۵ نکته برای ترکیب کسبوکار و سیاست: استراتژی روابط عمومی که باید مراقب آن باشید
یکی از بهترین دلایل برای ترکیب سیاست و کسبوکار این است که به شما فرصتی برای افزایش آگاهی از کسبوکار و تعامل با بازار هدف خود می دهد. به همین دلیل است که شرکت و مشارکت در رویدادهای سیاسی ایده خوبی است و می تواند راهی هوشمندانه برای تبلیغ کسب و کار و تقویت پیام سیاسی باشد هر چند که می تواند فرصت های عکس را هم ارائه دهد.
کسبوکار و سیاست همیشه در هم تنیده بوده اند، اما هرگز بیشتر از امروز نبوده است. نادیده گرفتن سیاست در شرایط فعلی دشوار است، زیرا در همه زمینه های زندگی بسیار نفوذ کرده و باعث ایجاد شکاف در جامعه شده و می شود. پیش از این، روابطعمومی به کارآفرینان توصیه می کرد که از اختلاط سیاست و کسبوکار اجتناب کنند، اما انجام این کار در عصر امروز تقریباً غیرممکن است.
دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۴، آبان ماه۱۴۰۰
مردم انتظار دارند که کسب و کارها در خصوص مسائل سیاسی و اجتماعی موضعی اتخاذ کنند و این می تواند خطری ایجاد کند اما فرصت های جدیدی را نیز فراهم می کند. بنابراین، نکته کلیدی ایجاد تعادل مناسب است، و نکاتی وجود دارد که باید در مورد اختلاط سیاست و کسبوکار به خاطر داشته باشید و ایجاد یک استراتژی مناسب روابط عمومی می تواند در تحقق این هدف به شما کمک کند.
اگر بتوانید توصیههای زیر را دنبال کنید، مخلوط کردن این دو بسیار آسانتر است: از مسائل بحث برانگیز اجتناب کنید
هنگامی که در مورد یک موضوع بحث برانگیز موضع می گیرید، ممکن است از یک طرف حمایت شود، اما طرف دیگر را نیز عصبانی خواهید کرد. به عنوان یک کسبوکار، هرگز نمی خواهید گروهی از مشتریان بالقوه را ناراضی کنید و به همین دلیل بهتر است از این مسائل اجتناب کنید.
بازار هدف خود را بشناسید
پس از این، شما همچنین باید بازار هدف خود را در هنگام ترکیب سیاست و کسبوکار بشناسید. شما باید بدانید که بازار هدف شما به چه موضوعاتی علاقه دارد و سپس راه هایی را برای حمایت از این پیام بیابید و هر کاری که می توانید برای تأثیر مثبت انجام دهید. شما می توانید این کار را با افزایش آگاهی با تولید و انتشار محتوای با کیفیت بالا، میزبانی رویدادها، شرکت در تجمع ها و یا اهدای درصدی از سود انجام دهید. همه اینها می تواند به شما کمک کند تصویر مثبت تری از کسبوکار ارائه دهید – برای استراتژی روابط عمومی شما حیاتی است.
از بازاریابی دیجیتال برای شنیدن پیام خود استفاده کنید
اگر پیامی دارید که میخواهید شنیده شود، باید از بازاریابی دیجیتال برای ایجاد حضور قوی در اینترنت استفاده کنید. رسانه های اجتماعی ابزاری عالی برای برقراری ارتباط هستند و می توانند بحث های سالم را ترویج کنند. علاوه بر این، می توانید پیام خود را در وب سایت شرکت، وبلاگ و رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید و سپس از بازاریابی سئو برای افزایش دید آنلاین خود استفاده کنید.
سئو، ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت می کند که هم پیام شما را شنیده و هم آگاهی از کسبوکار را افزایش میدهد. در حال حاضر در بسیاری از استراتژی های روابط عمومی استفاده می شود، پس چرا از آن برای این مورد استفاده نشود؟
جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.
حقایق خود را بدانید
هنگام درگیر شدن در سیاست (یا هر چیز دیگری)، همیشه باید حقایق را بدانید. شما نمی خواهید خود را بدون دانش بالا به پیام یا گروه خاصی متصل کنید. هر پیامی که منتشر میکنید باید همیشه واقعی و دقیق باشد. در غیر این صورت، می توانید شهرتتان را از بین ببرید و اعتبارتان به خطر بیفتد.
در رویدادها شرکت کنید
یکی از بهترین دلایل برای ترکیب سیاست و کسبوکار این است که به شما فرصتی برای افزایش آگاهی از کسبوکار و تعامل با بازار هدف خود می دهد. به همین دلیل است که شرکت و مشارکت در رویدادهای سیاسی ایده خوبی است و می تواند راهی هوشمندانه برای تبلیغ کسب و کار و تقویت پیام سیاسی باشد هر چند که می تواند فرصت های عکس را هم ارائه دهد.
منبع: شارا از publicrelationstoday