ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه
![ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه](https://elececo.ir/wp-content/uploads/2020/05/ثبت-۱۲-هزار-شکایت-اینترنتی-در-یک-ماه.jpg)
تعداد ۲۱ هزار و ۱۸۴ شکایت در یک ماه گذشته در سامانه ۱۹۵ ثبت شده که ۱۲ هزار عدد از این شکایات، یعنی بیش از نیمی از آنها مربوط به اینترنت است.
سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ بهمنظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راهاندازی شده است. کاربران سرویسهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی میتوانند با مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایتهای خود را از سرویسهای مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.
کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنیبر مکاننمای جغرافیایی، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جستوجو انتخاب و روی نقشه بهصورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.
در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درجشده در اطلاعات تماس ارسال میشود.
کاربران میتوانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند. همچنین مشترکان در این سامانه میتوانند شکایتهای سایر مشترکان در حوزههای مختلف ICT را مشاهده کنند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت آن را ضمیمه کنند.
در یک سال جاری، تعداد ۳۷ هزار و ۳۸۱ شکایت در سامانه ۱۹۵ رگولاتوری ثبت شده که ۲۸ هزار و ۲۵۸ شکایت خاتمه یافته است.
![](https://cdn.isna.ir/d/2020/05/22/3/61641936.jpg)
از این تعداد شکایت، ۲۱ هزار و ۱۸۴ عدد در یک ماه گذشته به ثبت رسیده که ۱۳ هزار و ۵۷۲ شکایت خاتمه یافته است.
![](https://cdn.isna.ir/d/2020/05/22/3/61641941.jpg)
همچنین آمار آخرین شکایات ثبتشده در این سامانه در یک ماه گذشته، به تفکیک هر حوزه بهصورت زیر است:
تعداد شکایات در حوزه اینترنت
![](https://cdn.isna.ir/d/2020/05/22/3/61641929.jpg)
تعداد شکایات در حوزه تشعشعات
![](https://cdn.isna.ir/d/2020/05/22/3/61641930.jpg)
تعداد شکایات در حوزه تلفن ثابت
![](https://cdn.isna.ir/d/2020/05/22/3/61641931.jpg)
تعداد شکایات در حوزه خدمات ارزش افزوده
![](https://cdn.isna.ir/d/2020/05/22/3/61641932.jpg)
تعداد شکایات در حوزه خدمات پستی
![](https://cdn.isna.ir/d/2020/05/22/3/61641933.jpg)
تعداد شکایات در حوزه تلفن همراه
![](https://cdn.isna.ir/d/2020/05/22/3/61641934.jpg)
تعداد شکایات در حوزه دفاتر پیشخوان
![](https://cdn.isna.ir/d/2020/05/22/3/61641935.jpg)