پرداخت با ارزدیجیتالقوانین مقررات ارزدیجیتال

مجوز پرداخت های کریپتو یی بین المللی در روسیه

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مهرداد فرامهر

پیش‌نویس قانونی که برای تنظیم استخراج ارز‌های دیجیتال در روسیه طراحی شده است، استفاده از کریپتو در تسویه حساب‌های بین‌المللی را نیز قانونی می‌کند. این لایحه پس از رد لایحه قبلی که با هدف اجازه دادن به پرداخت ارزهای دیجیتال داخلی نیز انجام شده بود، به پارلمان روسیه ارائه شده است.

قانون‌گذاران روس یک پیشنهاد قانونی جدید برای قانونی کردن استخراج ارزهای دیجیتال را بررسی خواهند کرد که طی چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی پارلمان، با اعلام ثبت این لایحه در رادیو اسپوتنیک، خاطرنشان کرد که این سند اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت در خارج از کشور می‌دهد.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

آکساکوف گفت: ما لایحه‌ای ارائه کرده‌ایم که استخراج، یعنی انتشار و گردش ارزهای دیجیتال را قانونی می‌کند. او ادامه داد: اما کریپتو تنها می‌توانند به عنوان وسیله پرداخت در خارج از کشور روسیه، در حوزه‌های قضایی خارجی استفاده شوند. او افزود: در حالت آزمایشی نیز می‌توان از دارایی‌های دیجیتال برای پرداخت واردات موازی استفاده کرد و این گامی‌است که حکایت از جهت گیری جدید در توسعه بازارهای مالی در کشور ما دارد.

فشارهای تحریمی‌حمایت از ایده مجاز کردن پرداخت‌های کریپتویی فرامرزی را افزایش داده است، اما اکثر مؤسسات دولتی در مسکو همچنان با قانونی کردن پرداخت‌های بیت‌کوین و موارد مشابه در داخل فدراسیون روسیه مخالف هستند. یکی دیگر از لایحه‌های ماینینگ، که توسط جناح لیبرال New People ارائه شده بود، رد شد زیرا قانونی کردن پرداخت‌های رمزنگاری داخلی را پیش‌بینی می‌کرد.

آخرین پیش نویس قانون هفته گذشته توسط آنتون گورلکین، معاون کمیته سیاست اطلاعاتی در دومای ایالتی، مجلس سفلی پارلمان و عضو حزب محافظه کار حاکم روسیه واحد اعلام شد.  آن زمان، او اشاره کرد که این سند مفصل تری است که نظرات بانک روسیه و وزارت دارایی را منعکس می‌کند.

گورلکین اضافه کرد که قانون فدرال “در مورد استخراج در فدراسیون روسیه” وضعیت روبل روسیه را به عنوان تنها ارز قانونی تهدید نمی‌کند و زمینه را برای توسعه زیرساخت ارزهای دیجیتال خود ایجاد می‌کند. پس از ماه‌ها بررسی، انتظار می‌رود قانون‌گذاران روسی لایحه «در مورد ارز دیجیتال» را که برای تنظیم جامع‌تر بازار ارزهای دیجیتال روسیه از قانون فعلی «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال» طراحی شده است، بررسی کنند.

منبع: اقتصادآنلاین

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

محتوی بیشتر از پرداخت با ارز دیجیتال:

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا