشتر خواهد بود بنابراین شما برای بهبود وضعیت برندتان نیازی برای پرداخت هزینه های سرسام آور نخواهید داشت. 

بسیاری از کسب و کارها تمایل به یادگیری اصول حوزه IT هستند. این امر به سادگی امکان پذیر نیست، اما اگر با یک موسسه حرفه ای در این راستا همکاری داشته باشید، پس از مدت زمانی اندک امکان یادگیری برخی از نکات مهم در این راستا از طریق مشاهده فعالیت برندهای بزرگتر را خواهید داشت. 

وقتی یک کسب و کار اقدام به همکاری با موسسه های همه کاره ای که پیش از این اشاره کردیم، می کند، در واقع برای خرید برخی از سرویس هایی که هیچ نیازی به آنها ندارد هم تمایل نشان خواهد داد. این امر به معنای صرف هزینه بالاتر از سوی کسب و کار موردنظر خواهد بود.

امروزه صرفه جویی در هزینه ها دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر شما در کسب و کارتان از همین حالا به این نکته فکر نکنید، شاید خیلی زود دیگر شانسی برای حضور در عرصه کسب و کار نداشته باشید بنابراین با همکاری یک موسسه تخصصی IT نخستین گام ها برای صرفه جویی در هزینه های تان را بردارید. 

۳.افزایش سطح امنیت کسب و کار

امنیت سایبری یکی از مهمترین گونه های امنیت است. این امر برای کسب و کارها دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر شما توانایی تامین امنیت کسب و کارتان در فضای آنلاین را نداشته باشید، هرگز اعتماد مشتریان را جلب نخواهید کرد. این امر اهمیت بسیار زیادی از نقطه نظر نمایش وجهه ای معتبر از کسب و کار نیز خواهد داشت. به هر حال کمتر کسی به برندی که به طور مداوم در معرض حمله های سایبری است، توجه خواهد کرد. 

اگر شما فکر می کنید بحث امنیت سایبری کسب و کارتان بسیار ساده است، به احتمال زیاد تا به حال با حمله های سایبری مواجه نشده اید. چنین حمله هایی حتی چندین میلیون دلار برای کسب و کار شما ضرر به همراه خواهد داشت. بنابراین اگر در وضعیت شکننده ای باشید، حتی با یک حمله سایبری به طور کامل ورشکسته خواهید شد. 

مهمترین مسئله در همکاری با موسسه های IT توجه به سطح نیاز کسب و کارمان است. اگر کسب و کار ما در سطح محلی فعالیت دارد، نیازی به همکاری با موسسه های بین المللی در زمینه IT نیست بنابراین شما با ارزیابی درست شرایط امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی وضعت برندتان را خواهید داشت. 

۴.ساده سازی فرآیند برای برند

شاید شما هم علاقه ای به درگیری با مسائل مختلف حوزه IT ندارید. در این صورت همکاری با موسسه های حرفه ای بهترین راهکار برای شما خواهد بود. این امر امکان ساماندهی تمام امور بدون نیاز به مداخله مستقیم شما را فراهم می کند. 

بسیاری از کارآفرینان نه مهارت و نه علاقه ای برای مدیریت IT کسب و کارشان دارند. این امر برای آنها سخت ترین بخش فعالیت کاری خواهد بود. اگر چنین کارآفرینانی اقدام به همکاری با موسسه های حرفه ای در این زمینه نمایند، امکان تمرکز بر روی کاره ایی که در آنها بهتر هستند، خواهند داشت. این یعنی نوعی تقسیم کار و تخصصی تر شدن در حوزه هایی که بدان علاقه دارید، با این حساب هرگز نباید شانس همکاری با موسسه های تخصصی IT را از دست بدهید. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از کسب و کار دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
طراحی برنامه بازاریابی برای استارت آپ ها
کسب و کارهای مجازی در دوران پساکرونا
۱۳ نکته مدیریتی از موسس شرکت Zoom
چگونه محتوای بد را بشناسیم؟ مسئله محتوای بد در بازاریابی
جهش کرونایی تجارت الکترونیک
چگونه فروشگاه آنلاین مان را راه اندازی کنیم؟
خرده فروشی آنلاین در سال ۲۰۲۱ و ترندهایی که نباید فراموش کرد
طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال در ۷ گام
شرایط ابهام و نیاز به نوآوری با سرعت بالا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. بازتاب: مزایای مدیریت مجازی کارمندان برای کسب و کارها : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: کلان داده ها؛ راهگشای کسب‌وکارهای نوآورانه : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: آنالیز رقبا با 17 ابزار كاربردی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: شرکت‌های تکنولوژی دسته دوم به سرعت درحال رشد هستند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: کسب و کار الکترونیک؛ انقلاب عصر اطلاعات : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا