بیت‌کوینمحتوی اختصاصی ماهنامه اقتصاد دیجیتالمقاله ارز دیجیتالهوش مصنوعی

هوش مصنوعی و بیت‌کوین چگونه دنیا را تغییر می‌دهند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

متخصصان مالی و کارشناسان هوش مصنوعی در حال کشف هستند، زمانی که هوش مصنوعی و بیت‌کوین با هم کار می‌کنند، اتفاقات بزرگی رخ می‌دهند.

به گزارش اقتصاددیجیتال به نقل از analyticsinsight؛ هوش مصنوعی در همه جا اطراف ماست. فرقی نمی‌کند با چت‌بات‌های وب‌سایت تعامل داشته باشیم، از برنامه‌های آنلاین برای بررسی نوشتار خود استفاده کنیم یا از دستیارهای مجازی سوال بپرسیم، هوش مصنوعی (AI) فناوری‌ای است که روزانه با آن سروکار داریم.

هوش مصنوعی به تنهایی قدرتمند است. اما چه اتفاقی می‌افتد زمانی که آن را با یک فناوری فوق مدرن دیگر جفت کنید؟ همانطور که متخصصان مالی و کارشناسان هوش مصنوعی در حال کشف هستند، زمانی که هوش مصنوعی و بیت‌کوین با هم کار می‌کنند، اتفاقات بزرگی رخ می‌دهند. در ادامه به برخی از روش‌هایی که این زوج دنیای مالی و فراتر از آن را متحول می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانیم: فوربس؛ شیبا اینو را در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری قرار داد.

محافظت در برابر تقلب با سرعت برق‌آسا

بیت‌کوین و دیگر اشکال ارزهای دیجیتال به دلیل غیرمتمرکز بودن، برای بسیاری از افراد جذابیت دارند. با این حال، این عدم تمرکز باعث می‌شود برخی افراد، به‌ویژه به دلیل نبود چارچوب قانونی در صورت وقوع تقلب، محتاطانه برخورد کنند. فناوری بلاک‌چین شفافیت را امکان‌پذیر می‌کند و خطر تقلب را به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهد، اما از نظر امنیتی بی‌نقص نیست.

اکنون، صرافی‌های ارز دیجیتال شروع به استفاده از هوش مصنوعی به عنوان نگهبان کرده‌اند. سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند دائماً صرافی‌ها را برای نشانه‌های بالقوه تقلب زیر نظر داشته باشند. برای مثال، برداشت ناگهانی و غیرمعمولاً زیاد ممکن است پرچم‌دار شود. هنگامی که هوش مصنوعی آن را پرچم‌دار می‌کند، یک فرد می‌تواند بیشتر تحقیق کند.

هوش مصنوعی به تنهایی مشکل تقلب را حل نمی‌کند، زیرا صرافی‌ها همچنان به بازرسان انسانی توانمند نیاز دارند. با این حال، یک سیستم هوش مصنوعی می‌تواند حجم بیشتری از داده را نسبت به هر انسانی مرتب‌سازی کند. بدون آن‌ها، بازرسان انسانی برای شناسایی اکثر تراکنش‌های بالقوه تقلب‌آمیز و حتی بررسی آن‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

این نوع فناوری نه تنها از کسانی که به طور فعال در حال معامله ارز دیجیتال هستند محافظت می‌کند، بلکه به جلوگیری از کلاهبرداری‌هایی هم کمک می‌کند که باعث بدنامی ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین می‌شوند. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند رسانه‌های اجتماعی را برای نشانه‌هایی از کلاهبرداری‌های رمزنگاری (مانند فروش بیت‌کوین با قیمت‌های مصنوعی پایین) اسکن کند. این الگوریتم‌ها با پرچم‌دار کردن کلاهبرداری‌های احتمالی، می‌توانند از تعداد بی‌شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در برابر ضررهای مالی محافظت کنند و یافتن قربانیان جدید را برای کلاهبرداران دشوارتر کنند.

بهترین نکته در مورد برنامه‌های هوش مصنوعی تشخیص تقلب این است که با گذشت زمان توانایی بیشتری پیدا می‌کنند. این به لطف پدیده‌ای به نام یادگیری ماشین است. همانطور که ذهن انسان، یک سیستم هوش مصنوعی با پردازش داده‌های بیشتر، الگوها را سریع‌تر و دقیق‌تر شناسایی می‌کند.

بیشتر بخوانیم: حقایق ابتدایی در مورد بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال که سرمایه‌گذاران باید بدانند

رویکردی قدرتمند و جدید برای معاملات

پیش‌بینی بازارهای ارز دیجیتال به طور معروفی دشوار هستند. اگر تاریخچه بیت‌کوین را دنبال کرده باشید، می‌دانید که فراز و نشیب‌های غیرمنتظره‌ای را تجربه کرده است. از نگاه بیرونی، به نظر می‌رسد هیچ دلیلی برای این نوسانات شدید وجود ندارد.

با این حال، قدرت یادگیری ماشین ممکن است بتواند بازار بیت‌کوین را برای معامله‌گران رمزگشایی کند. از آنجایی که یک سیستم هوش مصنوعی داده‌های تاریخی بازار را ارزیابی می‌کند، ممکن است بتواند الگوهایی را شناسایی کند که انسان‌ها قبلاً قادر به دیدن آن‌ها نبوده‌اند. با گذشت زمان، این ممکن است منجر به ربات‌ها یا سیستم‌هایی شود که بتوانند نوسانات بازار بیت‌کوین را با دقت معقول پیش‌بینی کنند.

علاوه بر این، ادغام یادگیری ماشین (ML) در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند به معامله‌گران بینش ارزشمندی ارائه دهد و توانایی آن‌ها را برای تصمیم‌گیری آگاهانه افزایش دهد. معامله‌گران می‌توانند پیشتاز باقی بمانند و شانس موفقیت خود را در دنیای پویای تجارت رمزنگاری افزایش دهند.

بیشتر بخوانیم: چگونه بیت کوین از ناپایداری های جهانی سود می برد؟

پشتیبانی مشتری برای دارندگان ارز دیجیتال

افراد تازه وارد به بازار بیت‌کوین اغلب آن را کمی دست‌نیافتنی می‌دانند. زیرا در برخی مواقع، کسی برای پاسخ به سوالاتشان وجود ندارد و دریافت پاسخ برای آن‌ها چالش‌برانگیز است.

اینجاست که چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند تفاوت ایجاد کنند. بسیاری از وب‌سایت‌های معمولی برای پاسخ به سوالات رایج کاربران، چت‌بات‌هایی راه‌اندازی کرده‌اند. هوش مصنوعی این چت‌بات‌ها را تأمین نیرو می‌کند، بنابراین نیازی به تایپ کردن یک فرد واقعی نیست.

اگر کسب‌وکارهای بیشتری مرتبط با بیت‌کوین شروع به استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی کنند، ممکن است ترس محتاطان دنیای ارز دیجیتال کاهش یابد. به هر حال، اگر در حال سرمایه‌گذاری روی یک ارز کاملاً جدید هستید، دسترسی شبانه‌روزی به برنامه‌ای که می‌تواند به اکثر سوالات شما – اگر نگوییم همه آن‌ها – پاسخ دهد، مفید است.

بیشتر بخوانیم: ترکیب هوش مصنوعی و بلاک‌چین در امور مالی و سرمایه‌گذاری

امتیاز اعتباری خاص ارز دیجیتال

اگر تا به حال وام بیت‌کوین دریافت کرده‌اید، می‌دانید که وام‌دهندگان آنلاین امتیاز اعتباری شما را بررسی نمی‌کنند. الگوریتم‌های مورد استفاده برای ایجاد امتیاز اعتباری در حوزه مالی سنتی، در پیش‌بینی اعتبار افراد و کسب‌وکارهایی که عمدتاً با ارز دیجیتال سروکار دارند، عملکرد خوبی ندارند.

این موضوع ممکن است فرآیند اعطای وام را ساده کند، اما همچنین به این معنی است که وام‌دهندگان اغلب ریسک بیشتری را نسبت به آنچه تصور می‌کنند، متحمل می‌شوند. علاوه بر این، ممکن است وام‌گیرندگان با سابقه طولانی تراکنش‌های مسئولانه بیت‌کوین، فرصت بهره‌مندی از نرخ بهره پایین‌تر و سایر مزایا را از دست بدهند.

اکنون، هوش مصنوعی یک بار دیگر آماده تغییر بازی است. برخی از وام‌دهندگان شروع به استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی کرده‌اند که می‌تواند به سوابق تراکنش بلاک‌چین، اطلاعات رسانه‌های اجتماعی و سایر داده‌ها دسترسی داشته باشد. آن‌ها از این فناوری برای تعیین فوری میزان ریسکی که یک وام‌گیرنده بالقوه برای شرکتی که وام‌های ارز دیجیتال ارائه می‌دهد، استفاده می‌کنند.

آینده بیت‌کوین و هوش مصنوعی چه خواهد شد؟

چشم‌انداز فناوری دائماً در حال تغییر است. برخی از کاربردهای ذکر شده در بالا در حال حاضر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی دیگر همچنان در حال توسعه هستند. این که یک علاقه‌مند به ارز دیجیتال، یک متخصص هوش مصنوعی یا کسی باشید که دوست دارید در مورد امور مالی و فناوری مطلع باشید، دیدن اینکه این فناوری‌ها در آینده به کجا می‌رسند، هیجان‌انگیز خواهد بود.

بیشتر بخوانیم: نجات درآمد دیجیتال: چگونه تشخیص دهید، احیا کنید و به اوج برسید .

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۱۸ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا