مقاله کسب و کار دیجیتالیادداشت

بررسی آینده بازار کار اینفلوئنسری

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : میلان کادر – کارشناس بازاریابی و شبکه های اجتماعی   مترجم : امیر آل علی 

در چند سال اخیر در اکثر شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام و یوتیوب شاهد حضور افرادی تحت عنوان اینفلوئنسر هستیم که در این شبکه ها، اقدام به تولید محتوای حرفه ای و مداوم می کنند. همین امر باعث شده است تا به شهرت برسند. درواقع اکثر این افراد، معروف شدن را از این بستر به دست آورده اند.

آمارها در این زمینه حاکی از آن است که این افراد، درآمدهای بسیار بالایی را دارند که خود باعث شده است تا شاهد افزایش روزافزون تعداد آنها باشیم. اگرچه این شرایط باعث شده است تا اکثر افراد تصور کنند این حوزه یک شغل رویایی است، با این حال جدیدترین آمارها حاکی از آن است که آینده این حوزه کاری را نباید درخشان تصور کرد. آگاهی از این موضوع باعث خواهد شد تا در انتخاب آینده شغلی خود، دقت عمل بالاتری را داشته باشید. نقطه شروع این تردید از سال ۲۰۱۹ شروع شده که آمارها حاکی از بی اعتمادی ۹۵ درصدی افراد نسبت به تبلیغات این گروه است. این امر در حالی است که هدف برندها از همکاری با این افراد، افزایش فروش است. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۳، مهرماه ۱۴۰۰

همچنین این حوزه در حال نزدیک شدن به نقطه اشباع خود بوده و شاهد پدیده رفتار یکسان و تقلیدی هستیم. تحت این شرایط طبیعی است که شاهد حذف افراد زیادی باشیم. درواقع خلاقیت کاری، اقدامی است که امروزه در اقدامات اینفلوئنسرها مشاهده نمی شود. درواقع در بازار به شدت رقابتی، شانس رشد بسیار کم خواهد شد. این موضوع کار را برای افراد تازه کار، شبیه به یک ماموریت غیرممکن خواهد کرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تکنولوژی در حال پیشرفت بوده و امروزه برندها در حال سرمایه گذاری بر روی اینفلوئنسرهای مجازی هستند. این گروه، چهره هایی ابدی بوده و با مشکلاتی نظیر بیماری و خستگی مواجه نخواهند شد و هر فضا برای اقدامات جدید، مهیاتر خواهد بود. به همین خاطر به نظر می رسد که تا دو سال آینده، این گروه نوظهور از اینفلوئنسرها، بیشترین توجه را به سمت خود جلب نمایند. تحت این شرایط طبیعی است که مشتری برای تبلیغات اینفلوئنسرها به مراتب کمتر شود. 

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

همچنین آمارهای میزان نتیجه بخش بودن در مقایسه با هزینه همکاری با اینفلوئنسرها ابدا مناسب نبوده و در اکثر موارد، حتی به اندازه نصف هزینه پرداخت شده، بازخورد موردانتظار را تجربه نخواهید کرد. دلیل این امر نیز به این خاطر است که راهکارهای تقلب، بسیار زیاد بوده و بسیاری از اینفلوئنسرها، دنبال کنندگان فیک دارد که باعث آمارهای غیرواقعی شده است. این امر در حالی است که به صورت روزافزون، روش های بازاریابی جدید ارائه می شود.

به همین خاطر به نظر می رسد که در نقطه‎ای، اعتماد برندها به اینفلوئنسرها از بین خواهد رفت و تنها با یکسری از افراد محدود، همکاری نمایند. در این راستا شانس رسیدن به درآمد بالا برای افراد تازه کار، بسیار سخت خواهد بود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که هر شیوه بازاریابی، محدوده زمانی خاص خود را دارد و هیچ روشی تا ابد نتیجه اولیه خود را حفظ نخواهد کرد. به همین خاطر تغییر در بازار جذاب اینفلوئنسرها نیز اتفاقی غیرممکن محسوب نشده و برای احیای آن، نیاز به تغییرات جدی است. به همین خاطر اگر خواهان فعالیت در این زمینه و انتخاب اینفلوئنسری به عنوان شغل اصلی خود هستید، لازم است تا با نگاهی متفاوت وارد این حوزه شوید و تلاش کنید تا شیوه کاری متفاوتی را داشته باشید. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا