بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال چیست و چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته سارا مهری خوانساری

بازاریابی دیجیتال را می توان مجموعه ای از ابزار ها و فعالیت هایی دانست که برای بازار یابی محصولات به صورت دیجیتال انجام می شوند . که می توانند شامل وب ، ابزار های دیجیتال ، گوشی موبایل ، اینترنت و… باشد .

هنگامی که این ابزار ها در دنیای دیجیتال برای بازاریابی انواع محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می گیرد . بازاریابی دیجیتال خود را در شبکه های مجازی عرضه می کند .این شبکه های مجازی ممکن است به صورت رایگان یا با هزینه ارائه شوند .

دیجیتال مارکتینگ در دوسته از کسب و کار ها یعنی کسب و کارهای آنلاین یعنی کسب و کار هایی که برای فروش خود دارای وب سایت هستند و کسب وکار های آفلاین یعنی کسب و کار هایی که برای فروش خود از تبلیغات دیجیتال استفاده می کنند . عرضه می شود .

در بازاریابی دیجیتال ابزار های متفاوت مثل وب ، ایمیل ، شبکه های اجتماعی رفتار کاربران خود تجزیه و تحلیل می کنند و از این اطلاعات به گونه ای استفاده می کنند که بالاترین بازدهی فروش را برای کسب و کار های متنوع ایجاد کنند .

نمونه هایی از ابزار های دیجیتال بازاریابی

• SEM بازاریابی دیجیتال توسط موتور جستوجو
• سئو بهینه سازی موتور جستوجو
• بازاریابی درونگرا
• بازاریابی محتوا
• بازاریابی شبکه های اجتماعی
• تبلیغات بر اساس کلیک
• استراتژی محتوا
• ایمیل مارکتینگ
• بازاریابی موبایلی
• اینتلوئنسر مارکتینگ
• تولید محتوا
• همکاری در فروش
• بازاریابی ویروسی
انواع بازاریابی های دیجیتال

• وب سایت های دیجیتال مارکتینگ :

این نوع از کسب و کار یعنی وب سایت دیجیتال مارکتینگ را می توان به عنوان نوع اصلی از بازاریابی دیجیتال دانست زیرا با داشتن یک وب سایت که در عین زیبایی ساده هم باشد و استفاده از ان برای کاربران راحت باشد باعث فروش بسیار بالای محصولات می شود .

این بازاریابی به صورت بسیار قدرت مند عمل می کند و اگر این نوع از بازاریابی برای کسب و کار وجود نداشته باشد استفاده از نوع های دیگر را نیز به صورت کامل می توان بی معنا دانست .

کاربرانی که دارای اینستاگرام برای فروش هستند باید بدانند با وجود اینکه که اینستاگرام به عنوان یک ابزار بسیار قوی برای بازاریابی عمل می کند. اما برای وفادار سازی و دوام ارتباط با کاربران در بازاریابی باید حتما کسب و کار دارای یک سایت قدرتمند باشد. زیرا اگر وب سایت مورد نظر موجود نباشد مشتریان هدفمند نمی توانند آنها را در گوگل پیداکنند .

( وبسایت هر کسب و کار اعتبار آن کسب و کار است . )

• SEO:

سئو سایت را می توان به عنوان یکی از برترین روش های بازاریابی دیجیتال که دارای رقابت بسیار بالا است دانست . این بازاریابی هدفمند ترین نوع مخاطبان را جذب می کند . به صورتی که این مخطبان خودشان به دنبال محصولات و خدمات یک سایت می روند و اگر محصولات شما با نیاز آنها مطابقت داشته باشد آن را انتخاب می کنند .

این روش با بهینه سازی داخلی و خارجی سایت های متفاوت باعث بهینه کردن مواردی مانند سرعت سایت ، قالب سایت ، تولید محتوای سایت ، توزیع محتوای سایت و… می شود در این صورت سایت مورد نظر نسبت به سایت های رقیب از مخاطبان بیشتری برخور دار می شود .

• بازاریابی محتوا :

این بازاریابی را می توان برای تمامی کسب کار ها بدون در نظر گرفتن بودجه ورودی آنها استفاده کرد . در این نوع از بازاریابی با توجه به نیاز کاربران در اطلاعات در خواستی محتوا تولید می شود . سپس مخاطبان به صورت رایگان این محتوا را مطالعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را برداشت می کنند . هنگامی که این محتوا توانایی برطرف کردن نیاز این مشتریان را دشته باشد .

• بازاریابی چریکی :

این بازاریابی بیشتر برای کسب و کار هایی استفاده می شود که تازه به بازار در اندازه کوچک ارائه شده اند . وو قادر به پرداخت هزینه های سنگین برای تبلیغات چه از نوع سنتی چه از نوع اینترنتی نیستند . این بازاریابی با عملکرد خود باعث می شود تا کسب و کار با کمترین هزینه بتواند بالاترین بازدهی را از خود نشان دهد . در این بازاریابی به مشتریانی که در حال حاضر در حال استفاده از این بازاریابی هستند بسیار بیشتر از مشتریانی که هنوز وجود ندارد و کسب و کار نیاز به جذب آنها دارد اهمیت داده می شود .

شبکه های اجتماعی :

شبکه های اجتماعی نوعی از بازاریابی دیجیتال هستند که کار خود را به صورت کاملا تاثیر گذار و قدرتمند انجام می دهند . این شبکه ها کارایی خود را بیشتر در گوشی های همراه عرضه می کنند . کاربران بیشتر وقت خود را در این شبکه ها به سر می برند برای استفاده از این شبکه به اینترنت نیاز دارند . با وجود این شرایط راه اندازی بازاریابی های ویروسی حتی در بعضی از موارد بدون داشتن وب سایت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و با فروش بالایی رو به رو شود .

بازاریابی ایمیلی :

این بازاریابی در ایران با پیشرفت چشمگیری رو به رو بوده است به صورتی که بیشتر کسب و کار موفق در کشور ایران از این نوع بازاریابی بهره مند شده اند . این بازاریابی به عنوان یک ابزار قدر تمند عمل کرده و توانایی تضمین فروش بالا در کسب و کار های انلاین را دارد . زیرا با روش کارکرد خود باعث جذب مخاطبان فعال برای کسب و کار می شود . این بازاریابی توجهی به میزان بودجه یا بزرگی کسب و کار ندارد و برای تمامی کسب و کار ها مورد استفاده است .

بازاریابی ویدیویی :

بازاریابی ویدیویی بیشتر کار خود را در سایت های ویدویوی انجام می دهند برای مثال؛ سایت آپارات ، هنگامی که به سایت آپارات وارد می شویم تعداد زیادی از ویدیو های تبلیغاتی را مشاهده می کنیم که در این سایت برای بالا بردن فروش محصولات و خدمات متنوع ارائه شده اند .

بازاریابی ویدیویی نسبت به بازاریابی محتوا از تاثیر گذاری بسیار بالاتری برخوردار است و باعث ایجاد حس بهتری نسبت به محصول یا خدمات مورد نظر در کاربران می شود .

تبلیغات اینترنتی :

این تبلیغات در بهترین نوع خود یعنی تبلیغات کلیکی ارائه می شوند . در این نوع بازاریابی هر سایت می تواند با فعالیت خود یک شبه در گوگل را کسب کند و از بازخورد قابل توجهی برخوردار شود . اما باید توجه کرد که این روش حاوی هزینه های تبلیغاتی بسیار بالایی است که پرداخت آن برای تمامی سایت ها مقدور نیست . و تنها کسانی قادر به این بازار یابی هستند که توانایی پرداخت این هزینه ها را داشته باشند . اما در عوض این افراد با سرعت بسیار بالایی با بازخورد عالی کاربران رو به رو می شوند .

پوش نوتیفیکیشن :

این بازاریابی به عنوان جدیدترین نوع بازاریابی در این دوره شناخته شده است به صورتی که بدون دریافت اطلاعات مشتریان قادر به فرستادن پیامک برای تمامی افراد است . از این بازاریابی برای فرستادن پیام های اینترنت در طول روز برای کاربران استفاده می شود . در کشور ایران این بازاریابی را سرویس نجوا انجام می دهد و پیام های سفارش شده را در طول شبانه روز برای کاربران ارسال می کند .

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: چگونه تاثیرگذاری ایمیل های مان را بیشتر کنیم؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا