ارزدیجیتالمقاله

۵ پلتفرم محبوب ارز دیجیتال میان کاربران ایرانی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پس از آن که بیت‌‌کوین جای خود را به عنوان یک نوآوری پولی در اذهان عمومی باز کرد، به تدریج توانست ضمن تلاش برای از بین بردن مسائل و مشکلات پول فیزیکی، تمام کارکردهای پول را ارائه دهد. در همین راستا ظرف مدت کوتاهی عرضه و تقاضای رمزارزها به میزان قابل ملاحظه‌ای رشد کرد که در این میان ضرورت وجود بستری مناسب جهت بکارگیری و معاملات بیت‌کوین و سایر رمزارزها احساس شد.

 از نخستین‌ باری که بیت‌کوین در یک پلتفرم مبادله شد بیش از ۱۱سال می گذرد که در این مدت بیش از ۳۰۰ پلتفرم به منظور ارائه خدمات در حوزه رمزارزها ایجاد شده و همین امر انتخاب پلتفرم مناسب را برای کاربران کمی مشکل کرده است. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پلتفرم مناسب، ۵ پلتفرم ارزدیجیتال قابل استفاده برای کاربران را بررسی نماییم.

در جدول زیر برخی از مهم ترین ویژگی‌های یک پلتفرم ارز دیجیتال را مقایسه شده است :

Binanace

این صرافی براساس رتبه‌بندی وب‌سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) با حجم معاملات بیش از ۵ میلیارد دلار در روز، در رتبه اول صرافی‌های ارز دیجیتال قرار داردبالابودن تعداد تریدرها در این پلتفرم باعث تسریع در انجام معاملات می‌شود.

مقدار کارمزد این پلتفرم ۰.۱درصد است که در صورت استفاده از توکن BNB، این رقم کاهش پیدا می‌کندبرخی بر این باورند که بازار ارزدیجیتال توسط بایننس دست‌کاری می‌شود و نوسان‌ گیری در این وب‌سایت به‌ علت کنترل بسیاری از رمزارزها توسط ربات‌ها و نهنگ‌ها، بسیار مشکل است.

Bitmex

علت محبوبیت این پلتفرم دریافت کارمزد کم، امکان معاملات قرادادی و margin trading استدر این پلتفرم تراکنش‌ها صرفاً با بیت‌کوین صورت می‌گیرندکارمزدهای بیتمکس چندان مشخص نیست و بسته به نوع ارز دیجیتال و نوع قرارداد آن متفاوت خواهد بود.

نداشتن اپلیکیشن اختصاصی و هم‌چنین رابط کاربری پیچیده از جمله ایراداتی است که از بیتمکس گرفته می‌شود.

HitBTC

صرفاً، با انجام ثبت نام و به سادگی می‌توان در این وب‌سایت شروع به معامله کردمعاملات ارزهای فیات در این پلتفرم نیازمند انجام فرآیند سخت و زمان‌بر احراز هویت استمقدار کارمزدها از۵ تا ۴۵ دلار متغیر، کارکردن با این وب‌سایت پیچیده و سرعت عملیات برداشت از حساب تقریباً کند است.

Kucoin

این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد و پس از ارائه رمزارزهایی که ICO آن‌ها به اتمام رسیده است، به شهرت رسیدکارمزد کو‌کوین نیز ۰.۱درصد استاین صرافی از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند و امکان سپرده‌گذاری فقط با رمزارزها مهیا می‌باشددر این پلتفرم هیچ محدودیتی برای مقدار واریز و برداشت سرمایه‌ وجود ندارد.

DidEx

همانطور که می دانیم پس از اعمال تحریم های ظالمانه نسبت به ایران، عموم کاربران ایرانی امکان استفاده از پلتفرم های بین المللی را از دست داده اندویژگی بارز پلتفرم دیدکس ارائه‌ی سرویس به تمام کاربران فارغ از در نظر گرفتن ملیت ها به جز کاربران ایالات متحده استاز امکانات این پلتفرم می‌توان به انجام معاملات و برداشت از حساب(به صورت محدود)، بدون نیاز به احراز هویت و همچنین کارمزدهای پایین اشاره کرد.

در این پلتفرم برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران، ۹۰ درصد از سرمایه‌های کاربر به شکل آفلاین (offline) نگهداری می شوددراین پلتفرم بسته های متنوع و جذاب سرمایه گذاری نیز به کاربران ارائه می گرددارائه درگاه پرداخت، اپلیکیشن اختصاصی، p2p و پشتیبانی ۲۴ ساعته از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم به ‌حساب می‌آید.

هم‌چنین دیدکس در آغاز کار خود برای کاربران جدیدی که در وب‌سایت ثبت نام و احراز هویت کنند، جایزه‌ی ۱۰ دلاری در نظر گرفته است.

جمع بندی

تمامی پلتفرم های ارزهای دیجیتال قصد دارند تا خدمتی در کلاس جهانی از حیث فن آوری، امنیت و پیشرو بودن را به کاربران خود ارایه نمایندبا توجه به رشد روزافزون کاربرد رمزارزها در انجام معاملات و پذیرش آنها در میان مردم، قطعاً انتخاب یک پلتفرم مناسب مهم ترین دغدغه کاربران می باشدامیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم اطلاعات جامعی پیرامون انتخاب دقیق پلتفرم مناسب در اختیار کاربران و علاقه مندان به این حوزه قرار داده باشیم.

منبع: didex

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا