اینترنت اشیاحمل و نقل هوشمندهوش مصنوعییادگیری ماشین

هوش مصنوعی خودروها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

هوش مصنوعی (AI) به شبیه سازی هوش انسان در ماشین‌هایی گفته می‌شود که برنامه‌ریزی شده‌اند مانند انسان فکر کنند و کار‌های او را تقلید می‌کنند.

هوش مصنوعی (AI) به شبیه سازی هوش انسان در ماشین‌هایی گفته می‌شود که برنامه‌ریزی شده‌اند مانند انسان فکر کنند و کار‌های او را تقلید می‌کنند. مثال ساده‌ی هوش مصنوعی ربات‌ها هستند که هرروز باهوش‌تر و نزدیک‌تر به انسان‌ها می‌شوند. هوش مصنوعی ممکن است در مورد هر ماشینی که از ویژگی‌های مرتبط با ذهن انسان مانند یادگیری و حل مسئله برخوردار است، استفاده شود.

ماشین لرنینگ یکی از کاربرد‌های هوش مصنوعی و از تکنولوژی‌های جدید است. این تکنولوژی به ماشین‌ها اجازه می‌دهد به طور خودکار یاد بگیرند و مانند یک انسان هرروز به دانش و علم خود اضافه کنند، قسمت شگفت‌انگیز ماشین لرنینگ افزایش یادگیری بدون دخالت و برنامه‌ریزی انسان است.

بیشتر از کاربرد فناوری ‌های هوشمند بخوانیم:
۵ فناوری مدرن و تاثیرگذار برای تولیدکنندگان صنعتی
۵ دلیل برای پیاده‌سازی فناوری IIoT در کارخانه‌ها

یادگیری ماشینی بر توسعه برنامه‌های رایانه‌ای متمرکز است که می‌توانند به داده‌ها دسترسی پیدا کنند. داده‌ها و اطلاعاتی که می‌تواند تصمیم‌گیری، نوآوری، کسب و کار و به طور کلی جهان را دگرگون کند.

قابلیت‌های ماشین لرنینگ روزبه‌روز بیشتر می‌شود. در حقیقت هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ مانند یک کودک نوپا هرروز بیش‌تر از قبل یاد می‌گیرند. افزایش یادگیری و توانایی این تکنولوژی جدید، جهان را دگرگون می‌کند. علاوه بر این ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی مثل یک موتور محرک برای پیشرفت سایر تکنولوژی‌ها هستند.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

اینترنت اشیا در زندگی روزمره و تکنولوژی جدید

اینترنت اشیا ((IoT) به سیستمی از اشیا متصل به اینترنت گفته می‌شود که قادر به جمع آوری و انتقال داده‌ها از طریق یک شبکه بی سیم و بدون دخالت انسان هستند. امکانات شخصی، تجاری و … در اینترنت اشیا تقریبآ بی نهایت است. اینترنت اشیا به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد که به هم متصل شده و با همکاری هم زندگی را آسان‌تر کنند.

دستگاه‌های هوشمند هرروز بیشتر می‌شوند. کافی است نگاهی به اطرافتان بیاندازید. خانه‌ی شما و تمام وسایل آن در آینده‌ای نه چندان دور هوشمند می‌شوند. البته خانه هوشمند تنها نمونه‌ای کوچک از تکنولوژی جدید است. مزارع هوشمند، لباس‌ها و هرآنچه که فکرش را نمی‌کنید در آینده نزدیک به اینترنت متصل است.

هوشمند سازی یک نتیجه مهم دارد. اینترنت اشیا به طرز چشم‌گیری رشد می‌کند. دستگاه‌ها به‌طور پیوسته در حال جمع‌آوری و انتقال داده هستند. این موضوع علاوه بر پیشرفت اینترنت اشیا، باعث پیشرفت تکنولوژی در سایر زمینه‌ها مثل رشد هوش مصنوعی و بیگ دیتا نیز می‌شود.

منبع: یکتا پرس

بیشتر از خودرو هوشمند در اقتصادالکترونیکی:
اغراق ایلان ماسک درمورد رانندگی کاملا خودران تسلا
“ایلان ماسک” می‌گوید فناوری کاملاً خودران “تسلا” تقریباً آماده است
اپل همچنان به دنبال شریکی برای تولید خودروی خود می‌گردد
تحلیلگران معتقدند که اپل جدی ترین رقیب تسلا خواهد بود
ارائه خدمات پارک دیجیتالی خودروهای «ب ام و» در چین
ایلان ماسک: تسلا تا پایان ۲۰۲۱ به بالاترین سطح فناوری خودران دست پیدا می کند
خیابانی که با اتومبیل های خودران صحبت می کند!
‌ بایدو، خودروساز می شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا