تحلیل ارز دیجیتالدولت دیجیتال

کشورهای منطقه منا در صدر انطباق با ارز دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بر اساس گزارش روزنامه خلیج تایمز، کشورهای منطقه منا و بخصوص کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در صدر انطباق با ارز دیجیتال قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه خلیج تایمز، کشور‌های مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا در صدر لیست کشور‌هایی قرار گرفتند که توانسته‌اند بهتر از دیگر کشورها ارز دیجیتال را وارد اقتصاد و زندگی روزمره خود کنند و به عبارتی به انطباق (adoption) با ارزهای دیجیتال برسند.

علاقه به ارز دیجیتال در منطقه منا

بر اساس گزارش تحقیقاتی Chain analysis، کاربران مناطق منا، از جولای سال ۲۰۲۱ تا جون سال ۲۰۲۲، حدود ۵۶۶ میلیارد دلار به شکل ارز دیجیتال دریافت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته، ۴۸ درصد رشد داشته است. در کشور‌های ترکیه و مصر، نوسانات قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی، باعث علاقه‌ شهروندان این کشورها برای پس‌انداز به شکل ارز دیجیتال شده است.

کشور‌های شورای همکاری خلیج‌فارس در صدر جدول

اعضای شورای همکاری خلیج فارس که شامل کشور‌های بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات می‌شوند، به عنوان بازیکنان اصلی بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شوند. برای مثال کشور عربستان سعودی به عنوان سومین بازار بزرگ ارز دیجیتال در منطقه منا و امارات متحده عربی در رتبه پنجم قرار گرفته است. همچنین، ارتباط تنگاتنگی میان بازار‌های این کشورها، با بازار جهانی ارز دیجیتال وجود دارد.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

دلیل سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

مسئول ارشد سیاست‌گذاری عمومی صرافی BitOasis در دبی باور دارد که مشوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس با بقیه کشورهای منطقه منا متفاوت است. با نگاه به این بازار در این کشور‌ها می‌توان دید که انطباق شکل‌ گرفته به دلیل حضور علاقه‌مندان جوان به تکنولوژی همراه با درآمد قابل تصرف بالا است که به دنبال کسب فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب هستند.

داده‌ها نشان می‌دهند که رشد انطباق با ارزهای دیجیتال در سال گذشته میلادی پس از رشد مداوم از اواسط سال ۲۰۱۹، ثابت بوده است. میزان انطباق جهانی با ارزهای دیجیتال در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی به بالاترین حد خود رسید. بعد از این زمان به دلیل کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، رشد انطباق جهانی کاهش پیدا کرده است.

شاخص انطباق جهانی با ارز دیجیتال

بر اساس شاخص انطباق جهانی با ارز دیجیتال، کشور ویتنام برای دومین سال متوالی در صدر لیست انطباق با ارز دیجیتا ثرار گرفته است. بر اساس بررسی‌ها، شهروندان کشور ویتنام قدرت خرید بالایی را در سطح پلتفرم‌های مالی غیرتمرکز و ابزارهای ارز دیجیتال P2P از خود نشان داده‌اند. بر اساس آمار بدست آمده در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۱ درصد از مصرف‌کنندگان ویتنامی از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کردند و یا مالکیت این دارایی‌های دیجیتال را در اختیار داشتند.

منبع: تجارت‎‌نیوز

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا