مقاله کسب و کار دیجیتال

۱۳ اشتباه رایج برندهای حوزه تکنولوژی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

امنویسنده : انجمن کارآفرینان جوان (YEC)   مترجم : امیر آل علی  

یکی از اشتباهات رایج بسیاری از مشاوران کسب و کار این است که مسائل را به صورت کلی نگاه می کنند. این امر در حالی است که هر صنعت، ویژگی های خاص خود را دارد. همین امر باعث خواهد شد تا مشکلات نیز یکسان نباشد. در این راستا استفاده از تجربیات دیگران کمک خواهد کرد تا در مدت زمانی به مراتب کمتر، به سطح ایده آل دست پیدا کرده و از حجم مشکلات احتمالی بکاهید. بدون شک برای شناخت درست مشکلات، نظر یک نفر نمی تواند مرجع خوبی باشد. به همین خاطر در ادامه ۱۳ مشکل رایج از نگاه بهترین های حوزه تکنولوژی را بررسی خواهیم کرد. 

۱-به تکنولوژی اجازه مدیریت شرکت را می دهید

تونی شربا (مدیرعامل برند YETI)

تکنولوژی درست به مانند هر ابزار دیگری، در راستای افزایش سرعت و سهولت اقدامات است. در این زمینه ابدا ضرورتی وجود ندارد که شما براساس ویژگی های آن رفتار نمایید. درواقع شما هر تغییری که نیاز دارید را باید اعمال نمایید. با این اقدام می توانید در صنعت خود بالاتر از رقبا قرار بگیرید. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از مدیران این است که خود را در چارچوب مشخصی قرار می دهند و تصور می کنند که با این اقدام می توانند از تکنولوژی بهترین استفاده را داشته باشنتد. با این حال در عمل شما تنها در حال محدودکردن خود هستید که در بازار به شدت رقابتی حال حاضر ابدا اقدامی مناسب نخواهد بود. همچنین فراموش نکنید که به صورت مداوم ابزارهای جدیدتر معرفی می شود و نباید تصور کنید که به یک تکنولوژی باید وابسته بمانید. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۱، مرداد ماه ۱۴۰۰

۲-عدم دخالت دادن تیم شرکت در امور

جی آلن (مدیرعامل برند My Footpath)

یکی از معضل های بزرگ جهان امروز این است که با پیشرفت تکنولوژی نقش انسان در حال فراموش شدن است. درواقع این تصور برای بسیاری از مدیران وجود دارد که انجام یک اقدام توسط تکنولوژی به معنای عدم نیاز به نیروی کار انسانی است. این امر در حالی است که در تکنولوژی تنها ابزار کار بوده و برای استفاده بهینه از آن نیاز است تا دستورات درستی داده شود و نظارت وجود داشته باشد. به همین خاطر شما باید به تعادلی میان استفاده از تکنولوژی و نیروی انسانی خود برسید. درواقع اگرچه می توان در هر بخشی از تکنولوژی‎های جدید استفاده کرد، با این حال آمارها حاکی از آن است که در بسیاری از شرایط، عملکرد تکنولوژی موردرضایت مشتری نیست. نمونه بارز این امر را می توان در سیستم پاسخ خودکار مشاهده کرد که اقدامی در حال منسوخ شدن محسوب می شود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در دام تکنولوژی گرفتار نشوید. درواقع این موضوع نباید باعث تنبلی شود و از بین گزینه های متنوع موجود، لازم است تا مواردی را که به آنها نیاز دارید، انتخاب نمایید. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۳-برنامه ریزی صرفا برای کوتاه مدت 

متئو پودولسکی (مشاور حوزه کسب و کار)

اگر دید بلندمدت به تاثیر اقدامات خود نداشته باشید، بدون شک در حال انجام ریسکی بزرگ هستید. درواقع مشکل بزرگ بسیاری از مدیران، نگاه کوتاه مدت آنها است. برای مثال ممکن است با تعویض ابزارهای حال حاضر شرکت و ارتقای آنها، بهترین نتایج تا ۱۰ سال آینده را به دست آورید. با این حال هنگامی که دید کوتاه مدت باشد، بدون شک این اقدام را غیرضروری تلقی خواهید کرد. با این حال منظور این نیست که برنامه های کوتاه مدت را کنار بگذارید. درواقع تمامی این روش‏ ها کاملا ضروری و مفید است. با این حال باید در راستای هم باشند. در بازار به شدت متغیر تکنولوژی، با توجه به این امر که به صورت مداوم شاهد اتفاقات جدید هستیم، بسیار ضروری است که همواره به فکر آینده باشید. در این راستا می توان گفت که اهمیت این موضوع  در مقایسه با هر صنعت دیگری، بیشتر است. 

۴-عدم توجه کافی به مقوله امنیت

برایس ولکر (مدیرعامل برند CPA)

بدون شک در حوزه تکنولوژی حفظ امنیت چالش برانگیزتر از هر صنعت دیگری محسوب می شود. در این رابطه به صورت مداوم شاهد ظهور هکرهای جدید با شیوه های نوین هستیم که کار را بسیار سخت کرده است. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر کلاهبردار و سارق، به هزینه فرصت خود توجه دارد. درواقع برندهایی که به امنیت خود توجه کمی دارند، گزینه های ساده تری هستند و طبیعتا اولویت محسوب می شوند. براساس آمارها با رعایت برخی از نکات کاملا ساده تا حد زیادی احتمال بروز مشکل از بین خواهد رفت. با این حال شما نباید بر روی کسب و کار خود ریسک نمایید. به همین خاطر وجود تیمی حرفه ای برای حفظ امنیت، کاملا ضروری خواهد بود. در این زمینه میزان حساسیت کار شما بیانگر میزان توجه به این بخش خواهد بود. 

۵-عدم برنامه ریزی مالی درست 

پیتر بوید (طراح سایت و کارشناس حوزه تکنولوژی)

تصور بسیاری از برندها این است که به صورت مداوم در کسب و کار خود پیشرفت خواهند کرد و نباید نگران هزینه ها باشند. درواقع اشتباه رایج برندها خصوصا آنهایی که به تازگی کار خود را شروع کرده اند این است که حداقل برای یک سال آینده خود، بودجه بندی ندارند. همین امر باعث می شود تا در نقطه ای متوقف شده و با انواع بدهی ها مواجه شوند. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید برای هر طرح خود دلیل منطقی داشته باشید و راه های تامین بودجه مشخص شود. در کنار تمامی این اقدامات، شما باید بدبینانه ترین حالت ممکن را هم در نظر بگیرید. برای مثال هیچ کسی حتی تصور نمی کرد که در جهان مدرن حال حاضر، ویروسی مانند کرونا بیش از دو سال جهان را درگیر نماید. با این حال این اتفاق غیرقابل پیش بینی رخ داد و بسیاری از برندها با ورشکستگی مواجه شدند. درواقع در مدیریت مالی خود همواره باید آمادگی برای اتفاقات پیش بینی نشده را هم داشته باشید و صرفا با نگاه مثبت آینده را نبینید. در این زمینه وجود صندوق اضطراری کمک خواهد کرد تا در صورت به وجود  آمدن یک فرصت طلایی، شما سرمایه لازم برای اقدامات جدید و موردنیاز را داشته باشید.  

۶-عدم توجه به ابزارهای رایگان 

بیلر ویلیامز(نویسنده و مشاور حوزه تکنولوژی)

یک تصور بسیار غلط وجود دارد که براساس آن ابزارهای رایگان، ابدا کاربردی نیستند. این امر در حالی است که شما باید به نیاز خود توجه داشته باشید و اگر یک برنامه بدون هزینه می تواند نیاز شما را برطرف کند، دیگر چه دلیلی برای خرید نسخه های پولی وجود دارد؟ نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نیاز امروز خود را مورد توجه قرار دهید و با پیشرفت کسب و کار خود، می توانید حق اشتراک خریداری کرده و فرصتی را از دست نخواهید داد. این اقدام کمک خواهد کرد تا مدیریت بودجه به مراتب بهتری را داشته باشید. درواقع توصیه می شود که قبل از انتخاب هر ابزاری، ابتدا نمونه های رایگان آن را امتحان نمایید. همچنین لازم است تا قیمت را اولویت دوم قرار دهید. درواقع قیمت بالاتر همیشه به معنای بهتربودن نیست و برخی از امکانات، ارزش خرج کردن بیشتر را ندارند. 

۷-تغییرات بیش از حد سریع 

کریس کریستوف(کارشناس حوزه تکنولوژی)

اگرچه در جهان به شدت متغیری حضور داریم، با این حال این امر به معنای آن نیست که باید در تمامی بخش ها تغییرات سریعی را داشته باشید. این موضوع نه تنها کار را برای تیم شرکت بسیار سخت خواهد کرد، بلکه مشتری را هم با نارضایتی مواجه خواهد ساخت. درواقع فاصله زمانی مناسبی باید در تمامی بخش ها وجود داشته باشد تا مشتری بتواند خود را با روند تغییرات هماهنگ سازد. به صورت کلی این امر که بدانید چه زمانی باید تغییرات داشته باشید، هنری بسیار مهم خواهد بود که با تحلیل درست و حتی مقایسه اقدامات خود با سایر برندها می توان به درستی این فواصل زمانی را پیدا کرد. 

۸-اعتقاد بیش از حد به تکنولوژی

تایلر بری (کارشناس حوزه تکنولوژی)

یکی از اقدامات بسیار نادرست این است که مدیران تصور می کنند تکنولوژی بدون اشتباه بوده و باید به آن اعتماد داشت. این امر در حالی است که همواره احتمال بروز خطا وجود دارد و باید نظارت مداوم وجود داشته باشد. همچنین ممکن است عمر یک تکنولوژی رو به اتمام باشد و تاکید بر استفاده بیش از حد، تنها با نتایج منفی همراه خواهد بود. به صورت کلی اعتماد به تکنولوژی ابدا درست نبوده و ترجیح دادن آن به تیم شرکت، نتایج فاجعه باری را به همراه خواهد داشت. درواقع استفاده از تکنولوژی باید برای راحت تر کردن کار تیم شرکت و نه در راستای کنار گذاشتن آنها باشد. 

۹-کمبود دانش عمیق در زمینه تکنولوژی

کریستین کیمبرلی (موسس برند Marquet Media)

اگر دانش کافی و به روز نداشته باشید، حتی از بهترین ابزارها نیز نمی توانید استفاده لازم را ببرید. در این زمینه لازم است تا بر روی بهبود سطح دانش خود و تیم شرکت سرمایه گذاری کرده و سطح مشخصی را برای رشد قائل نشوید. خوشبختانه امروزه شیوه های آموزش به قدری متنوع شده که در این زمینه می توان به سادگی اقدام کرد. 

۱۰-تمرکز بر روی قیمت

استفانی ولز (کارآفرین و کارشناس حوزه تکنولوژی)

13 اشتباه رایج برندهای حوزه تکنولوژی

در زمینه تکنولوژی توجه بیش از حد بر روی قیمت یک اشتباه بزرگ خواهد بود. دلیل این امر نیز به این خاطر است که شما تنها باید بر روی امکانات و نیاز خود توجه داشته باشید و در مرحله بعد قیمت ها را مقایسه کنید. بدون شک با این اقدام، متوجه این امر خواهید شد که تا چه اندازه برخی از قیمت گذاری ها با نیاز شما همخوانی ندارد و ابدا نباید آنها را انتخاب کنید. همچنین عکس این قضیه نیز ممکن است رخ دهد و شرایطی به وجود آید که شما باید بالاترین هزینه بازار را برای رسیدن به یک هدف مهم، پرداخت نمایید. 

۱۱-عدم استفاده از حداکثر امکانات 

سید بلخی(کارشناس حوزه تکنولوژی)

واقعیت این است که بسیاری از شرکت ها از تمامی امکانات ابزارهای خود آگاهی نداشته و این امر باعث می شود تا بالاترین حد نتایج را به دست نیاورند. در این راستا توصیه می شود که آموزش های کاملی را داشته باشید. درواقع اگر به مانند سایرین از ابزارهای خود استفاده کنید، طبیعی است که نتایج معمولی را هم به دست آورید. 

۱۲-انتخاب نادرست از بین گزینه های موجود

جان ترنر موسس برند Option Monster

اگر شما بهترین انتخاب را نداشته باشید، طبیعی است که نتایج مطابق انتظار را هم به دست نیاورید. در این راستا نیاز است که از انتخاب خود اطمینان داشته باشید. درواقع شما باید گزینه ها را با یکدیگر مقایسه کرده و اطمینان حاصل کنید که انتخاب شما پاسخگوی کامل نیاز خواهد بود، در غیر این صورت حتی ممکن است به استفاده از برنامه نویس ها نیاز باشد تا تکنولوژی موردنیاز شما را تولید نمایند. 

۱۳-عدم توجه کافی به بروز رسانی ها

توماس گریفین عضو هیئت مدیره Option Monster

برای هر نرم افزاری به صورت مداوم به‎ روز رسانی ارائه می شود که باید به آنها توجه داشته باشید. غفلت از این موضوع نه تنها شما را از امکانات جدید محروم می کند، بلکه از نظر امنیت نیز یک چالش بزرگ است.

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا