مقاله کسب و کار دیجیتال

نقش تحولات دیجیتال در شرکت‌ها در سال ۲۰۲۴

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

با آغاز سال ۲۰۲۴، شرکت‌ها با توجه به نوآوری‌‌های فناوری، تغییر رفتارهای مصرف‌کننده و اقتصاد جهانی پویا، آماده و دستخوش تحولات مهمی هستند.

این گزارش به روندهای کلیدی می‌‌پردازد که انتظار می‌رود چشم‌‌انداز شرکت را در سال ۲۰۲۴ شکل دهند و بینش‌‌هایی را برای کسب و کارهایی که به دنبال موفقیت در این تغییرات هستند ارائه می‌دهد.

 در این گزارش به اختصار به کلیدواژه‌‌هایی اشاره می‌‌کنیم که می‌توانند به انطباق با چشم‌‌انداز کسب و کارهای به سرعت در حال تحول فعلی رهنمون سازند یا به عبارت ساده‌‌تر می‌‌گویند که چگونه می‌توان به اهداف شرکت‌ها در دوران پرتحول پیش‌‌رو دست‌‌ یافت. این در حالی است که توجه به این موارد حتی می‌تواند سقف پرواز اهداف را نیز ترقی بخشد اگرچه اوضاع برای همه شرکت‌ها به یک‌‌گونه نیست اما نمی‌توان از این موارد چشم‌‌پوشی کرد. این موارد می‌تواند به یک الگو برای برنامه‌‌ریزی و ارزیابی کسب و کارها نیز تبدیل شود گویی چک لیست پیش‌‌رو، در اختیار مدیران شرکت‌هاست و می‌توان به شرکت و بخش‌‌های آن در این حوزه‌‌ها امتیاز داد.

 تحول دیجیتالی شتاب‌‌یافته

فناوری‌‌های نوظهور: کسب و کارها به طور فزاینده‌‌ای از فناوری‌‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی همچنین بلاک‌چین برای ساده‌‌سازی عملیات و افزایش تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.

اکوسیستم‌های دیجیتال: رشد پلتفرم‌‌های دیجیتالی یکپارچه، همکاری‌‌ها و مشارکت‌‌های جدیدی را تقویت می‌کند و حتی‌‌المقدور تعاملات یکپارچه‌‌ بین کسب‌و‌کارها و مشتریان را ممکن می‌‌سازد.

 پایداری و مسوولیت اجتماعی

شیوه‌‌های سازگار با محیط‌زیست: تمرکز فزاینده‌‌ای روی شیوه‌‌های تجاری پایدار وجود دارد که هم توسط تقاضای مصرف‌کننده و هم فشارهای نظارتی هدایت می‌شود.

مسوولیت اجتماعی شرکتی(CSR)‌: شرکت‌ها ابتکارات CSR خود را تشدید و بر منابع اخلاقی، مشارکت جامعه و تاثیر اجتماعی تمرکز خواهند کرد.

 دورکاری و فرهنگ‌‌های انعطاف‌‌پذیر

مدل‌‌های کاری ترکیبی: تغییر به سمت محیط‌‌های کاری دوردست (دورکاری) و ترکیبی ادامه خواهد یافت و پویایی اداری و نیازهای املاک و مستغلات را تغییر می‌دهد.

رفاه کارکنان: تاکید بیشتری بر برنامه‌‌های سلامت کارکنان، منابع سلامت روان و تعادل بین کار و زندگی خواهد بود.

شخصی‌‌سازی و تجربه مشتری

بازاریابی داده محور: استفاده از داده‌‌های بزرگ و تجزیه و تحلیل برای استراتژی‌‌های بازاریابی بیش از حد شخصی پیچیده‌‌تر خواهد شد.

افزایش تجربه مشتری: کسب‌وکارها از فناوری برای ارائه تجربیات مشتری متناسب‌‌تر و تعاملی‌‌تر، چه آنلاین و چه آفلاین استفاده می‌کنند.

امنیت سایبری و حریم خصوصی داده‌‌ها

اقدامات پیشرفته امنیت سایبری: با افزایش اتکای دیجیتال، سرمایه‌گذاری در راه‌‌حل‌‌های امنیت سایبری قوی برای محافظت از داده‌‌های حساس نیز افزایش می‌‌یابد.

مقررات حفظ حریم خصوصی داده‌‌ها: شرکت‌ها باید چشم‌‌انداز پیچیده‌‌ای از قوانین جهانی حفظ حریم خصوصی داده‌‌ها را دنبال کنند و سیاست‌‌های خود را برای اطمینان از انطباق تنظیم کنند.

تغییر قدرت اقتصادی

بازارهای نوظهور: کسب و کارها به طور فزاینده‌‌ای به دنبال سرمایه‌گذاری از فرصت‌‌ها در بازارهای در حال رشد سریع در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین هستند.

تمرکززدایی اقتصادی: تغییری از مراکز اقتصادی سنتی به سمت محیط کسب و کار غیرمتمرکزتر و جهانی شده صورت خواهد گرفت.

نوآوری در رهبری و مدیریت

رهبری تطبیقی: توانایی انطباق سریع با شرایط در حال تغییر یک ویژگی کلیدی برای رهبران موفق خواهد بود.

تنوع و گنجاندن: شرکت‌ها با درک اهمیت آنها برای نوآوری و شهرت شرکت، تنوع، برابری و شمول را در اولویت قرار می‌دهند.

دنیای شرکت‌ها در سال ۲۰۲۴ با تغییرات سریع و نوآوری مشخص خواهد شد. کسب و کارهایی که می‌توانند با این روندها سازگار شوند، از فناوری استفاده کنند، پایداری را در اولویت قرار دهند و بر رفاه کارکنان و مشتریان خود تمرکز کنند، در موقعیت خوبی برای پیشرفت در این محیط پویا خواهند بود.این نگاه اجمالی به آینده بر اهمیت چابک ماندن کسب و کارها، آینده‌‌نگر و پاسخگو به تقاضاهای در حال تحول یک بازار جهانی تاکید می‌کند.

منبع: دنیای‌اقتصاد

  • نقش تحولات دیجیتال در شرکت‌ها در سال ۲۰۲۴
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا