خانه / حکمرانی دیجیتال / سامانه ارزیابی دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شد
سامانه ارزیابی دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شد

سامانه ارزیابی دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شد

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اعلام کرد: سامانه جامع ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت، با هدف مکانیزه کردن تمامی فرآیندهای مربوط به خدمات در این دفاتر، بررسی عملکرد و نظارت مطلوب‌تر بر آنان به صورت برخط راه‌اندازی شده است.

شهرام حی‌شاد، با اشاره به اینکه سامانه جامع ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت براساس مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ایجاد شده، گفت: در این سامانه فرآیندهای ثبت خوداظهاری، محاسبه امتیازها، رتبه‌بندی دفاتر و نمایش آن پیش‌بینی شده است.

وی فضای دفتر، تعداد پرسنل، مکان استقرار دفتر، میزان رضایتمندی مردم از خدمات براساس نتایج نظرسنجی، سابقه فعالیت دارنده پروانه و غیره را از شاخصهای ارزیابی دفاتر پیشخوان خدمات عنوان کرد و گفت: همچنین دریافت وجوه مازاد بر هزینه خدمات ابلاغی از سوی رگولاتوری، جعل یا مخدوش کردن پرونده و مدارک تامین‌کنندگان خدمات، تغییر مکان و نشانی دفتر بدون موافقت اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق، عدم وجود امکانات لازم برای ارایه خدمات به جانبازان، معلولان و سالمندان و غیره از شاخص‌های دارای امتیاز منفی است.

تمام مراحل ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر در این سامانه برخط است

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری با اشاره به اینکه تمام مراحل ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر در این سامانه برخط است، گفت: با راه‌اندازی سامانه ارزیابی، رتبه‌بندی دفاتر به صورت الکترونیکی انجام شده و دیگر نیازی به خوداظهاری مکتوب نیست. همچنین از این پس، خدمات دستگاهها براساس رتبه‌ای که دفاتر در این سامانه کسب می‌کنند، به آنها واگذار می‌شود، به همین دلیل، ثبت‌نام و خوداظهاری در این سامانه برای تمام دفاتر پیشخوان الزامی است.

وی افزود: نحوه تعامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی، از زمان ثبت خوداظهاری برای تعیین رتبه دفتر تا تاییدیه نهایی و اختصاص خدمات براساس رتبه نهایی در این سامانه پیش‌بینی شده است.

حی‌شاد با تاکید بر ضرورت خوداظهاری در این سامانه، بیان کرد: ارزیابی تمام دفاتر از تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال جاری آغاز شده و دفاتر پیشخوان ظرف مدت یک ماه می‌توانند به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir منوی ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿک و یا سامانه ارزﯾﺎﺑﯽ و رﺗﺒﻪﺑﻨﺪی دﻓﺎﺗﺮ ﭘﯿﺸﺨﻮان ﺧﺪﻣﺎت دوﻟﺖ، به آدرس www.prsb.cra.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کنند.

ایسنا

حتما ببینید

اتصال مدیریت شهری به درگاه ملی صدور مجوزها گامی مهم در راستای شفافیت است

اتصال مدیریت شهری به درگاه ملی صدور مجوزها گامی مهم در راستای شفافیت است

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری در دوره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *