مقاله کسب و کار دیجیتال

راهنمای ایجاد انجمن برند در عرصه کسب و کار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

حفظ مشتریان پیرامون برند امر ساده ای نیست. بسیاری از برندها در این فرآیند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سختی های بسیار زیادی را تحمل می‎ کنند. البته در این بین برخی از برندها به سادگی امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را پیدا کرده و انجمن برندشان محبوبیت زیادی هم کسب می کند. امروزه به طور معمول برندهای بزرگ توانایی بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و حفظ مشتریان شان دارند. این امر حتی در قالب انجمن برند نیز صورت می گیرد. اگر شما هم در طول سال های اخیر به طور مداوم با تعجب به فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نگاه کرده اید، اکنون زمان فاصله گرفتن از دغدغه های مختلف در این حوزه است. 

هدف اصلی در این مقاله مرور نحوه تاثیرگذاری بر روی مشتریان و ایجاد انجمن برند است. این امر به شما برای حفظ مشتریان کمک ویژه ای کرده و وضعیت تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان نخواهد بود. 

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۷، بهمن‌ماه۱۴۰۰

سعی کنید خودتان باشید

فعالیت براساس هویت اصلی برند یکی از مهمترین نکات برای ایجاد یک انجمن حرفه ای در دنیای کسب و کار است. این امر شاید بسیار سخت به نظر برسد، اما در صورت اجرای درست محبوبیت زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. امروزه دیگر امکان الگوبرداری از برندهای گوناگون در بازار وجود ندارد. بنابراین شما باید اندکی اصالت را نیز در دستور کار قرار دهید. این امر بیش از هر بخش دیگری در شبکه های اجتماعی خودش را نشان می دهد. بنابراین اگر برند شما اقدام به تولید محتوا و تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف در این فضا نکند، به مرور زمان شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور کامل از بین خواهد رفت. 

ارائه هویت اصلی برند در زمان های که بسیاری از کسب و کارها به دنبال کپی برداری از دیگر برندها هستند، اعتبار کسب و کار شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. بنابراین شما باید درک درستی از هویت برندتان داشته و آن را به خوبی در شبکه های اجتماعی نشان دهید. اینطوری شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی کاربران به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. 

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

استفاده از عنصر شوخی

کاربران در بازار فقط به دنبال پیدا کردن محصولات مورد علاقه شان نیستند. گاهی اوقات افراد اندکی هم به شوخی و سرگرمی توجه نشان می دهند. در این صورت برند شما باید همچنان حرفی برای گفتن داشته باشد، در غیر این صورت مشکلات تان به طور مداوم افزایش پیدا می کند. گاهی اوقات برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان چاره ای به غیر از کاربرد شوخی های گوناگون ندارند. البته شما باید در این میان شوخی های مودبانه ای با مخاطب هدف تان انجام دهید، در غیر این صورت شاید کاربران دیگر حتی روی خوش هم به برندتان نشان ندهند. 

استفاده از رویدادهای روز در قالبی طنز به شما برای جلب نظر مشتریان و توسعه انجمن برندتان کمک ویژه ای می کند. این امر کسب و کار شما را در موقعیت ویژه ای از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار داده و امکان بهینه سازی شرایط را به شما می دهد. یادتان باشد در نهایت شوخی شما باید کمکی هرچند اندک به پیشبرد بهتر تعامل با مخاطب هدف نماید، در غیر این صورت تلاش های شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بی نتیجه باقی خواهد ماند. 

توجه به مخاطب جهانی

بسیاری از برندها در بلندمدت به دنبال توسعه کسب و کارشان در سطح بازارهای جهانی هستند. درست به همین دلیل انجمن برند شما هم باید حال و هوای یک برند جهانی را داشته باشد. مهمترین نکته در این میان، صرف نظر از آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف، تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه های غیرکلیشه ای است. بدون شک در هر بازاری برخی از اقدامات برندها حس و حال کلیشه ای دارد. بنابراین شما برای حضور بهینه در بازارهای مختلف باید انواع کلیشه های مختلف را شناسایی کرده و به طور جدی در تلاش برای پرهیز از آنها باشید. اینطوری کاربران از سراسر دنیا به انجمن برندتان جلب خواهند شد. 

منبع: فرصت امروز

https://elececo.ir/1401/01/23/%d9%85%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-17%d8%8c-%d8%a8%d9%87%d9%85/
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا