امنیت ارز دیجیتالامنیت اقتصاد دیجیتال

هکر های رمزارزی کره شمالی منبع درآمدی برای این کشور!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بر اساس داده‌های بلاکچینی به اشتراک‌ گذاشته‌ شده توسط ZachXBT، گروه هکر لازاروس، یک سازمان جرایم سایبری در کره شمالی بخصوص در رمزارز ، ۴۱ هزار اتریوم (۶۳.۹ میلیون دلار آمریکا) سرقت شده از هک پل هارمونی (Harmony) در سال ۲۰۲۲ را به صرافی‌های ارز دیجیتال بایننس، OKX و Huobi منتقل کرده است.

به گزارش ZachXBT، این تراکنش‌ها در ۱۳ ژانویه انجام شدند. این سازمان همچنین بیان کرد که وجوه از طریق قرارداد هوشمند Railgun مبتنی بر اتریوم منتقل شده است که اطلاعات شناسایی را از تراکنش‌های رمزارزی حذف می‌کند.

علاوه بر این، ZachXBT فهرستی از بیش از ۳۵۰ آدرس کیف پول را به اشتراک گذاشته که گفته می‌شود به هکرها مرتبط هستند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، روز دوشنبه توییت کرد که بایننس و Huobi برای مسدود کردن حساب‌های مرتبط با هک پل هارمونی در این دو صرافی همکاری می‌کنند. ژائو اضافه کرد که ۱۲۴ بیت کوین در این دو صرافی بازیابی شده است که نشان می‌دهد هکرها ممکن است بخشی از اتریوم‌ها را به بیت کوین تبدیل کرده باشند.

هک ۱۰۰ میلیون دلاری پل بین زنجیره‌ای Horizon هارمونی در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ رخ داد. این پل بین زنجیره‌ای اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال روی یک بلاکچین بر روی بلاکچین دیگر استفاده شوند. به گفته شرکت Chainalysis، نزدیک به ۷۰ درصد از حدود ۲ میلیارد دلار دارایی‌های سرقت‌شده در هشت ماه اول سال ۲۰۲۲، از پل‌های بین زنجیره‌ای به سرقت رفته‌اند.

اعتقاد بر این است که گروه لازاروس یکی از پرکارترین سازمان‌های هک کریپتو در جهان است. گفته می‌شود این گروه بیش از یک میلیارد دلار را در هفت ماه اول سال ۲۰۲۲ به سرقت برده است.

محتوی بیشتر از امنیت ارز دیجیتال:

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا