اپلیکیشن و نرم افزارهوش مصنوعی

۳۰ اپلیکیشن برتر هوش مصنوعی برای اندروید و iOS

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در عصر علم و فناوری، هوش مصنوعی (AI) یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ترین فناوری‌ها است. هوش مصنوعی به ماشین‌ها یا برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا وظایف خود را کارآمدتر و دقیق‌تر به پایان برسانند. این فناوری انقلابی می‌تواند فعالیت‌ها را خودکار و مسائل پیچیده داده را حل کند. همچنین می‌تواند روند انجام کارها را تسریع بخشیده و سیستم‌های سنتی را هوشمند کند. افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند عامل اصلی توسعه برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی در گوشی‌های تلفن همراه است.

امروزه بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی برای اندروید و iOS توسط شرکت‌های مطرح دنیا توسعه پیدا کرده است و انتظار می‌رود در آینده نیز روند رشد استفاده از راه‌حل‌ها و برنامه‌‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای iOS و اندروید در بازار با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۶، دی‌ماه۱۴۰۰

در اینجا لیست ۳۰ تا از بهترین نرم‌افزارهای هوش مصنوعی برای اندروید و iOS  که بسیار مورد استقبال کاربران قرارگرفته است تشریح داده‌شده‌اند، پس با ما همراه باشید.

رابین (Robin) : یکی از بهترین اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی برای آیفون

رابین یک برنامه کمک صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی است که از فناوری پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند. این ‌یک برنامه هوش مصنوعی بسیار محبوب و شناخته‌شده برای کاربران iOS و اندروید است. این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون دست زدن به تلفن پیامک بنویسند و از طریق صدا ارسال کنند.

شما همچنین می‌توانید به کمک رابین ناوبری GPS را نیز دریافت و یا یادآورهایی را برای روز بعد تنظیم کنید. همچنین رابین این توانایی را نیز دارد که با توجه به نیاز کاربران، خود را به‌روزرسانی کند.

Wysa: یک برنامه AI محبوب برای اندروید و iOS

Wysa یکی از برترین برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کمک آن می‌توان به‌راحتی با غریبه‌ها گفتگو کرد. این نرم‌افزار یک ربات گفتگوی شاد مبتنی بر هوش مصنوعی است و زمانی که تنها هستید به‌عنوان یک سرگرمی بسیار مفید است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا با افراد ناشناس مکالمه‌ای را با اطمینان شروع کنید.

Youper:  بهترین برنامه هوش مصنوعی اندروید

Youper یک برنامه توسعه‌یافته با هوش مصنوعی برای تعداد زیادی از مشتریان iOS و Android است. این برنامه در حوزه سلامت و پزشکی بوده و نیاز به پرداخت درون برنامه ندارد و رایگان است. Youper پرونده سلامت و برنامه تناسب‌اندام کاربران را مطابق دستور پزشک حفظ می‌کند. همچنین افراد می‌توانند اعلان‌های مربوط به معاینات بهداشتی برنامه‌ریزی‌شده، تمرینات، مدیتیشن، تمرینات و غیره را دریافت کنند.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

ELSA: یکی از بهترین برنامه‌های هوش مصنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی

ELSA یک برنامه کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به‌عنوان معلم انگلیسی دیجیتال عمل می‌کند. کاربران ELSA  می‌توانند با استفاده از این برنامه به‌راحتی زبان انگلیسی را یاد بگیرند. این برنامه تمام اشتباهات قبلی زبان آموزان را ذخیره می‌کند تا از آن‌ها استفاده کند که چگونه و در چه بخش‌هایی بیشتر به کاربران کمک کند.

FaceApp: اپلیکیشن هوش مصنوعی برای اندروید

استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه برنامه‌های اندروید و آیفون در چند سال گذشته شتاب بیشتری به دست آورده است. FaceApp یک برنامه معروف مبتنی بر هوش مصنوعی است که به‌طور یکپارچه بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS اجرا می‌شود. FaceApp که توسط فیس بوک توسعه داده‌شده است کمک می‌کند تا کاربران بتوانند عکس‌های خود را به‌وسیله افکت‌های مختلف به ‌عکس‌های چشمگیر تغییر دهند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق این برنامه هوشمند، ظاهر کامل صورت و مدل مو خود را تغییر دهند.

کورتانا (Cortana) از بهترین برنامه‌های هوش مصنوعی برای کمک‌های شخصی

کورتانا محبوب‌ترین اپلیکیشن هوشمند است که توسط مایکروسافت توسعه‌یافته است. این برنامه می‌تواند داده‌های مهم کاربرانش را مانند فیلم‌ها، تصاویر، فایل‌های ارزشمند و هرگونه اطلاعات شخصی دیگر را ضبط کند و گوشی هوشمند و رایانه شخصی آن‌ها را همگام کند. افراد به کمک کورتانا می‌توانند فایل‌های مهم خود را از دستگاه هوشمندشان ردیابی کرده و همچنین اطلاعاتی در مورد برنامه‌های تلویزیونی، سریال‌ها، ورزش‌ها، و موارد ازاین‌دست را در تلفن هوشمند خود در صورت نیاز دریافت کنند.

Google Allo

برنامه‌های تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Google Allo مکالمات آنلاین را غنی‌تر و روشن‌تر می‌کنند. این نرم‌افزار یک برنامه پیام‌رسانی رایگان از Google است که به ارسال پیام‌های فوری بدون تایپ کمک می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند به Google Allo بگویند که چه می‌خواهند در کادر متن بنویسند و یا احساسات خود را از طریق ایموجی‌ها و برچسب‌ها ارسال کنند. این برنامه محبوب ai برای سیستم‌عامل اندروید بوده و همچنین دارای قابلیت ثبت پیام و پاسخ‌های هوشمند نیز است.

رپلیکا (Replika): دوست هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های موبایل نمادی از نوآوری است. Replika نیز یک نوآوری در هوش مصنوعی است. Replika یک برنامه بسیار مفید برای تقویت قدرت مکالمه شما است. هر کاربر اندروید یا iOS می‌تواند آن را به‌صورت رایگان دانلود کند و یک مکالمه بی‌حدوحصر را با یک ربات چت هوش مصنوعی آغاز کند. با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند یادداشت‌ها را در دفترچه یادداشت ذخیره کنند، و هر زمان که لازم باشد به‌راحتی آن‌ها را پیدا کنند.

Fyle

مدیریت هزینه‌ها یک کار خسته‌کننده و از طرفی بسیار مهم است. برنامه Fyle یک برنامه ردیابی هزینه با هوش مصنوعی است که به کمک آن کاربران می‌توانند مخارج، رسیدها و هزینه‌های خود را پیگیری کنید و گزارشی از مخارج و هزینه‌های خود تهیه کنند. اگر کاربران از رسید خود عکس بگیرند، برنامه Fyle به‌صورت خودکار آن را اسکن کرده و اطلاعات مربوط به هزینه‌های آن‌ها را استخراج می‌کند. این‌یک برنامه ایده‌آل است برای مدیریت مالی افراد محسوب می‌شود.

Meitu

اپلیکیشن Meitu یک برنامه هوش مصنوعی برای عکس است. این برنامه تصاویر را با الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیشرفته داخلی خود متناسب با سلیقه کاربران تغییر می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند به تصاویر خود متن دلخواهشان را اضافه، پس‌زمینه‌ها را محو کنند. همچنین آن‌ها قادر خواهند بود فیلترهای مختلفی را روی تصاویر انتخابی خود اعمال کنند.

Calorie Mama AI

Calorie Mama AI یک اپلیکیشن برای برنامه‌ریزی غذایی و شمارشگر کالری‌های موجود در غذا است که با عکس گرفتن از مواد غذایی می‌تواند میزان کالری آن‌ها را تشخیص دهد. این برنامه می‌تواند مواد غذایی مانند سبزیجات، غلات، گوشت، میوه‌ها، نوشیدنی‌ها را دسته‌بندی کند. همچنین توانایی این را دارد که غذاهایی مانند غربی، آسیایی، آمریکایی و اروپایی و غیره را تشخیص دهد.

MeetFrank

این برنامه با کمک هوش مصنوعی جستجوی شغل را بسیار راحت می‌کند. از طریق این برنامه، به‌راحتی می‌توان متوجه شد که کدام شرکت استخدام شغل موردنظر ما را داشته و آماده پرداخت مبلغ مورد انتظارمان است. افراد به کمک این نرم‌افزار می‌توانند ارزش واقعی خود را درک کرده و استخدام شوند.

برنامه MeetFrank با الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی طراحی‌شده است تا نامزد هر شغل را با نیازهای شرکت مطابقت دهد. این‌یک دستیار حرفه‌ای شخصی کامل و یک برنامه بسیار مفید برای کسانی است که به دنبال فرصت‌های شغلی جدید هستند.

Flo

امروزه اپلیکیشن‌های ویرایش فیلم و عکس محبوبیت بیشتری پیداکرده‌اند. برنامه Flo دارای یک دستیار مجازی صوتی داخلی است که می‌تواند از طریق صدا از مکان‌ها، تاریخ‌ها یا برچسب‌ها عکس بگیرد و ویدیوهای باکیفیتی به همراه موسیقی بسازد. برنامه Flo از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای یافتن بهترین لحظه‌ها و تغییر مکان‌ها، حیوانات و چهره‌ها استفاده می‌کند.

Socratic

این اپلیکیشن محبوب‌ترین برنامه کمکی در زمینه تکالیف و ریاضیات برای کاربران iOS و Android است. Socratic به افراد کمک می‌کند تا با تمرین مداوم، تکالیف را در زمان کمتری انجام دهند. این  نرم‌افزار دارای یک ویژگی هوش مصنوعی فوق‌العاده است که می‌تواند به دانش‌آموزان و دانشجویان در انجام تکالیف کمک کند.

برای استفاده از این برنامه ابتدا باید با دوربین گوشی خود از تکالیف عکس بگیرید و Socratic بلافاصله مفاهیمی را که برای حل مشکل به روش صحیح و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد.

Hound

Hound یک برنامه هوش مصنوعی است که به افراد این امکان را می‌دهد تا هر چیزی را جستجو کنند. کار با این برنامه به جهت این‌که رابط کاربری بسیار خوبی دارد، آسان است. برای استفاده از این نرم‌افزار تنها کافی است OK Hound را گفته و به هر دستوری برای مدیریت آن دست‌یافت. همچنین به کمک Hound می‌توان به‌سرعت از اطلاعاتی مانند دانستن بهترین هتل‌ها، بهترین بیمارستان‌ها یا بهترین رستوران‌هایی که در نزدیکی محل ما است، اطلاع پیدا کرد.

دستیار گوگل (Google Assistant)

گوگل این دستیار مجازی مجهز به هوش مصنوعی را در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی کرد، که یک برنامه مبتنی فناوری پردازش گفتار است. دستیار گوگل نه‌تنها بر روی گوشی‌های اندرویدی، بلکه روی هدفون‌ها، ماشین‌ها و یخچال‌ها نیز در دسترس است.

این برنامه از ورود متن و صدا با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) و پردازش گفتار برای ارائه خدماتی مانند جستجوی صوتی، کنترل صوتی فعال، یافتن اطلاعات آنلاین، انجام دستورات صوتی، کمک به انجام وظایف، ارسال یادآوری‌ها و ترجمه در زمان واقعی پشتیبانی می‌کند.

Recent News

یکی دیگر از برنامه‌های تلفن همراه مبتنی بر هوش مصنوعی که بر بازار جهانی تسلط دارد،  Recent Newsاست که روی عادت‌های مطالعه خوانندگان اخبار کار می‌کند. در این نرم‌افزار الگوریتم‌هایی برای تجزیه‌وتحلیل عادت‌های خواندن کاربران ایجادشده است که جدیدترین مقالات، اخبار و کتاب‌های خواندنی مرتبط را توصیه کنند. همچنین کاربران معمولاً اعلان‌هایی ازآنچه می‌خوانند دریافت می‌کنند و می‌توانند آن‌ها را برای خواندن نشانه‌گذاری کنند.

Siftr Magic Cleaner

Sift Magic Cleaner یکی دیگر از برنامه‌های اندرویدی هوش مصنوعی است که عکس‌های ناخواسته را شناسایی کرده و به‌طور خودکار آن‌ها را حذف می‌کند تا فضای کاربران آزاد شود. هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای بررسی عکس‌هایی که نتایج سریع ارائه می‌کنند استفاده می‌شود. بااین‌حال، کاربران می‌توانند عکس‌ها را سالانه حذف کنند.

Swiftkey Keyboard

همان‌طور که از نام آن پیداست، اپلیکیشن Swiftkey Keyboard به‌عنوان یک صفحه‌کلید برای کاربران اپلیکیشن اندروید عمل می‌کند. برنامه‌ها به‌اندازه کافی هوشمند هستند تا خطاهای گرامری، جملات و متن خودکار را تصحیح کنند. همچنین این برنامه دارای ویژگی تصحیح خودکار است که کاربران را قادر می‌سازد تا به‌سادگی و آسانی تایپ کنند. این برنامه همچنین قادر به تغییر سبک فونت، رنگ و ایموجی‌ها نیز است.

رپلیکا

رپلیکا نوعی برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی سلامت روان برای دستگاه‌های اندرویدی است که به کاربران اجازه می‌دهد در صورت ابتلا به بیماری یا اضطراب با آن‌ها صحبت کنند. این نرم‌افزار به کاربران این امکان را می‌دهد تا با یک ربات مجازی ارتباط برقرار کنند و آزادانه احساسات و عواطف خود را به اشتراک بگذارند. این برنامه سلامت روان مصرف‌کنندگان را بهبود می‌بخشد و یک برنامه بدون استرس است.

Jarvis Artificial Intelligent

اپلیکیشن هوش مصنوعی جارویس به کاربران این امکان را می‌دهد تا با کمک دستیاران شخصی از گوشی‌های هوشمند خود بدون لمس کردن آن‌ها استفاده کنند. این‌یکی از بهترین برنامه‌های اندروید دستیار هوش مصنوعی با ویژگی‌های جالب و منحصربه‌فرد است. این برنامه تلفن همراه شامل توابع تشخیص کلمه و تشخیص دستورات صوتی تخصصی، پاسخ‌های شخصی‌سازی‌شده و غیره است.

Data Bot

Data Bot یک برنامه اندرویدی دستیار هوش مصنوعی محبوب در بازار جهانی است که با فناوری پردازش گفتار کار می‌کند. این دستیار دیجیتال هوشمند می‌تواند موضوعات را پیداکرده، خلاصه‌های صفحه و ارائه‌های چندرسانه‌ای ایجاد و یا در Google جستجو کند.

لیرا (Lyra)

اگر می‌خواهید در اوقات فراغت خود زمان را بگذرانید و لذت ببرید، می‌توانید از برنامه Lyra استفاده کنید. لیرا  یک اپلیکیشن برای اطلاعات جالبی از مسائلی مثل مدیریت لبنیات، جوک‌ها، اوقات فراغت، گشت‌وگذار در ویدیوها، بازی کردن و غیره هست. کاربران همچنین می‌توانند از لیرا به‌عنوان یک دستیار هوش مصنوعی برای مسیریابی استفاده کنید که تجربه سفر را ساده می‌کند.

IRIS

اگر مدیر، رهبر تیم یا همکار هستید، IRIS یک برنامه هوش مصنوعی ضروری است. این اپلیکیشن گزارش‌های هوشمند و کاملی از کار اداری را در اختیار سایر اعضای تیم قرار می‌دهد. نسخه موبایلی IRIS می‌تواند توسط اعضای مختلف تیم به‌طور هم‌زمان و بدون دردسر استفاده شود و همچنین همکاران یک مجموعه می‌توانند وارد برنامه شده و به‌راحتی با دستگاه‌های یکدیگر همگام شوند.

مایکروسافت پیکس (Microsoft Pix)

اپلیکیشن دوربین مایکروسافت پیکس را می‌توان در یک برنامه هوش مصنوعی گنجانید که نحوه استفاده ما از عکاسی را تغییر می‌دهد تا شبیه یک حرفه‌ای به نظر برسیم. این برنامه برای گرفتن عکس‌های باکیفیت برای کاربران بسیار مفید است. علاوه بر این، این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می‌دهد تا اسناد و مدارک مهم را با وضوح‌بالا و بدون پیکسل استفاده کنند.

سیری (Siri on Apple)

سیری یک دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به‌عنوان بخشی از محصولات اپل شامل سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS و watchOS و macOS و tvOS هست. این دستیار از پرسش‌های صوتی، کنترل‌گرهای مبتنی بر اشاره، ردیابی تمرکز، و یک رابط کاربری مبتنی بر زبان طبیعی برای پاسخ به پرسش‌ها، ارائه پیشنهادها، و انجام عملیات با دستورات صوتی کاربران، استفاده می‌کند.

کلارا (Clara)

کلارا یکی از بهترین برنامه‌های هوش مصنوعی برای کارمندان است که می‌تواند برای کمک به زمان‌بندی جلسات، تائید آن‌ها و پیگیری خودکار نتیجه از این اپلیکیشن استفاده کرد. اپلیکیشن کلارا به کاربران این امکان را می‌دهد تا برنامه کاری و شخصی خود را با برنامه‌ای که می‌تواند رویدادها را برنامه‌ریزی کند و زمان را ردیابی کنند، تطبیق دهند.

پریسیما (Prisma)

نمی‌توان لیست محصولات هوش مصنوعی برای iOS و Android را بررسی کرد و نامی از پریسیما به میان نیاورد. این برنامه یک سرویس بینایی ماشین برای ویرایش تصاویر است که می‌توان از آن حتی برای حذف یک فرد در عکس نیز بهره جست. با پریسیما می‌توانید تصاویر را تغییر داده و کیفیت آن‌ها را به میزان دلخواه افزایش دهید.

Majesto

Majesto بیشتر برای ویرایش ویدیو استفاده می‌شود ولی می‌توان از آن برای خواندن متن، درک آن و حتی نوشتن متن نیز استفاده کرد. این برنامه به دانش‌آموزان مدرسه فیلم‌سازی و یا علاقه‌مندان به یادگیری دانش و مهارت‌های خوب در ویرایش ویدیو کمک زیادی می‌کند. ویژگی‌های ویرایشگر به کاربران این امکان را می‌دهد که پیام‌های خود را ویرایش کنند و حتی تصاویر را با یک فیلتر مؤثر و سرگرم‌کننده به لیست اضافه کنند.

Answer Rocket

اپلیکیشن Answer Rocket به کاربران این امکان را می‌دهد که هرگونه سؤالی را بپرسند و با توجه به گزارش‌ها و نقشه‌های موجود پاسخ خود را دریافت کنند. این‌یکی از بهترین برنامه‌های هوش مصنوعی برای اندروید است که برای پاسخ دادن به هوش تجاری یا سؤالات عمومی با جزئیات استفاده می‌شود.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا