بانکداری دیجیتال

هشدار «جی پی مورگان» نسبت به شکل گیری دومینوی ورشکستگی در نظام بانکی آمریکا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مدیر ارشد بانک جی پی مورگان طی سخنانی تاکید کرد که ورشکستگی بانک های محلی آمریکایی از جمله فرست ریپابلیک بانک می تواند منجر به شکل گیری دومینوی ورشکستگی در نظام بانکی آمریکا شود.

مدیر ارشد اجرایی بخش مدیریت اموال هلدینگ بانکی جی پی مورگان طی سخنانی تاکید کرد که ورشکستگی بانک های محلی آمریکایی از جمله فرست ریپابلیک بانک موضوعی انتزاعی نبوده و می تواند روی تمامی صنعت بانکداری ایالات متحده تاثیری مخرب بر جای بگذارد.

بر اساس این گزارش، «باب میشل» با تاکید بر این موضوع که بانک های محلی آمریکایی تنها به لطف کمک های شرکت بیمه سپرده فدرال به حیات خود ادامه می دهند، هشدار داد که روند فعلی آغاز شده در خصوص ورشکستگی بانک ها می تواند به یک دومینو برای سایر بانک ها تبدیل شود.

وی که این سخنان را در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ مطرح می کرد، گفت که بحران شکل گرفته در خصوص فرست ریپابلیک بانک تنها به این بانک ختم نخواهد شد و مضرات بالقوه آن می تواند متوجه تمامی بانک های آمریکایی شود.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در بانکداری دیجیتال

میشل خواستار وضع ساز و کاری شد که از عدم رخداد وقوع وقایعی مشابه در نظام بانکداری ایالات متحده جلوگیری نماید.

لازم به ذکر است، پس از انتشار اخباری مبنی بر خروج ۱۰۰ میلیون دلاری سپرده ها از بانک «فرست ریپابلیک» ایالات متحده، سهام این بانک طی شبانه روز گذشته بیش از ۵۰ درصد ریزش را تجربه کرد.

فرست ریپابلیک بانک در گزارش جدید مالی خود که روز سه شنبه منتشر شد، اعتراف کرده است که بیش از ۴۰ درصد سپرده های بانکی خود را طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی از دست داده است؛ موضوعی که نهایتا منجر به ریزش شدید ارزش سهام این بانک در بورس های ایالات متحده شد.

منبع: بازار

  • هشدار «جی پی مورگان» نسبت به شکل گیری دومینوی ورشکستگی در نظام بانکی آمریکا

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا