نظرسنجی آمازون بیزنس از رهبران کسبوکارهای کوچک
پل دمری
ترجمه: علیرضا خدائی
بر اساس نظرسنجی اخیر آمازون بیزنس که از مدیران اجرایی کسبوکارهای کوچک انجام شده است، بسیاری از شرکتهای کوچک در جهت رشد در تدارک سرمایهگذاری در فناوری هستند، همچنین نگران هستند که اگر امسال از برنامههای هوش مصنوعی استفاده نکنند از رقبا عقب بمانند.
به گزارش اقتصاد دیجیتال و به نقل از digitalcommerce360؛ بر اساس یافتههای نظرسنجی اخیر آمازون بیزنس، کسبوکارهای کوچک فعال در تجارت الکترونیک B2B با چالشهای متعددی در سال ۲۰۲۴ روبرو هستند، اما تقریباً همه آنها نسبت به وضعیت کلی اقتصاد خوشبین هستند.
طبق نظرسنجی که از ۴۵۰ تا ۵۰۰ تصمیمگیرنده اصلی در کسبوکارهای کوچک انجام شده است، آمازون بیزنس دریافت که ۵۰ درصد از پاسخدهندگان اگر امسال در فناوریهای هوش مصنوعی سرمایهگذاری نکنند نگران عقب ماندن از بازار خود هستند. این نظرسنجی جزئیات بیشتری در مورد نوع پروژههای فناوری هوش مصنوعی که شرکتها در نظر میگیرند ارائه نکرده است.
بسیاری از شرکتها در رابطه با تورم (۵۰٪)، هزینههای بالای عملیات و نیروی کار (۴۲٪) و چالشهای توزیع زنجیره تأمین (۴۱٪) نگرانیهای دارند اما با این وجود ۹۳٪ از کسبوکارهای کوچک در ایالات متحده نسبت به وضعیت کلی اقتصاد در سال جاری «امیدوار» هستند.
این نظرسنجی نشان داد که برای رشد کسب و کارشان، این تصمیمگیرندگان بر افزایش بودجههای تدارکات (۶۵٪) و سرمایهگذاری در ابزارهای تدارکات (۴۹٪) تمرکز کردهاند. ۶۸ درصد از آنها گفتند که «فضایی برای بهینهسازی در عملیات تدارکات» وجود دارد.
هوش مصنوعی نیز در نگرانیهای آنها نقش دارد: ۵۰ درصد از پاسخدهندگان به نظرسنجی گفتند که نگران عقب ماندن از بازار خود هستند اگر امسال در فناوریهای هوش مصنوعی سرمایهگذاری نکنند.
این نظرسنجی توسط شرکت تحقیقاتی Morning Consult در سال جاری بین ۲۰ مارس تا ۱۲ آوریل (اواخر اسفند تا اواخر فروردین ماه) انجام شده است. پاسخدهندگان از مشاغلی با درآمد سالانه ۲۵ میلیون دلار یا کمتر و با تعداد نیروی کار ۲۰ تا ۱۰۰ نفر بودهاند.
بیشتر بخوانیم: مدیران ارشد فناوری (CIO) چگونه هوش مصنوعی مولد در سازمانها را هدایت میکنند
مشاوره و کمک مالی برای کسبوکارهای کوچک آنلاین
در راستای سومین کمپین سالانهی ماهِ کسبوکارهای کوچک، آمازون بیزنس این ماه توجه خود را به چالشها و فرصتهایی که شرکتهای کوچک با آن مواجه هستند، جلب کرد. علاوه بر نتایج نظرسنجی کسب و کارهای کوچک، آمازون بیزنس در این ماه استودیوی موفقیت کسبوکارهای کوچک و همچنین نسخهی ۲۰۲۴ برنامهی سالانهی کمکهزینههای کسب و کارهای کوچک را راهاندازی کرد.
آمازون بیزنس که در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک کسب و کار راهاندازی شد و هماکنون از مرز ۳۵ میلیارد دلار فروش ناخالص سالانه عبور کرده است، استودیوی موفقیت کسبوکارهای کوچک را به عنوان یک منبع آموزشی آنلاین رایگان و همیشگی ارائه میدهد تا به کارآفرینان در زمینهی راهاندازی، رشد و یا توسعهی کسب و کارشان با توسعه دانش های ضروری در امور مالی، بازاریابی، تدارکات و عملیات کمک کند.
آمازون میگوید: «این استودیو با هدف تبدیل شدن به یک شریک استراتژیک برای رشد، از صاحبان کسبوکارهای کوچک در هر مرحله از مسیرشان پشتیبانی میکند و با الهامبخشی و آموزش؛ جامعهی آنها را تقویت میکند.»
استودیوی موفقیت کسبوکارهای کوچک همچنین شامل ویدیوهای آنلاین با محوریت داستانهای رشدِ مدیران کسب و کارهایی است که با آمازون بیزنس کار میکنند، از جملهی آنها میتوان به آلیسون الوسورث، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد برند شرکت نوشیدنی ساز «پاپی» و رادنی مارشال، مالک و بنیانگذار «آلدیورا»، توزیعکنندهی تجهیزات و خدمات صنایع بهداشت و درمان و غذایی اشاره کرد.
آمازون بیزنس از طریق برنامهی کمکهزینههای کسبوکارهای کوچک ۲۰۲۴ خود مجموعاً ۲۵۰ هزار دلار بودجه میکند. به گفتهی آنها، این برنامه «برای تشویق نوآوری و حمایت از رشد کسبوکارهای کوچک است که تأثیر مثبتی در جوامع محلی خود دارند، طراحی شده است.»
برنامهی کمکهزینهها برای مشتریان فعلی آمازون بیزنس که درآمد سالانهی آنها ۱ میلیون دلار یا کمتر است، باز است. آمازون بودجهی کمکهزینه را بین یک برندهی جایزهی بزرگ، چهار فینالیست و ۱۰ نیمهنهایی تقسیم خواهد کرد.
بیشتر بخوانیم: اقتصاد دیجیتال چیست؟ چه عواملی در آن نقش دارد؟
فروشندگان مستقل بهطور متوسط سالانه بیش از ۲۵۰ هزار دلار فروش دارند
آمازون همچنین این هفته گزارش سالانهی توانمندسازی کسبوکارهای کوچک خود نسخهی ۲۰۲۳ را منتشر کرد که فعالیت تجارت الکترونیک هر دو فروشندههای B2B و B2C در آمازون را پوشش میدهد.
آمازون در گزارش توانمندسازی کسبوکارهای کوچک ۲۰۲۳ اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳، فروشندگان مستقل در بازار ایالات متحدهی آمازون داتکام، شامل تجار B2B و B2C، در مجموع بیش از ۱.۸ میلیون نفر را استخدام کردند و بیش از ۴.۵ میلیارد کالا فروختند که بهطور متوسط سالانه بیش از ۲۵۰ هزار دلار فروش داشتهاند.
آمازون اضافه میکند که بیش از ۶۰ درصد از فروشهای بازار آمازون از فروشندگان مستقل حاصل میشود که اکثر آنها کسبوکارهای کوچک و متوسط هستند.
این شرکت همچنین در گزارش خود به موارد زیر اشاره کرد:
- فروشندگان مستقر در ایالات متحده بیش از ۳۰۰ میلیون کالا به مشتریان در بیش از ۱۳۰ کشور صادر کردهاند.
- بیش از ۱۰۰ هزار فروشندهی مستقل از یک یا چند ابزار فهرستبندی محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد آمازون برای توسعهی صفحات جزئیات محصول با توضیحات و تصاویر محصول استفاده کردهاند.
- بیش از ۱۰۰ هزار برند جدید در بازار آمازون راهاندازی شدند و همهی مالکان برند فروش خود را نسبت به سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۲ درصد افزایش دادند.
- در سال گذشته، فروشندگان مستقل در آمازون بهطور دستهجمعی در مناطق روستایی، از جمله بخشهایی از آلاسکا، کانزاس، داکوتای شمالی و یوتا، بیش از ۶۰ درصد رشد فروش نسبت به سال قبل را به دست آوردند. پنج ایالت با سریعترین رشد تعداد فروشندگان مستقل در آمازون به ترتیب مین، نوادا، یوتا، واشنگتن و وایومینگ بودند.
- پنج دستهی پرفروش محصول از فروشندگان آمریکایی در آمازون در سال گذشته به ترتیب بهداشت و مراقبت شخصی، زیبایی، خانه، خواربار و پوشاک بود.
بیشتر بخوانیم: کسب و کار دیجیتال چیست؟
۷ دیدگاه ها