بانکداری دیجیتال

تعریف بانکداری دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مهدیه منتظری

تعریف بانکداری دیجیتال، ارایه محصولات و خدمات مناسب ، شخصی سازی و سفارشی سازی شده ، در زمان مناسب و به طور آنی از طریق ابزار یا کانال های متناسب و یکپارچه شده ارایه خدمت یه مشتریان مبتنی برتحلیل های پیشرفته و در لحظه از داده های مشتریان، می باشد.

نمایی از بانکداری دیجیتال
نمایی از بانکداری دیجیتال

بانکداری دیجیتال یک روند جاری در صنعت بانکداری است، این فقط به معنای بانکداری از طریق اینترنت نیست، بلکه بیشتر از آن و بر پایهSMAC است. (بانکداری اجتماعی، سیار، تحلیلی و ابرین). بانکداری دیجیتال مشتری را اولویت اول می داند و هزینه های بانکداری را کاهش می دهد.

سر واژه S یا همان SOCIAL : نشان دهنده اجتماعی بودن و فراگیر بودن خدمات بانکداری دیجیتال می باشد و همچنین به این نکته اشاره دارد که در بانکداری دیجیتال برای ارتقا کیفیت خدمات از تحلیل داده های شبکه های اجتماعی نیز بهره برداری می شود.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در بانکداری دیجیتال

سرواژه M با همان mobile : در این کلمه موبایل مجاز از همه خدمات به صورت سیار و همیشه در دسترس می باشد. که این درواقع اشاره به همان خدمات هرزمان، هر مکان و هر کانال را داد.

سرواژه A یا همان analytics : در واقع بانکداری دیجیتالی مبتنی بر تجلیل داده های مشتریان می باشد نکته حائز اهمیت در این واژه تفاوت analytics(تحلیل) با analysis (آنالیز) می باشد.

به گفته گارتنر ، تحلیل کسب و کار از راه حل هایی است که برای ساختن مدل های تحلیلی و شبیه سازی برای ایجاد سناریوها ، درک واقعیت ها و پیش بینی وضعیت آینده استفاده می شود.

در تحلیل تمرکز ما بر روی داده ها و تحلیل آماری آنها به منظور پیش بینی آینده است حال اینکه در آنالیز تمرکز ما بر روی عملکرد،فرایندها و تکنیک ها بوده و هدف حل مسائل پیچیده و ایجاد تغییرات مثبت در آنهاست.

سرواژه C یا cloud : این کلمه نیز مجاز از همه تکنولوژی های روزی ست که به کمک بانکداری دیجیتال آمده اند و فرایند بهره برداری از خدمات آنرا از نظر سطح کیفی و سهولت ارتقا بخشیده اند و همچنین اشاره مستقیم به تکنولوژی ابرین واهمیت استفاده از آن در مدیریت داده ها ، که محور اصلی بانکداری دیجیتال هستند، دارد.

منبع: ویرگول

  • تعریف بانکداری دیجیتال

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا