مقاله کسب و کار دیجیتال

راهکارهای نجات خود از موقعیت های پرفشار دنیای کسب و کار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : ناتاشا میلر – کارشناس کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

آیا شما تا به حال در زندگی تان احساس ضعف یا حتی شکست کرده اید؟ این امر احتمالا در دنیای کسب و کار و زندگی حرفه ای نیز برای افراد تکرار می شود. سالانه شمار زیادی از کارآفرینان به خاطر آنچه عدم کیفیت لازم عنوان می شود، خودشان را از رقابت در بازار کنار می کشند. این امر در عمل یک بحران روحی بزرگ در عرصه کسب و کار محسوب می شود. برای بسیاری از افراد این امر دردسرها را به طور فزاینده ای افزایش داده و کارشان در مسیر تبدیل شدن به کارآفرینی حرفه ای را دشوار خواهد کرد. 

در دنیای امروز کسی به کمک شما نخواهد آمد. این شما هستید که برای بهبود وضعیت برند یا حتی تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان باید به برندتان کمک کنید. از سوی دیگر وضعیت شخصی خودتان هم در میان است. اگر شما به طور مداوم در عرصه کسب و کار احساس استرس دارید یا از آن بدتر اعتماد به نفس ‎تان به طور کامل از بین رفته است، انتظار هیچ مشکلی را حل نمی کند. در عوض باید به سراغ راهکارهایی برای رفع مشکل خودتان بروید. بی شک کمتر کسی به یک کارآفرینی که خودش مشکلات زیادی در عرصه کسب و کار دارد، اعتماد خواهد کرد. این یعنی شما برای بهبود وضعیت تان چاره ای به غیر از کار سخت‎ تر و بیشتر ندارید. در این میان برخی از راهکارها به شما برای پیدا کردن تعادل روحی روانی کمک خواهد کرد. به این ترتیب می توانید به ساده ترین شکل ممکن از پس مشکلات مختلف برآمده و خودتان را از این وضعیت عجیب نجات دهید. 

هدف ما در این مقاله بررسی برخی از راهکارها و روش های مربوط به نجات خود از موقعیت های پرفشار دنیای کسب و کار است. اگر شما به عنوان یک کارآفرین به طور مداوم با مشکلات فراوان مواجه هستید، استفاده از این روش ها می تواند به شما کمک شایانی برای حل مشکلات تان کرده و موقعیت تان در این میان را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. در ادامه برخی از این روش ها و توصیه ها را با هم مرور خواهیم کرد. 

استفاده کامل از تمام فرصت ها 

شما قرار نیست همیشه بهترین کارآفرین دنیا باشید. این امر می تواند فشار روحی بسیار زیادی برای تان به همراه داشته، حتی توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به طور قابل توجهی کاهش دهد. تنها نکته مهم در عرصه کسب و کار توانایی شما برای استفاده درست از فرصت های پیش روی تان است. شما نباید هیچ وقت به دنبال رقابت بی ‎دلیل با دیگر کارآفرینان باشید. در عوض می توانید از فرصت های پیش روی تان نهایت استفاده را کرده و امیدوار باشید تمام شرایط مطابق خواسته تان پیش برد. این امر می تواند در بلندمدت وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. 

بی ‎تردید وقتی چشم‎ انداز یک کارآفرین تغییر می کند، تمام شرایط نیز به موازات آن عوض خواهد شد. این امر می تواند به شما موقعیت بسیار خوبی برای فعالیت کاری بهتر و با کیفیت ‎تر بدهد. یادتان نرود در دنیای امروز بسیاری از کارآفرینان اصلا به دنبال رقابت با هم نیستند. کارآفرینان موفق همیشه به دنبال بهبود وضعیت برندشان و کمک به مشتریان می روند. همین امر در بلندمدت به آنها امکان تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف را می دهد.

استفاده از راهنمایی های دیگران

همیشه در عرصه کسب و کار کسانی هستند که تجربه بیشتری از شما داشته باشند. این امر می تواند به شما برای دریافت کمک‎ های حرفه ای یاری رساند. فراموش نکنید شما برای کمک گرفتن نمی توانید روی رقبای اصلی تان حساب کنید. این امر می تواند برای شما به مثابه یک عامل مهم در راستای پیدا کردن افراد حرفه ای عمل کند. یادتان نرود کارآفرینان بازنشسته همیشه نکات جالبی برای انتقال به شما دارند. همچنین برخی از موسسه ها به طور تخصصی در زمینه مشاوره کسب و کار فعالیت دارند. شما می توانید در این راستا از کمک آنها نهایت استفاده را برده و کارتان را به بهترین شکل ممکن توسعه دهید. توصیه ما در این میان استفاده از راهنمایی افراد مختلف است. اینطوری شما می توانید نسبت به اعتبار یک توصیه یا راهکار مطمئن شوید، در غیر این صورت همیشه نگرانی ‎های مداوم در مسیر توسعه کسب و کار یا عبور از شرایط ناگوار وجود خواهد داشت.

بهره‎ گیری از تجربیات افراد خارج از حوزه کاری تان

شما لازم نیست همیشه از توصیه های افراد داخل چارچوب تخصصی ‎تان برای بهینه سازی موقعیت خود سود ببرید. این امر می تواند در برخی از موارد شامل بهره‎ گیری از توصیه های کارآفرینان موفق در سایر رشته ‎ها و تلاش برای استفاده از چارچوب انتقادی آنها نسبت به کارتان باشد. در این صورت شما مشکل زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا حتی بهبود وضعیت روحی‎ تان نخواهید داشت. یادتان باشد همیشه نظرات فردی خارج از حوزه کاری تان می تواند راهگشا باشد. پس گاهی اوقات به توصیه چنین افرادی نیز توجه نشان دهید. 

منبع: فرصت‌امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا