صرافی ارز دیجیتالمقاله ارز دیجیتال

بررسی کارمزد تمامی شبکه انتقال ارز دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

برای انتقال ارز دیجیتال در شبکه بلاکچین، شما نیاز به یک کیف پول دارید تا بتوانید توکن‌های خود را ذخیره کرده و هرگاه احساس نیاز به انجام معامله، به راحتی با هر تعدادی توکنی که نیاز بود دست به معامله بزنید. بخاطر گسترش روز افزون توجه مردم به بازار ارزهای دیجیتال شبکه‌های مختلفی برای انتقال ارز دیجیتال به وجود آمدند که هرکدام کارمزد خاص خود را از موجودی مورد معامله برمی‌دارند. برای آشنایی با انواع شبکه‌های ارز دیجیتال، کارمزد و ارزانترین شبکه انتقال ارز دیجیتال و تفاوت شبکه‌های ارز دیجیتال و… ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

شبکه انتقال ارز دیجیتال به زبان ساده شبکه‌ای می‌باشد که برای انتقال ارزهای دیجیتال از کیف پولی به کیف پول دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع شبکه‌های انتقال ارزهای دیجیتال را بشناسید

امروزه تعدادی از کوین‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال هستند، که بلاک‌چین اختصاصی خود را دارند. به همین خاطر برخی از آن‌ها، یک شبکه انتقال مخصوص برای خودشان و توکن‌هایی که بر بستر بلاک‌چینشان فعالیت می‌کنند، ساخته‌اند.

تاکنون شبکه‌های انتقال متفاوتی مانند ERC20 ،BEP2 ،BEP20 ،TRC20 و … به‌وجود آمده‌اند، که هر کدام کارمزد منحصر به فرد خود را دارند، که مقدار کارمزد دریافتی هر کدام با دیگری متفاوت است. برای هر معامله‌گر اطلاع داشتن از نحوه پشتیبانی صرافی‌ها و کیف پول‌های متنوع از رمز ارزهای مبنی بر هر کدام از این شبکه‌ها امری ضروری است؛ چرا که اگر معامله‌گران اطلاعات کامل را قبل از انجام معامله در اختیار نداشته باشند، می‌تواند باعث پرداختن کارمزدهای سنگین و حتی از دست دادن ارزهای دیجیتال شود.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

آشنایی با برخی از مهم‌ترین شبکه‌ انتقال ارز دیجیتال

به صورت مختصر مهم‌ترین شبکه‌های انتقال را توضیح خواهیم داد تا در ادامه کارمزد آن‌ها را بررسی کنیم.

شبکه ERC20

استاندارد ERC20 تعدادی از دستورالعمل‌هایی اساسی است که هر توکن جدید تولید شده در شبکه اتریوم، باید از آن قوانین پیروی کند. ارزهای دیجیتال زیادی ابتدا با ایجاد نمودن یک توکن ERC20 سرمایه جذب می‌کنند، سپس بلاک چین اختصاصی خود را ایجاد می‌کنند.

ویژگی‌های شبکه انتقال ERC-20

این شبکه انتقال نسبت به شبکه بیت کوین سرعت بالاتر و کارمزد کمتری دارد. ایجاد ارز دیجیتال در این شبکه ساده‌تر می‌باشد. به‌دلیل این‌که بیشتر ارزهای دیجیتال روی شبکه اتریوم ایجاده شده‌اند، پشتیبانی از آن‌ها برای کیف‌ پول‌ها و صرافی‌ها امری راحت‌تر است.

شبکه انتقال BEP2

این شبکه به شبکه زنجیره انتقال بایننس معروف است. شبکه BEP2 یک استاندارد برای تولید و اجرای توکن در بایننس چین است، که مجموعه‌ای از قوانینی را تعریف کرده که توکن‌ها برای فعالیت در این شبکه، مجبورند از آن قوانین پیروی کنند. شبکه بایننس‌چین، از کوین BNB و توکن‌های بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند.

کارمزد انتقال در شبکه BEP-2 از شبکه اتریوم ERC-20 بسیار کمتر است. همچنین توکن‌های BEP2 این توانایی را دارند که بخش گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال را نشان دهند.

شبکه انتقال BEP20

این شبکه به شبکه انتقال زنجیره هوشمند بایننس معروف است، که یک بلاک‌چینی موازی با بلاک‌چین بایننس می‌باشد‌ و برای ایجاد کردن قراردادهای هوشمند طراحی شده است.

این شبکه رقیبی برای اتریوم یا جایگزینی برای اتریوم نیست بلکه تنها یک بلاک چین سازگار با اتریوم می‌باشد. طراحی آن به صورتی است که ویژگی‌هایی مانند ایجاد بلاک‌ها سریع‌تر انجام می‌گیرد و کارمزد تراکنش در آن نسبت به اتریوم کمتر است.

مهم‌ترین تفاوت شبکه انتقال bep2 و bep20 در این است که bep2 با کمک گرفتن از شبکه BEP20 می‌تواند در بلاکچین‌های متفاوت از توکن‌های سازگار با همان بلاک‌چین استفاده کرد.

مزایای شبکه انتقال BEP 20:

  • توکن‌های تولید شده در شبکه BEP20 با هر دو شبکه  BEP2 و ERC20 سازگارند. 
  • از عملکرد توکن‌های تولید شده با استاندارد BEP 20 در شبکه BSC پشتیبانی می‌شود.
  • می‌توان شبکه انتقال‌ BEP20را با BEP2، تعویض کرد.
  • بسیاری از کیف پول‌ها از توکن‌های تولید شده در BEP20 پشتیبانی می‌کنند.

شبکه انتقال TRC20

شبکه انتقال TRC20 استانداردی برای اجرای قراردادهای هوشمند در بلاکچین ترون می‌باشد. سازوکار TRC20 دقیقا مثل  ERC20 در بلاکچین اتریوم می‌باشد. رمز ارز اختصاصی بلاک‌چین ترون، TRX است، پس طبیعی است عملکرد ارز TRX همانند عملکرد ارز ETH در بلاکچین اتریوم باشد.

کاربران و توسعه دهندگان برای توسعه توکن‌های TRC20، باید ارز دیجیتال TRX داشته باشند تا آن را به عنوان ارزی قابل پرداخت، به شبکه ترون ارائه دهند.

مزایا‌های TRC20

  • هزینه تراکنش‌ در شبکه انتقال ترون رایگان است.
  • انجام تراکنش‌ در این بلاک‌چین بسیار سریع است.

کمترین کارمزد انتقال شبکه ارز دیجیتال

بطور کلی معامله‌گران تازه وارد اکثرا با انتخاب اولین شبکه‌ای که در لیست شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال می‌بینند، کارمزد تراکنش‌ بسیار زیادی را می‌پردازند. اما تریدر‌های ماهر می‌دانند که می‌توان با خریدن بیت کوین روی شبکه بایننس اسمارت چین می‌توان کارمزد انتقال بسیار کمتری را پرداخت نمود.

برای راهنمایی بیشتر شما در اینجا یک لیست از شبکه‌های انتقال تهیه کرده‌ایم که در آن هزینه انتقال از کم به زیاد مرتب شده است

  • شبکه ترون TRC 20 که در آن هزینه انتقال رایگان است و سرعت تراکنش بالاست.
  • شبکه بایننس اسمارت چین BEP 20 که هزینه‌ی کمی برای انتقال دریافت می‌نماید.
  • شبکه بایننس کوین BP2 کارمزد تراکنش در این شبکه از شبکه اتریوم کم‌تر است.
  • شبکه اتریوم ERC 20 در میان شبکه‌های انتقال معروف، بالاترین نرخ انتقال را دارد.

همانطور که می‌دانید در دنیای ارزهای دیجیتال علاوه بر هزینه تراکنش و هزینه انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پول، سرعت انجام تراکنش برای تریدرها امری حیاتی و ضروری است در ادامه مطلب به برسی برسی سریع‌ترین شبکه‌های انتقال ارزهای دیجیتال پرداخته‌ایم.

فهرست زیر به ترتیب از کمترین زمان انتقال به بیشترین زمان انتقال مرتب شده است. 

  • شبکه ترون TRC2.
  • شبکه بایننس چین BEP 2.
  • شبکه بایننس اسمارت چین BEP 20.
  • شبکه اتریوم ERC20.
  • شبکه بیت کوین OMNI.

پس شبکه ترون یک شبکه با کارمزد کم و سرعت بالا می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آلی برای انتقال ارزهای دیجیتال باشد. برخی ارزهای دیجیتال محبوب توسط معامله‌گران با تجربه، در شبکه‌های انتقال خاصی بیشتر منتقل می‌شود ما اینجا به بررسی دو مورد اتریوم و تتر پرداخته‌ایم.

بهترین شبکه برای انتقال ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین می‌باشد، که با استفاده آن از قراردادهای هوشمند، موجب اضافه شدن قابلیت های متنوع و زیادی به دنیای ارزهای دیجیتال شده است. استاندارد کلی برای انتقال اتریوم، شبکه انتقال ERC20 است. پس اتریوم و تمام توکن‌هایش، با استفاده از این شبکه انتقال ERC20 منتقل می‌شوند.

 اما توجه داشته باشید اگر کیف پول انتخابی شما از منتقل شدن ارز دیجیتال اتریوم در شبکه انتقال BEP20 پشتیبانی می‌کند، بخاطر کارمزد تراکنش کمتر این شبکه انتقال نسبت به ERC20 ، برای شما به صرفه‌تر است که از شبکه انتقال BEP20 برای انتقال اتریوم استفاده کنید.

 توجه داشته باشید برای استفاده شبکه BEP20 برای انتقال ارز دیجیتال اتریوم، به هماهنگی میان شبکه‌ها در مبدا و مقصد تراکنش دقت لازم را داشته باشید.

بهترین شبکه برای انتقال تتر

همانطور که می‌دانید تتر استیبل کوین است، بخاطر محبوبیتی که دارد در شبکه‌های مختلف انتقال ارز دیجیتال، منتقل می‌شود. بهترین شبکه برای انتقال دادن تتر، شبکه TRC20 می‌باشد. انتقال دادن تتر در شبکه‌انتقال TRC20 کارمزد انتقال کمی دارد  و سرعت انتقال تتر در شبکه ‌ TRC20 زیاد است.

پس از آشنایی ضمنی با شبکه‌های انتقال ارزهای دیجیتال بهتر است بدانی تفاوت میان شبکه‌های انتقال محبوب BEP2، BEP20  و ERC20 در چیست؟

امروزه اغلب توکن‌های محبوب، توکن‌های ERC 20 است که روی بلاک‌چین اتریوم قرار دارند. ERC20 استانداردی فنی برای قراردادهای هوشمند، برای توکن‌های مختلف در بلاک‌چین اتریوم است، BEP2 استانداردی تکنیکال برای پیاده‌سازی و راه‌اندازی توکن‌های جدید در بلاک‌چین بایننس می‌باشد و BEP20 یک استاندارد برای پیاده‌سازی و راه‌اندازی یک توکن جدید روی بلاک‌چین بایننس اسمارت‌چین است.

که هر کدام برای انتقال توکن‌های مختلفی به خصوص توکن‌های اختصاصی‌شان مناسب‌تراند. 

عواملی که بر مقدار کارمزد در شبکه بلاکچین تاثیر می‌گذارد کدامند؟

هر کاربر می‌تواند نرخ دلخواه مورد نظر خود را برای کارمزد انتقال در نظر گیرد، این قابلیت وجود دارد تا ماینرها تراکنش‌ها را اولویت‌بندی کنند.

هر چقدر میزان کارمزد انتخابی شما بیشتر باشد، تراکنش شما با اولویت بالاتری بررسی و تایید می‌شود. بنابراین هر چه مقدار کارمزد انتخابی شما در شبکه بلاکچین کمتر باشد، انجام تراکنشتان برای ماینرها کم‌اهمیت‌تر می‌باشد. 

برای همین است که گاهی اوقات به علت انتخاب کارمزد کم، درخواست شما هیچ‌وقت توسط ماینر تایید نشود. ناگفته نماند، تراکنش‌ها قبل از نهایی شدن  توسط سیستم باید تایید شوند، اگر کارمزد تراکنش در شبکه بلاک چین صفر یا نزدیک صفردر نظر گرفته شود، تراکنش شما تأیید نمی‌شود و در دسترس ماینرها قرار نخواهد گرفت.

در کل نرخ کارمزد به مواردی مانند مقدار درخواست‌ها، ظرفیت شبکه و شلوغی آن وابسته است. طبیعتا هر چقدر حجم درخواست‌های ثبت شده بیشتر باشد، میانگین کارمزد دریافتی توسط ماینرها بالاتر می‌رود.

برای همین است که، در مواقعی که شبکه شلوغ می‌باشد، کارمزد بیشتری نسبت به روزهای عادی باید در‌نظر گرفته شود، اما در شرایط وضعیت عادی شبکه و عدم ازدحام در  تعداد تراکنش‌ها ، با پرداختن کارمزدی منطقی می‌توانید تراکنش خود را انجام دهید.

بررسی کارمزد  شبکه انتقال ارز دیجیتال

برای انتقال ارزهای دیجیتال در شبکه‌های متفاوت کارمزدهایی متفاوت از دارایی شما کاسته خواهد شد. این کارمزد انتقال توسط خود کاربران انتخاب می‌شود، انتخاب درست شبکه انتقال و کارمزد پیشنهادی از سمت کاربران می‌تواند در سرعت انجام تراکنش تاثیر بگذارد.

به‌دلیل زیاد بودن تراکنش‌های روزانه طبیعی‌ است اگر بگوییم با پایین انتخاب شدن میزان پیشنهادی کاربر از میانگین میزان پیشنهادی بقیه تریدرها، ماینر به سراغ انجام تراکنش نرود.

در میان شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال شبکه ترون RC20 دارای کمترین میزان کارمزد دریافتی و سرعت انجام تراکنش می‌باشد. قبل از انتخاب شبکه انتقال، از هماهنگی میان شبکه‌ها در مبدا و مقصد تراکنش، دقت لازم را داشته باشید.

منبع: پلازا

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا