بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

سفارش کلیک گوگل چگونه انجام می‌شود؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

سفارش کلیک گوگل یا همان تبلیغات کلیکی، یکی از بهترین راه‌های دیده شدن کسب و کارهای اینترنتی است و کمک بزرگی به افزایش بازدیدهای سایت خواهد کرد.

در این نوع تبلیغ، لینک تبلیغاتی سایت در صفحه اول موتورهای جستجو نمایش داده می‌‌شود و هر زمان که کاربران کلمه کلیدی مرتبط با سایت را سرچ کنند، این لینک برایشان به نمایش در می‌آید. به این ترتیب، کاربران با کلیک روی لینک تبلیغاتی، به سایت هدف هدایت می‌شوند و با امکانات و ویژگی‌های آن سایت آشنا خواهند شد. تبلیغات در گوگل یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای افزایش بازدید سایت و پیدا کردن مخاطبان هدف به شمار می‌رود و می‌تواند تاثیر مهمی در پیشرفت کسب و کارها داشته باشد.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

در حال حاضر شرکت‌های زیادی وجود دارند که انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ از جمله تبلیغات کلیکی را به کسب و کارهای آنلاین ارائه می‌دهند. از همین رو، افرادی که قصد دیده شدن در موتورهای جستجو را دارند با این سوال مواجه می‌شوند که سفارش کلیک گوگل چگونه انجام می‌شود؟ ما در این مطلب تصمیم داریم پاسخ این سوال را به شما ارائه داده و اطلاعات کاملی در مورد تبلیغات کلیکی به شما ارائه دهیم. همراه ما باشید!

اهمیت سفارش کلیک گوگل

بهتر است قبل از اینکه بدانید سفارش کلیک گوگل چگونه انجام می‌شود، با اهمیت این نوع سفارش برای کسب و کار خود آشنا شوید. همانطور که می‌دانید، امروزه حضور در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو به یکی از اهداف کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده است و اهمیت زیادی در جذب مشتری دارد؛ چرا که کاربران عمدتاً از سایت‌هایی که در رتبه‌های اول گوگل هستند بازدید خواهند کرد.

برای رسیدن به رتبه‌های اول موتورهای جستجو روش های زیادی وجود دارد. تبلیغات در گوگل یکی از بهترین راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند در رتبه‌های اول موتورهای جستجو قرار بگیرید و شانس دیده شدن سایت شما را افزایش خواهد داد.

سفارش کلیک گوگل از این جهت اهمیت دارد که با قرار دادن لینک سایت شما در رتبه‌های بالای گوگل، باعث م‌شود که افراد بیشتری روی لینک کلیک کرده و به سایت‌تان وارد شوند. در این صورت بازدیدها از سایت شما افزایش پیدا می‌کند و امکان دارد درصد بالایی از بازدیدکنندگان جذب خدمات و محصولات سایت شما شوند. در واقع سفارش کلیک گوگل می‌تواند مخاطبان هدف را به سایت شما هدایت کرده و ان ها را به مشتریان ثابت شما تبدیل کند.

محتوی بیشتر از دیجیتال مارکتینگ:

مزایای تبلیغات کلیکی گوگل نسبت به سرویس‌های تبلیغاتی دیگر

تبلیغات کلیکی نسبت به روش‌های تبلیغاتی دیگر دو مزیت و برتری مهم دارد:

  1. اول اینکه این نوع تبلیغات بازخورد خوبی داشته و باعث می‌شود که لینک سایت شما در رتبه‌های بالای گوگل قرار بگیرد.
  2. مزیت دیگر این است که شما در تبلیغات کلیکی، بابت هر کلیک انجام شده روی سایت خود هزینه پرداخت می‌کنید و نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی ندارید.

سفارش کلیک گوگل چگونه انجام می‌شود

در پاسخ به این سوال که سفارش کلیک گوگل چگونه انجام می‌شود، باید گفت که دو را پیش روی شما وجود دارد. راه اول این است که یک اکانت گوگل ادز بسازید و آن را شارژ کنید. در این صورت گوگل بابت هر یک کلیک که روی لینک سایت شما انجام شود، از شما هزینه‌ای دریافت خواهد کرد. ساخت اکانت گوگل ادز کار سخت و پیچیده‌ای نیست، اما مشکلی که برای سایت‌های ایرانی وجود دارد، شارژ کردن این اکانت است. از آن جایی که این سرویس برای کاربران ایرانی تحریم شده است، به سختی می‌توان آن را شارژ کرد. به همین دلیل اکثر کاربران ترجیح می‌دهند روش دوم استفاده از تبلیغات گوگل را امتحان کنند.

روش دوم استفاده از تبلیغات کلیکی در گوگل این است که شما سفارش کلیک گوگل را در شرکت‌های تبلیغاتی ثبت کنید و آن‌ها تمام کارهای مربوط به شارژ اکانت گوگل ادز و انجام تبلیغات سایت شما را انجام دهند. در واقع شما فقط باید لینک و آدرس سایت خود را به همراه کلمات کلیدی که قرار است با سرچ آن ها لینک سایت‌تان به کاربر نمایش داده شود را به این شرکت‌های تبلیغاتی تحویل دهید. آن ها تمام کارهای لازم برای تبلیغات کلیکی سایت شما را انجام می‌دهند و هربار که یکی از کلمات کلیدی شما توسط کاربران در سرچ گوگل وارد شود، لینک وب سایت‌تان در رتبه‌های بالا به کاربران نمایش داده خواهد شد.

نکات مهم برای موفقیت در تبلیغات گوگل

برای اینکه سفارش کلیک گوگول را به خوبی انجام داده و تبلیغات شما بیشترین بازخورد را داشته باشد، لازم است نکات خاصی را رعایت کنید. در واقع تبلیغات شما باید به گونه‌ای انجام شود که در نهایت به افزایش فروش خدمات و محصولات شما منجر گردد و از این طریق مشتریان واقعی سایت خود را پیدا کنید. در غیر اینصورت اگر ندانید که سفارش کلیک گوگل چگونه انجام می‌شود و چه نکاتی را باید رعایت کنید، حتی اگر بازدیدهای سایت شما هم بالا رود اساساً هیچ سودی برای وب سایت‌تان نخواهد داشت.

برخی از مهم‌ترین نکاتی که می‌توانند به موفقیت بیشتر شما در سفارش کلیک گوگل و تبلیغات کلیکی منجر شوند عبارتند از:

۱- انتخاب درست کلمات کلیدی:

همانطور که در بخش‌های قبلی هم گفتیم، شما در زمان سفارش کلیک گوگل باید کلمات کلیدی خاصی را در نظر بگیرید تا لینک سایت شما در صورت سرچ این کلمات توسط کاربران، به آن ها نمایش داده شود. در واقع تا زمانی که شما کلمات کلیدی پرسرچ و کاربردی را انتخاب نکنید، نمی‌توانید به نتیجه بخش بودن تبلیغات خود امیدوار باشید. به عبارت دقیق‌تر می‌توان گفت انتخاب درست کلمات کلیدی اولین و مهم‌ترین اقدامی است که شما باید برای موفقیت در تبلیغات گوگل انجام دهید.

کلماتی که شما به عنوان کلمه کلیدی انتخاب می‌کنید باید تمام جستجوهایی که ممکن است برای محصولات یا خدمات شما انجام شود را در بر بگیرند. با توجه به اینکه نحوه سرچ در کاربران ایرانی متفاوت و متنوع است، باید تمام عبارت‌های مرتبط با محصولات و خدمات خود را حدس زده و آن ها را به عنوان کلمه کلیدی معرفی کنید. متاسفانه برخی از افراد فقط به یک یا دو مورد از عبارت‌های پرسرچ بسنده می‌کنند، در حالی که با این کار نمی‌توان موفقیت در تبلیغات را تضمین کرد.

از طرفی دیگر، شما باید در انتخاب کلمات کلیدی به شکلی هوشمندانه عمل کرده و از انتخاب عبارت‌های بی‌ربط به عنوان کلمه کلیدی خود صرف نظر کنید. چرا که این عبارت‌ها فقط بازدیدهای بی ثمر را برای سایت شما جذب می‌کنند و کسانی را به سایت شما هدایت خواهند کرد که مشتریان واقعی سایت‌تان نیستند.

۲- ساخت یک آگهی تبلیغاتی جذاب و کاربر‌پسند:

شما باید برای تبلیغات خود یک آگهی جذاب و کاربرپسند بسازید که متن آن کاربران را ترغیب کند روی لینک کلیک کرده و به سایت ما سر بزنند. به عبارت دقیق‌تر می‌توان گفت متن آگهی می‌تواند ویترین سایت شما باشد و باید آن را به گونه‌ای بسازید که در همان نگاه اول کاربران را وادار کند از بین متن آگهی‌های دیگر، آگهی شما را انتخاب و روی لینک سایت‌تان کلیک نمایند.

۳- انتخاب زمانبندی مناسب برای تبلیغات:

سعی کنید تبلیغات خود را در زمان‌هایی قرار دهید که می‌توانید پاسخگوی سوالات بازدید‌کنندگان باشید. از آن جایی که بابت هر کلیک باید هزینه پرداخت کنید، اگر نتوانید به سوال بازدید کنندگان پاسخ داده و در سایت فعال باشید، هزینه اضافه پرداخت کرده‌اید.

۴- از صفحات مرتبط با جستجوی کاربر استفاده کنید:

شما باید لینک صفحاتی از سایت خود را در تبلیغات قرار دهید که بیشترین ارتباط را با عبارت کلیدی و سرچ کاربر دارند. در حقیقت کاربران به این امید روی لینک شما کلیک می‌کنند که به پاسخ نیاز خود برسند. در غیر اینصورت امکان دارد بازخورد مثبتی دریافت نکنید و کاربر بلافاصله سایت شما را ترک کند.

۵- طراحی سایت به شکل کاربردپسند و جذاب:

تبلیغات کلیکی کاربران زیادی را به سایت شما هدایت خواهد کرد، اما نگه داشتن این کاربران داخل سایت و جذب آن‌ها به عنوان مشتری به خود شما بستگی دارد. به همین دلیل شما باید صفحات سایت خود را به صورت استاندارد و با کیفیت طراحی کرده و از اجزای کاربرپسند و جذاب در صفحات استفاده نمایید.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در فناوری‌های هوشمند

جمع‌بندی

تبلیغات کلیکی در گوگل یکی از بهترین راه‌های دیده شدن کسب و کارهای آنلاین در موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت است. در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی در مورد این نوع تبلیغات به شما ارائه داده و به این سوال پاسخ دهیم که سفارش کلیک گوگل چگونه انجام می‌شود.

منبع: وی دیجیتال مارکتینگ

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا