بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

۵ ایده خلاقانه تبلیغاتی در سال ۲۰۲۱

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : تیان هانت   مترجم : امیر آل علی  

از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا تا ساخت واکسن، بیش از یک سال وقفه را شاهد بودیم که باعث شد تا در اکثر حوزه ها شاهد مشکلات متعدد باشیم. با این حال خوشبختانه واکسیناسیون در بسیاری از کشورها آغاز شده و جهان به دوران پساکرونا نزدیک می شود. با این حال در این مدت شاهد تغییراتی در عرصه های مختلف هم بوده ایم که یکی از مهمترین آنها تبلیغات است. درواقع به عقیده بسیاری، عصر تبلیغات به شیوه رایج تمام شده است. به همین خاطر ضروری است تا به دنبال شیوه های جدیدتر باشیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر اقدام جدیدی، نتیجه بخش نخواهد بود. به همین خاطر برای کاهش ریسک، توصیه می شود که به دنبال روش های منتخب هر سال باشید. در این راستا چهار روش خلاقانه با بالاترین میزان نتایج به دست آمده را بررسی خواهیم کرد.  

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۱، مرداد ماه ۱۴۰۰

۱-تبلیغات دمو

در این شیوه شما باید به جای تعریف کردن از محصول، فرصت امتحان کردن آن را ایجاد نمایید. در این زمینه بازی های موبایلی، به خوبی عمل کرده اند و اجازه می دهند که در تبلیغات، مخاطب بتواند در حد چند ثانیه، تجربه کسب نماید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بدون شک می توانید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید. برای مثال با تکنولوژی AR می توان تجربه استفاده از محصول را برای مخاطب ایجاد کرد. درواقع تبلیغات باید به سمتی در حرکت باشد که مخاطب به جای مشاهده، خود اقدامی را انجام دهد. نکته مهم در این بخش قرار دادن تنها یک لینک است. درواقع بمباران اطلاعاتی مخاطب را اذیت خواهد کرد. به همین خاطر شما باید انتخاب کنید که مخاطب وارد کدام لینک شود که در این زمینه بدون شک سایت اصلی، گزینه مناسب تری خواهد بود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تبلیغ ابدا نباید اقدامی زمانبر باشد. به همین خاطر شما حداکثر ۱۵ ثانیه زمان را در اختیار خواهید داشت. به همین خاطر نیز باید اقدامات را به نحوی مدیریت نمایید که به این خواسته خود برسید. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۲-تبلیغات مکالمه ای

در این شیوه شما شروع یک مکالمه با مخاطب خواهید بود. با این حال شما باید از ربات های چت استفاده کنید و مکالمات نیز می تواند به صورت دو گزینه ای باشد. درواقع در این زمینه خلاقیت بسیار بالایی را می توانید به اجرا بگذارید. برای مثال پس از چند سوال، تیپ شخصیتی مخاطب را اعلام کنید و براساس آن بهترین محصولات را معرفی نمایید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مکالمه باید در راستای سرگرم کردن و افزایش اطلاعات جامعه هدف باشد تا شانس تبدیل آنها به مشتری افزایش پیدا کند. به همین خاطر بیش از حد تبلیغاتی بودن ابدا نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت. 

۳-تبلیغات محیط زیستی

مسئله محیط زیست به دغدغه جهانی حال حاضر تبدیل شده است. درواقع از زمان ظهور اینترنت و افزایش سرعت نشر اطلاعات، توجهات به مسائل پیرامون نیز تشدید یافته است. محیط زیست به این خاطر که بستر زندگی همه ما محسوب می شود، اهمیتی حیاتی داشته و اگر رفع نیاز به معنای آسیب به آن باشد، ابدا قابل قبول نخواهد بود. این موضوع نکته ای است که بحران هایی نظیر گرمایش زمین، ضرورت توجه به آن را یادآور می شود. براساس آمارها بیش از ۷۰ درصد مشتریان ترجیح می دهند که از برندی خرید کنند که به مسائل محیط زیستی توجه دارد. به همین خاطر صحبت کردن از اقدامات خودتان در این زمینه خود یک تبلیغ کاملا تاثیرگذار خواهد بود. در این زمینه بررسی اقدامات انجام شده از سوی برندهای مطرحی نظیر آدیداس، راهنمای عمل بسیار خوبی خواهد بود. 

۴-تبلیغات تعاملی

در تبلیغات تعاملی شما مخاطب را به انجام یک اقدام تشویق خواهید کرد که نمونه رایج آن را می توان در چالش ها و مسابقات شبکه های اجتماعی مشاهده کرد. نکته مهم در این بخش این است که در تعاملات، مخاطب باید به خرید محصولات تشویق شود. برای مثال از مخاطبان بخواهید که در چالش ارسال ویدئو شرکت کنند که لازمه آن در اختیار داشتن محصولی از برند شما است. موضوع ویدئو نیز باید مرتبط با حوزه کاری شما و کاملا سرگرم‎کننده باشد. برای مثال اگر در زمینه تولید انواع ساز فعالیت دارید، از مخاطبان خود بخواهید که ویدئوهایی در حین تمرینات خود ارسال کنند و به بهترین آن جایزه دهید. این نوع تبلیغ می تواند به اقدامی هفتگی، ماهانه و یا فصلی تبدیل شود. با این حال با نظرسنجی های مختلف، این اطمینان را به دست آورید که در مسیر درست قرار دارید.

۵-تبلیغات ویدئویی

اگرچه ممکن است تصور کنید که این موضوع بیش از حد رایج محسوب می شود. با این حال نکات ریزی وجود دارد که نتیجه کار شما را به شدت افزایش خواهد داد. درواقع آمارها حاکی از آن است که ویدئوهای افقی، به علت زاویه دید بهتر، بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند و در صفحات گوشی های هوشمند، بهتر دیده می شوند. همچنین بیش از نیمی از افراد صدای تبلیغات را قطع می کنند. به همین خاطر وجود زیرنویس بسیار مهم خواهد بود. در این زمینه فراموش نکنید که در مقایسه با انواع محتواها، ویدئو از بالاترین میزان محبوبیت برخوردار است. به همین خاطر نیاز است تا به آن توجه ویژه داشته باشید. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا