بهترین روش های افزایش فروش و کسب درآمد در فضای مجازی
تبلیغات گوگل در حال حاضر برترین روش رونق کسب و کار و افزایش فروش میباشد اما ما در این مقاله تمامی روش های تبلیغات اینترنتی جهت افزایش فروش رو شرح میدهیم.
تا همین چند سال اخیر تکنیک های تبلیغات اینترنتی مانند هوش مصنوعی، بازاریابی مبتنی بر داده و بهینه سازی موتور جستجوی صوتی (VSEO)، مفاهیم بلندپروازانه ای بودند که از نظر بسیاری از افراد حتی مضحک به نظر می رسیدند.
امروزه روز اما این روند های نوآورانه در بازاریابی دیجیتال از مهم ترین اولویت های صاحبان مشاغل و کسب و کارهای کوچک و بزرگ محسوب می شود و هر کس که در این دنیای رقابت از سایرین عقب بماند، فرقی با یک بازنده نخواهد داشت.
بنابراین اگر قصد دارید کسب و کار خود را در عصری که سرعت حرف اول را می زند، سر پا نگه دارید باید خود را با تغییرات سریع و پیشرفت هایی که در روش های تبلیغات اینترنتی روی می دهد سازگار کنید.
اکنون در سال ۲۰۲۰ هستیم، به اطراف خود نگاه کنید، همه چیز به سرعت در حال تغییر است، بنابراین ایده ی به کارگیری تکنیک های تبلیغات قدیمی برای رشد و پیشرفت کسب و کار شما، ایده ی خوبی به نظر نمی رسد.
در واقع می توان گفت که هر کسب و کاری قربانی “داروینیسم دیجیتال” شده است، به این معنا که رفتار مشتری ها متناسب با ظهور فناوری های جدید به سرعت در حال تغییر است در حالی که همگام شدن کسب و کارها با این تغییرات به سرعت و سادگی اتفاق نمی افتد. داروینیسم دیجیتال تبعیض قائل نیست و هر کسب و کاری را تهدید می کند.
بنابراین شما نیز باید جدیدترین روش های تبلیغات اینترنتی را در کسب و کارتان به کار ببندید تا در جذب و رشد مشتری ها درخشان ظاهر شوید. در این مقاله قصد بر این بوده است که بهترین تکنیک های به روز را در زمینه ی تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۲۰ به شما معرفی نماییم. بنابراین اگر در راهی که قدم بر داشته اید مصمم هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
تبلیغات از طریق بازاریابی مجدد
به طور میانگین تنها ۲ درصد از بازدید کنندگانی که برای بار اول وارد یک وب سایت می شوند در بازدید اول اقدام به خرید می نمایند. به همین دلیل است که بازاریابی مجدد به یکی از مهم ترین ابزار ها در جعبه ابزار هر بازاریاب دیجیتال تبدیل شده است.
بازاریابی مجدد به شما این امکان را می دهد تا کاربرانی را که از وبسایت شما بازدید کرده اند اما موفق به تبادل و یا انجام خرید نشده اند را پس از ترک وبسایت تان ردیابی نمایید و در وبسایت های دیگر تبلیغات خود را برای آن ها به نمایش درآورید.
شما در واقع یک قطعه کد کوچک را در وبسایت خود قرار میدهید که همان پیکسل نام دارد. این قطعه کد برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده نیست و عملکرد سایت شما را نیز تحت تأثیر قرار نمی دهد. هر زمان که شخص جدیدی از سایت شما بازدید کند، یک کوکی مرورگر را برای شما باقی می گذارد و زمانی که این شخص دوباره به جستجو در مرورگر می پردازد به واسطه ی این کوکی، تبلیغات شما تنها به افرادی که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده اند نمایش داده می شود.
خاصیت بازاریابی مجدد در واقع این است که شما را از ذهن ناخودآگاه کاربران بیرون کشیده و به آن ها یادآوری می کند که شما در بین گزینه های خرید آنان قرار داشتید.
بازاریابی مجدد نه تنها آگاهی از برند شما را به طور قابل توجهی افزایش می دهد، بلکه فرصت های بی شمار دیگری را برای کاربران فراهم می کند تا از وب سایت شما بازدید مجدد نمایند و از این طریق ترافیک وب سایت شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.
تبلیغات اینترنتی از طریق همکاری با اینفلوئنسرها
انواع مختلفی از روش های تبلیغات اینترنتی در این گروه قرار می گیرند که ما در اینجا به موثرترین آنها اشاره می کنیم:
پست مهمان در وبلاگ های پر بازدید
ایجاد یک پست مهمان در یک وبسایت شناخته شده و پر بازدید یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی به شمار می رود. این موضوع باعث افزایش بازدید از وبسایت شما شده و به ایجاد آگاهی از کسب و کار شما کمک می کند. فقط به خاطر داشته باشید که استانداردهای پست مهمان در طی دو سال گذشته بسیار تغییر کرده است به عنوان مثال تاکتیک های اسپمی شامل مجازات های سنگینی در سئو می شود.
دیگران نیز می توانند در وبلاگ شما پست مهمان منتشر سازند، بنابراین خودتان دست به کار شوید و از دیگر کسب و کارها بخواهید تا در وبلاگ شما پست بگذارند، طبیعتا آن ها این پست را با مخاطبین خود به اشتراک می گذارند و در نتیجه ترافیک وبسایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. فقط باید نسبت به این موضوع دقت داشته باشید که محتوای با کیفیت بالا و بدون تعداد زیادی از پیوندها را به اشتراک بگذارید چرا که در اینصورت گوگل شما را نادیده خواهد گرفت.
همکاری با اینفلوئنسرها
اینفلوئنسرها می توانند افراد مشهور شناخته شده ای باشند، اما بیشتر اوقات شخصیت های اینستاگرام یا یوتیوب هستند که افراد زیادی آنها را دنبال می کنند و می توانند از طریق کانال های اجتماعی خود به گسترش کسب و کار یا محصول شما کمک کنند.
شما به راحتی می توانید افراد تاثیرگذار در حرفه و کسب و کار خود را در فضای مجازی و دنیای اینترنت پیدا کنید و از آنها بخواهید تا تبلیغات شما را در صفحات خود به اشتراک بگذارند. شما می توانید از طریق ایمیل با آنها ارتباط برقرار کنید. همکاری با افراد سرشناس و موفق موجب افزایش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد. این افراد با به اشتراک گذاری محتوای شما در صفحات خود، بازدید بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند.
استوری اینستاگرام
اینستاگرام یک شبکه ی مجازی متعلق به فیسبوک می باشد که در آن عکس و ویدئو به اشتراک گذاشته می شود. شما می توانید با انواع مختلفی از تبلیغات در ایستاگرام که این شبکه ارائه می دهد به تعداد زیادی از مخاطبین با رشدی سریع دسترسی پیدا کنید.
قابلیت استوری اینستاگرام در آگوست سال ۲۰۱۶ معرفی شد و در کمتر از یک سال تعداد مخاطبین این استوری ها به بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در روز رسید. طبق گزارشات اینستاگرام این استوری ها باعث میشوند تا کاربران زمان بیشتری را در صفحات این فضا سپری کنند. بهترین روش ها برای انجام تبلیغات آنلاین در استوری اینستاگرام به شرح زیر است:
نظرسنجی در استوری
یکی از روش هایی که می توانید با مخاطبین خود تعامل کنید در واقع نظرسنجی های اینستاگرام است. ایجاد نظرسنجی روشی سرگرم کننده و آسان برای جلب نظر کاربران و شنیدن افکار آنها درباره ی محصولات شما است. از این طریق می توانید میزان مشارکت صفحه ی خود را افزایش داده و کسب و کار خود را به میزان بیشتری در معرض دید قرار دهید.
ایجاد لینک در استوری ها
استوری ها قابلیت ایجاد لینک به وبسایت ها را دارا می باشند، شما می توانید در هر استوری که منتشر می نمایید، یک لینک به وبسایت تان ارجاع دهید و از این طریق میزان ترافیک و بازدید وبسایت خود را افزایش دهید.
بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو
با افزایش چشمگیر شرکت های فعال در اینترنت و حوزه ی فروش اینترنتی، رقابت چشمگیر شرکت ها برای جلب بازدیدکنندگان از وب سایت هایشان افزایش چشمگیری داشته است. بازدیدکنندگان به طور معمول در هنگام تحقیقات، تنها به صفحه ی اول از نتایج جستجو نگاه می کنند، اغلب هم فقط چند مورد اول.
مقاله ای منتشر شده در Search Engine Watch نشان می دهد که ۳۶.۴ درصد از افراد بر روی اولین نتیجه کلیک می کنند و تنها ۲.۲ درصد روی نتیجه ی شماره ده کلیک می کنند که در واقع آخرین نتیجه در صفحه ی اول می باشد. بنابراین رقابت اصلی به طور عمده بر سر رتبه های اول تا سوم است.
ایجاد محتوای خلاقانه و منحصر به فرد و به روز رسانی این محتوا تا حد زیادی در رتبه بندی شما در گوگل تاثیر گذار خواهد بود. بهینه سازی موتور جستجو یک استراتژی طولانی مدت است که نیاز به توجه و رسیدگی مداوم دارد چرا که زمانی که شما در رتبه بندی ها شروع به بالا رفتن می کنید، آنهایی که رتبه های خود را از دست داده اند بیکار نمی نشینند و در صدد بازیابی رتبه های بالاتر بر می آیند.
بازاریابی ایمیلی
برخی از روش های سنتی تبلیغات اینترنتی هیچگاه از رده خارج نمی شوند، یکی از انواع این تبلیغات در واقع بازاریابی ایمیلی می باشد.
شما با ارسال ایمیل هایی هدف گذاری شده به مخاطبین هدف می توانید آنها را از کسب و کار خود مطلع سازید و میزان ترافیک ورودی به وب سایت تان را از این طریق افزایش دهید.
نکته ای که بایستی در بازاریابی ایمیلی مد نظر داشته باشید این است که مخاطبین را با ایمیل های گاه و بیگاه و مطلع ساختن آنها از تک تک به روز رسانی های کسب و کار خود اذیت نکنید. ارسال خبرنامه های ایمیلی دوستانه در مورد خدمات یا محصولات جدید شما می تواند میزان بازدید شما را نیز افزایش دهد.
شما همچنین می توانید قابلیت ارسال ایمیل های خودکار را برای مشتریانی که سبد خرید خود را رها کرده اند فعال کنید تا به آنها یادآوری کند که خرید خود را هر چه زودتر انجام دهند. به طور کلی بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین روش ها جهت حفظ ارتباط دائمی با مشتریان وفادار است.
۶. کمپین گوگل ادوردز
گوگل ادوردز سرویس تبلیغات صفحه اول گوگل است که بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ از آن به عنوان یکی از اساسی ترین مولفه های تبلیغات اینترنتی خود استفاده می نمایند.
ادوردز به شما این امکان را می دهد تا با پرداخت هزینه، وبسایت خود را در صفحه ی اول نتایج موتور جستجوی گوگل نمایش دهید. این موضوع به شما امکان می دهد تا فرآیند طولانی مدت بهینه سازی وب سایت خود را برای رتبه بندی ارگانیک بالاتر در نتایج جستجو، دور بزنید.
این تبلیغات معمولا در بالاترین قسمت صفحه ی نتایج و گاهی در سمت راست آن نشان داده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه تبلیغات در گوگل به وب سایت ادوردز ۲۰ مراجعه نمائید.
نحوه ی استفاده از گوگل ادوردز به چه شکل است؟
برای استفاده از این کمپین در ابتدا باید چند کلمه ی کلیدی که احتمال استفاده از آن کلمه در بین عبارات جستجوی کاربران برای یافتن محصولات شرکت شما بالا می باشد را انتخاب نمایید. سپس گوگل به شما این امکان را می دهد تا تبلیغی ایجاد نمایید و زمانی که کاربران کلمه ی کلیدی انتخابی شما را تایپ می کنند، تبلیغات شما در نتایج موتور جستجو برای آن ها به نمایش درآید.
تبلیغات بومی
واقعیت این است که تبلیغات بومی(Native) علیرغم کاربردی بودن آن، هنوز در میان بسیاری از تبلیغ کنندگان و مشاغل آنلاین مورد پسند نیست و این امر تا حد زیادی به این دلیل است که اکثر مشاغل آنلاین در درک تاثیر مثبت تبلیغات بومی ناکام هستند.
در تبلیغات بومی تبلیغات شما بسیار هدفمند است و نرخ مبادله ی شما در مقایسه با بسیاری از اشکال دیگر تبلیغات بسیار بیشتر است. در این روش سعی بر این است که با ایجاد ارزش افزوده برای مخاطب، نظر او را به سمت خود جلب نمایید. تبلیغات بومی با طراحی کاربر پسند که توجه بینندگان را به خود جلب کند در واقع یکی از ظریف ترین انواع تبلیغات اینترنتی است.
اگر شما اهل بازی های موبایلی باشید و یا حداقل آنها را امتحان کرده باشید، احتمالاً با تبلیغات بومی موبایل روبرو شده اید. این نوع تبلیغات بومی می تواند یک فرمت ویدئویی را متناسب با محتوا تهیه کند و به نمایش درآورد.
تبلیغات بومی تلفن همراه با اعطای اعتبار و پاداش اضافی به بازیکن در صورت کلیک روی آگهی و گذراندن کل تبلیغات ویدئویی، برای او ارزش ایجاد می کند و در واقع از این طریق هم تبلیغات شما به نمایش در می آید و هم کابر برای چند لحظه درگیر مشاهده ی تبلیغات شما می شود.
به عنوان یک کسب و کار اینترنتی اگر می خواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و تعامل بیشتری را با مخاطبین ایجاد کنید، تبلیغات بومی در واقع یکی از بهترین روش های تبلیغات آنلاین است.
تبلیغات ویدئویی
به لطف کانال های اجتماعی و شبکه های تبلیغاتی، ویدئو، این پادشاه بی چون و چرای محتوای دیجیتال، اکنون بیش از هر زمان دیگری در حال تولید و گسترش است.
تبلیغات ویدئویی در واقع یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی و نمایش آن به کاربرانی است که بیشتر زمان خود را در کانال هایی مانند یوتیوب، آپارات و سایر بسترهای نمایش محتوای ویدئویی می گذرانند. تبلیغات ویدئویی در واقع همانند یک سرنخ برای مخاطبین عمل می کنند. به این صورت که مخاطبین با مشاهده ی تبلیغات ویدئویی شما به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و کسب و کار شما علاقه مند شده و به این منظور وارد وب سایت تان می شوند.
نمایش تبلیغات ویدئویی سرگرم کننده باعث می شود که کاربران تبلیغات شما را تا انتها تماشا کنند و آن را رد نکنند. بنابراین هرچه تبلیغات ویدئویی شما جذاب تر باشد احتمال اینکه مشتریان بالقوه ی بیشتری را جذب نمایید افزایش پیدا خواهد کرد.
ویژگی های یکی تبلیغ ویدئویی استاندارد:
چشم نواز باشد و در سه ثانیه اول نگاه مخاطب را جذب خود نماید.
باید سرگرم کننده، آموزشی یا الهام بخش باشد و احساس هدر دادن وقت را به مخاطب ندهد.
متناسب با مخاطب هدف طراحی شده باشد.
در تبلیغات به طور واضح نگویید که هدف شما فقط فروش است
مفید و مختصر بوده و بیش از حد حوصله ی مخاطب طولانی نباشد
تبلیغات ویدئویی؛ راهی سرگرم کننده و جذاب برای همراه کردن مخاطب
تبلیغات بنری
یکی از گران ترین روش های تبلیغات آنلاین و جذب مشتری، تبلیغات بنری می باشد. یک بنر تبلیغاتی در واقع یک تصویر مستطیل شکل است که در قسمت بالا، پایین یا کنار یک وبسایت قرار داده می شود و می تواند به صورت متحرک یا ثابت باشد.
این بنرها نه تنها برند تجاری، بلکه خدمات و محصولات شما را نیز به نمایش می گذارند و در صورت کلیک نمودن کاربران روی آن، آنها را مستقیما به صفحه ای هدایت می کنند که می توانند اطلاعات بیشتری را در مورد این آگهی خاص کسب نمایند و چه بسا ممکن است خریدی را انجام دهند.
بنابراین تبلیغات بنری در آگاهی از برند شما، افزایش میزان ترافیک وب سایت تان و در نهایت افزایش فروش شما تاثیر خوبی خواهد داشت. یکی از دلایل تاثیر گذار بودن تبلیغات بنری این است که مستقیما در هدف دید کاربران در هنگام خواندن مطالب وب سایت قرار می گیرند و ممکن است در این بین تبلیغات شما در واقع راه حل یکی از مشکلات آنها باشد.
با باز شدن پای تبلیغات اینترنتی نوین همچون تبلیغات ایمیلی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری رو به افول رفته و به گفته ی یک گروه بازاریابی معتبر، نرخ کلیک بر روی تبلیغات بنری به کمتر از ۰.۱ درصد کاهش یافته است. به طور کلی در تبلیغات بنری شما محدوده ی اختیارات کمی را درباره ی آنچه که نشان می دهید خواهید داشت بنابراین باید آن را به صورت موثر و کوبنده طراحی کنید.
تبلیغات درون اپلیکیشنی
طبق یافته های بازاریابی الکترونیک سال گذشته ۱۰۱ میلیارد دلار روی تبلیغات درون اپلیکیشنی سرمایه گذاری صورت گرفته است. همانطور که میدانید تعداد مصرف کنندگان گوشی های هوشمند روز به روز در حال افزایش می باشد و استفاده از اپلیکیشن های مختلف در این گوشی توسط کاربران یکی از جذابیت های اساسی این گوشی ها محسوب می شود.
طبق آمار منتشر شده حدود ۹۰ درصد از زمانی که مصرف کنندگان به گوشی هوشمند اختصاص می دهند مربوط به استفاده از اپلیکیشن های موبایل می شود. بنابراین جای تعجب نیست که رفته رفته نمایش تبلیغات در وبسایت ها جای خود را به تبلیغات درون اپلیکیشنی داده است. به طور کلی تبلیغات درون اپلیکیشنی دارای ظاهری جذاب تر بوده و به طور هدفمند برای مخاطبان نمایش داده می شود.
یکی از مواردی که تبلیغات درون اپلیکیشنی را بسیار موثر ساخته این است که موبایل های هوشمند برعکس کامپیوترهای خانگی تنها متعلق به یک نفر می باشد و بنابراین رفتاری که کاربران در ارتباط با اپلیکیشن های موبایل از خود نشان می دهند ارتباط کاملا مستقیمی با سبک زندگی و علاقه مندی های آنها دارد.
اطلاعاتی که از این اپلیکیشن ها در مورد مخاطبان جمع آوری می شود به نمایش هدفمند تبلیغات کمک بسیار زیادی می کند. این اطلاعات، اطلاعاتی همچون سن، جنسیت، موقعیت مکانی و علاقه مندی های او می باشد، بنابراین تبلیغاتی که به وی نمایش داده می شود کاملا متناسب با این داده ها است و نه تنها او را اذیت نمی کند بلکه تجربیات جالب و جذابی را برای او به ارمغان می آورد.
یکی از نکات جالب در مورد تبلیغات اینترنتی درون اپلیکیشنی این است که هنوز هیچ گونه برنامه ای برای مسدود کردن آنها وجود ندارد. چنانچه تبلیغات درون اپلیکیشنی به صورت شخصی سازی شده ارائه شوند احتمال نصب توسط کاربر ۱۶ برابر خواهد شد.
تبلیغات از طریق برنامه های پیام رسان آنلاین
اگر تصور می کنید که برنامه های پیام رسان آنلاین فقط برای ارسال پیام و اموجی به دوستانتان طراحی شده است پیشنهاد می کنیم نگاهی به آمار زیر بیاندازید:
واتس اپ ۱.۶ میلیارد کاربر فعال دارد و هر روز ۵۵ میلیارد پیام در این برنامه ارسال می شود. ۱.۳ میلیارد کاربر ماهانه در پیام رسان فیسبوک فعال هستند و هر ماه ۱۰ میلیارد پیام بین مردم و کسب و کارها در این برنامه ارسال می شود. وی چت دارای ۱.۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه می باشد. اسنپ چت ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و در نهایت تلگرام دارای ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه می باشد.
سه برنامه ی برتر پیام رسان اجتماعی یعنی واتساپ، فیسبوک و وی چت کاربران ترکیبی بیشتری را نسبت به فیسبوک و یوتیوب دارا می باشند. این آمار در واقع محبوبیت برنامه های پیام رسان اجتماعی را نشان می دهد و از آنجا که مردم وقت بیشتری را برای پیام رسانی به یکدیگر صرف می نمایند، منطقی است که محصولات و خدمات کسب و کار خود را در جایی که مشتریان بالقوه ی شما در آنجا حضور دارند، تبلیغ نمایید و به عرضه برسانید.
برنامه های پیام رسان اجتماعی می توانند در ارسال مستقیم پیام به مشتریان و تبلیغات اینترنتی بسیار مفید واقع شوند، زیرا امکان شخصی سازی و ایجاد ارزش افزوده به تجربه ی کاربر را فراهم می کنند. علاوه بر این، مردم انتظار دارند که کسب و کارها در برنامه های پیام رسان حضور داشته باشند چرا که این یک روش مستقیم و آسان برای تعامل با آنها است.
در حقیقت ۶۳ درصد از مشتریان جذب وبسایت شرکت هایی می شوند که امکان چت زنده در برنامه های پیام رسان برای آنها مهیا باشد، بنابراین میزان بازدید و ترافیک این وبسایت ها بیشتر خواهد بود. از جمله مهمترین دلایل برای حضور در برنامه های پیام رسان می توان به این موارد اشاره نمود: افزایش تعامل، جذب مشتری، ارسال پیام های جذاب تبلیغاتی، ارائه ی خدمات و اطلاعات، آگاه سازی مشتریان از رویدادهای شرکت و همچنین پشتیبانی از مشتریان.
نتیجه گیری
شما ممکن است در حال تولید کردن بهترین محصول دنیا باشید اما تا زمانی که آن را با شیوه های موثر و به روز معرفی نکنید، کسی از آن خبر دار نخواهد شد. صرف اینکه شما یک وبسایت را در اینترنت راه اندازی نموده اید نمی توانید توقع داشته باشید که روزانه ترافیک دلخواه و مطلوبی به سمت وبسایت شما سرازیر شود.
روش های تبلیغات اینترنتی زیادی وجود دارد که برخی از آن ها مشمول پرداخت هزینه هایی سنگین می باشند. در این مقاله ما روش هایی را به شما معرفی نمودیم که علاوه بر به روز و موثر بودن کمترین هزینه را برای شما در بر خواهند داشت، برخی از این روش ها حتی رایگان می باشند. بنابراین اگر می خواهید جزو پرچم داران در بخش رتبه بندی وبسایت ها در موتور جستجوی گوگل باشید، روش هایی که در این مقاله معرفی نمودیم را به طور دقیق به کار بگیرید.
منبع: جماران
یک دیدگاه