بازاریابی دیجیتال

ارتباط تولید محتوا با رشد در دنیای دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اگر می خواهید در عصر دیجیتالی امروز جایگاه موفقی داشته باشید، موفقیت شما بیشتر به تولید محتوای با کیفیتی که مطابق با اهداف کاربر باشد، متکی خواهد بود. الگوریتم های گوگل در طول زمان تغییرات زیادی کرده اند و تنها موردی که همچنان به قوت قبل باقی مانده است، اهمیت تولید محتوا و کیفیت آن روی رتبه بندی سایت است.  هر چه تولید محتوای با کیفیت تری داشته باشید در رتبه های بالاتر گوگل نمایش داده می شوید.

برای اینکه بدانید ” تولید محتوای مرتبط” برای کسب و کار شما به چه معناست، باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند ، چه سوالاتی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند و نگرانی آنها عموما در چه مواردی است. بر اساس خلا موجود در محتوای خود و همچنین تولید محتوای متنی رقبا  باید تصمیم بگیرید و برای توسعه کمپین های محتوایی که  مخصوص برای دستیابی به اهداف بازاریابی (دیجیتال) شما طراحی شده اند، تلاش کنید.

برخلاف برخی از باورهای قدیمی، میزان موفقیت تولید محتوا یک رشته بسیار قابل اندازه گیری است که برای بهبود نتایج آنلاین برای شما ضروری است. در ادامه مطلب توضیح بیشتری در مورد تولید محتوا و بازاریابی محتوا به شما ارائه می دهیم

مزایای بازاریابی تولید محتوا

تولید محتوا به فرآیندی گفته می شود که در آن با توجه به نوع کسب و کارتان و دقیقا با کلمات کلیدی مرتبط به شما، محتوایی تولید و منتشر می شود. این محتوا قالب های متفاوتی دارد که با توجه به نوع کسب و کار و بازار هدفتان می توانید انتخاب کنید. در نهایت تولید محتوایی برای شما با ارزش است که باعث ایجاد ترافیک در سایت شما و بالا رفتن جذب مشتری شود.

باید به هماهنگی این دو موضوع دقت کنید و سعی کنید در تولید محتوای خود یک اقدام به عمل خوب داشته باشید تا بتوانید مخاطب جذب شده را تبدیل به مشتری کنید و از حالت مصرف کننده بودن خارج شود. بازاریابی محتوای خوب می تواند تخصص، اقتدار و اعتماد سازمان شما را افزایش دهد.

تولید محتوا می تواند شما را به عنوان یک مرجع در کسب و کار شما تبدیل کند ، با تولید محتوای با کیفیت به مخاطبان خود می گویید که شما در زمینه حرفه ای خود تخصص دارید و آنها می توانند به شما اعتماد کنند تا بهترین منافع خود را داشته باشند. این نوع برندینگ در چشم انداز دیجیتال بسیار ارزشمند است.

پروژه های تولید محتوای متنی همچنین می توانند بک لینک بگیرند و موجب بهبود اقتدار دامنه سایت شما و ایجاد ترافیک به سایت شما شوند. بک لینک به عبارتی یعنی شما تولید محتوایی چنان با ارزش دارید که سایت های دیگر به شما لینک می دهند. با این وجود، برخلاف سایر رشته های بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را به صورت ارگانیک جذب کنید.

انتخاب معیارهای تولید محتوای شما

معیارهای مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد که به شما کمک می کند محتوا را که تولید می کنید موثر ارزیابی کنید.

برای دیدن اینکه آیا مخاطبان خود اثری وارد کردید یا نه، سعی کنید میزان اشتراک های اجتماعی ، بازدید صفحه منحصر به فرد و میانگین زمان صرف شده در سایت را اندازه گیری کنید. برای فهمیدن اینکه آیا این تولید محتوا به سئو و بهینه سازی موتور جستجو اثر گذاشته است، بر نحوه رتبه بندی محتوایتان ، میزان ترافیک ارگانیک دریافتی و میزان مشاهده در موتورهای جستجو نظارت کنید. تعداد و کیفیت بک لینک ها به تولید محتوای صفحه شما – همراه با ذکر نام کسب و کار و میزان مراجعه به سایت – می تواند به شما بگوید که مطالب شما توسط مطبوعات ، وبلاگ نویسان و سایر نشریات چقدر خوب ظاهر شده است.

سر آخر، Google Analytics می تواند به شما بگوید که آیا بازدیدکنندگان شما پس از درگیر شدن با محتوای شما، عملی انجام داده اند یا خیر. حتی اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما مستقیماً تبدیل به مشتری نشوند ، ردیابی دقیق به شما نشان می دهد که آنها تا چه مرحله ای پیش رفته بودند.

تعریف استراتژی شما در تولید محتوا

هنگامی که اهداف بازاریابی تولید محتوای خودتان را مشخص کردید و در مورد معیارهای موفقیت خود تصمیم گرفتید، زمان آن فرا رسیده است که فرآیند استراتژی محتوا را شروع کنید.

اولین قدم شما مرحله تحقیق است، که در آن می توانید از تجزیه و تحلیل پیشرفته، ترسیم پرسونا و مدل سازی هدف جستجو برای به دست آوردن بینش لازم در مورد مخاطبان و فرصت های خود استفاده کنید. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل محتوای بهترین عملکرد شما و رقبا می تواند به شما کمک کند که شکاف های محتوایی را شناسایی کنید.

پس از تحقیق نوبت مرحله دوم است: طوفان فکری. همراه با اعضای تیم خود بنشینید و به تمام جوانب کاری خود فکر کنید و کلمات لازم را استخراج کنید. این طوفان فکری باید منجر به یک لیست کوتاه از ایده ها شود که به مرحله سه می رود: مرحله توجیه.

در مرحله توجیه، هر یک از ایده های مورد علاقه شما باید با عبارات کلیدی مرتبط شوند و تحلیل کنید که آیا این تولید محتوا دقیقا منطبق بر خواسته مشتری و اهداف شما است یا نه و بعد سراغ ایجاد برنامه بازاریابی محتوا بروید.

خلاقیت را فراموش نکنید، چرا که خلاقیت کلید موفقیت شما در تولید محتوا است. این محتوا می تواند حتی در دیگر روش های بازاریابی آنلاین مانند گوگل ادوردز راهگشای کار شما باشد.

نکته آخر

بعد از تمام تحلیل هایی که برای کلمه کلیدی، بازار هدف و تولید محتوا انجام می دهید باید برنامه بازاریابی محتوای خود را تنطیم کنید و در این برنامه حواستان به تمام رویدادهای پیش رو باشد. اگر برای مثال در حوزه فیلم و سینما فعال هستید، جشنواره فجر را فراموش نکنید و برای یک تولید محتوای اساسی اقدام کنید. در نهایت شما باید به واسطه تولید محتوا ثابت کنید که هم متخصص رشته خودتان هستید و هم حواستان به جلمعه و خواست مخاطب است.

اگر برای کسب و کارتان به تولید محتوا احتیاج دارید و دنبال یک بازاریابی محتوای خوب و اساسی می گردید، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید. تیم بیزون با تحقیق موردی در حیطه کسب و کار شما، کاملا منطبق بر خواسته ها و بازار هدف شما اقدام به تولید محتوا می کند.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا