ارزدیجیتالدولت دیجیتال

نمایندگان آمریکا ارز دیجیتال را به لایحه بودجه دفاعی ۲۰۲۱ اضافه کردند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

ارزهای دیجیتال همچون بیت‌کوین در لایحه بودجه سال ۲۰۲۱  بخش دفاعی و نهادهای دولتی آمریکا (NDAA) اضافه شده است.  هم‌اکنون به نظر می‌رسد پس از تصویب ۵۰ لایحه NDAA حال دونالد ترامپ تصمیم گرفته است این قانون ۷۴۰/۵ میلیارد دلاری را وتو کند.

NDAA نام دسته‌ای از قوانین آمریکا است که به وزارت دفاع و بودجه سالیانه و مخارج نهاد‌ها مربوط است. NDAA اولین بار در سال ۱۹۶۱ ارائه شد اما در طول دو دهه گذشته بحث‌برانگیز شده است.

 این قانون امسال شامل نام و تعریف ارز‌های دیجیتالی همچون بیت‌کوین است. مارکز وارنر به عنوان یکی از اسپانسر‌های این قانون می‌گوید در این قانون تعریف «سکه‌ها و ارز» برای دربرگرفتن ارز دیجیتال به‌روزرسانی شده است.

 اضافه شدن ارز دیجیتال به NDAA پس از پیگیری چندین سیاست‌مدار که به دنبال نظارت بیشتر روی ارزهای دیجیتال پایدار هستند، صورت گرفته‌است. ماکسین والترز رئیس کمیته خدمات مالی کنگره از اداره نظارت ارزی (OCC) خواسته تا دستورالعمل جدید خود برای رمزارزها را لغو و جمع‌آوری کند. 

این هفته استفن لینک، جیسوس گارسیا و راشیدا تالیب، قانون گستره ارز دیجیتال پایدار و مجوز بانکی (STABLE) را معرفی کردند.

این نمایندگان تاکید کردند که از این لایحه با هدف «محافظت از مشتریان در مقابل تهدیدهای مالی ارزهای دیجیتال استفاده شود.» دونالد ترامپ قصد دارد که قانون اختیار دفاع ملی ۲۰۲۱ را وتو کند. ترامپ از بند ۲۳۰ NDAA در مورد شایستگی ارتباطات رضایت ندارد. ترامپ تصریح کرده است که بیان NDAA در این بند به خصوص از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی همچون گوگل، اپل، فیسبوک و توییتر محافظت می‌کند.

منبع: ICtna

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا