مقالات فناوری مالی

 ۱۰ نقل قول برتر بزرگان فین تک لازم در سال ۲۰۲۳ برای مدیران

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 ۱۰ نقل قول برتر بزرگان حوزه مالی که در سال ۲۰۲۳ مدیران استارت آپ های فین تک باید در استراتژی خود در نظر بگیرند را بخوانید.

شکی نیست که نقل قول‌ها و توصیه‌های حرفه‌ای افراد موفق و مدیر عاملان بزرگ می‌تواند برای سایر افراد راهگشا باشد. قطعاً این مورد در ارتباط با شرکت‌های فین‌ تک هم صدق می‌کند. از این جهت در مطلب پیش‌ رو به بیان تجربه‌ها و صحبت‌های تامل‌برانگیز افرادی می‌پردازیم که در طی سال گذشته در مجله فین‌ تک منتشر شده است. در دل این نقطه نظرات و تجربه‌ها، نکاتی وجود دارد که می‌تواند در زمان اجرای فرصت‌ها و ایده‌ها یا بروز چالش‌ها و مشکلات در سال ۲۰۲۳ الهام بخش باشد؛ پس در ادامه بیایید تا با هم به توصیه‌های جمع‌آوری شده و در کل ۱۰ نقل قول برتر مجله فین تک در سال ۲۰۲۳ بپردازیم.

۱. حقوق مصرف‌کنندگان برای ادامه پرداخت نقدی باید محافظت شود

اولین نقل قول برتر را با اودو مولر، مدیرعامل پی‌سیف‌کارت PcardPaysafe شروع می‌کنیم که در شماره ژوئیه مجله‌ی فین تک توجه را به مصرف‌کنندگانی جلب می‌کند که هنوز پول نقد را بخش مهمی از چشم‌انداز خود در پرداخت می‌دانند.

در واقع مولر که مدیریت شرکتی پیشرو در حوزه‌ پرداخت را بر عهده دارد، به این مورد می‌پردازد که تصور و زندگی در جوامع بدون پول نقد برای قشر جوان و در کل از دید مصرف‌کنندگان جوان بسیار آسان‌تر است. در صورتی که افراد بسیاری یعنی میلیون‌ها نفر سمت بانک نمی‌روند و تنها با پول نقد سروکار دارند، این در حالتی است که مصرف‌کنندگان بسیاری هم وجود دارند که فاقد ابزار فنی برای استفاده از فناوری‌های جدید هستند. 

به طور کلی با در نظر گرفتن این مورد اودو مولر معتقد است در حالی که ما ممکن است رویای آینده‌ای بدون پول نقد را در سر داشته باشیم، اما لازم است حقوق مصرف‌کنندگان آسیب‌پذیر را در این مسیر در نظر بگیریم و از آن حفاظت کنیم. 

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در فین‌تک (فناوری مالی)  

۲. من فکر می‌کنم قسمتی از کارآفرینی این است که نسبت به سرعت و تاثیر، کمی ساده‌لوح و بیش از حد خوش‌بین باشیم

نقل قول برتر دیگر که در شماره دسامبر مجله فین تک به چشم می‌خورد، از صحبت‌ها و توصیه‌های مدیرعامل Tink یعنی دانیل کیلن برداشته شده است. دانیل کیلن که مدیریت استارت‌آپ فین‌تک سوئدی با نام تینک را بر عهده دارد در ارتباط با کارآفرینی می‌گوید که بسیاری از بنیانگذاران رویای بزرگی دارند اما مسیر موفقیت به ندرت هموار است.

در واقع او به نوعی به تاثیر افکار هم اشاره می‌کند. از این جهت جالب است بدانید کیلن در ۲۰ سالگی با وجود این‌که قصد تحصیل و ورود به دانشگاه را داشت، اما به شکل تصادفی در اولین سرمایه‌گذاری خود از فرصت استفاده کرد و موفقیت خوبی را به دست آورد و در نهایت به دانشگاه هم رفت. در حال حاضر هم تینک را به سمتی هدایت کرده است که شرکت ویزا با رقمی میلیارد دلاری یعنی چیزی به ارزش ۱.۸ میلیارد یورو (۲.۱ میلیارد دلار) برای خرید این استارت‌آپ موافقت کند. در واقع این خرید در جهت برنامه‌های این غول پرداخت در بخش دیجیتال است.  

۳. شستشوی سبز این پتانسیل را دارد که بر سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های خرید تأثیر بگذارد و در نهایت باعث انحراف در تغییرات معنی‌داری بشود که ما به آن‌ها نیاز داریم

سومین نقل قول برتر فین تکی از الا مور، استراتژیست ارشد در آژانس برند Superunion است که از  تأثیر منفی شستشوی سبز صحبت می‌کند. شاید در این میان لازم است بدانید که به طور کلی شستشوی سبز به دو رویی و نوعی چرخش بازاریابی اشاره می‌کند. یعنی در کل یک سری از افراد به شکل فریبنده اما با یک روابط عمومی سبز به متقاعد کردن مردم می‌پردازند تا وانمود کنند که محصولات سازمان، اهداف و سیاست‌های شرکت آن‌ها سازگار با محیط زیست است.

الا مور می‌گوید از آنجایی که موسسات مالی تلاش می‌کنند تا به صفر خالص برسند و سهم خود را در راستای  محیط زیست انجام دهند، این خطر وجود دارد افرادی که در بازار جا مانده‌اند به سمت ادعاها و ترفندهای بی اساس بروند. مور در این ارتباط توضیح می‌دهد که این عمل در واقع به‌عنوان شستشوی سبز شناخته می‌شود و این پتانسیل را دارد که چرخشی ایجاد کند و روی کار خوب انجام شده از طرف سایر شرکت‌ها اثر منفی بگذارد و آن را تضعیف کند.

۴. اگر با چالشی روبه‌رو شدید، توقف کنید و از خود بپرسید که برنامه چیست؟ یا چگونه این کار را انجام بدهیم؟ قبل از اینکه به یک اقدام خاص بپردازید

نقل قول برتر چهارم از جورج لودویکسون، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران بانکداری دیجیتال فین تک منیگا است. او در شماره آوریل مجله فین‌ تک در ارتباط با تصمیم‌گیری استراتژیک توضیح می‌دهد‌. به طور کلی نظر او این است که اگر از سابقه فنی برخوردارید یا به کار در سرعت‌های کوتاه عادت دارید، می‌توانید با ایجاد راه حل آسوده خاطر باشید و به این ترتیب توجه کافی به درک مشکل نداشته باشید. در واقع لودویکسون می‌گوید وقتی چالش و مشکلی هست، قبل از این‌که به سمت اقدام خاص دیگری بروید، کار را متوقف کنید. طرح یک حمله و انجام آن  می‌‌تواند قبل از پریدن یا همان اقدام به کار، سود زیادی داشته باشد.

۵. من از امکان توسعه راه حل برای چالش‌های امروز و فردا الهام گرفته‌ام

گاس فرانکه، مدیر عامل شرکای Axiom، در شماره ماه می مجله فین‌تک در مورد بینشی از ذهن سرمایه‌گذاری خصوصی صحبت می‌کند. او می‌گوید درک کردن سرمایه‌گذارانی که خطرپذیر یا به نوعی ریسک‌پذیر هستند از طرف بنیان‌گذاران فین‌تک جدای از سود می‌تواند به یک تلاش غیرقابل شکست تبدیل شود. در واقع این سرمایه‌گذاران اغلب به وسیله‌ی انگیزه‌های مشابه خودِ بنیانگذاران فین‌تک هدایت می‌شوند و موضوع توسعه‌ی راه‌حل برای رفع چالش‌‌هاست و سرمایه‌گذاران می‌خواهند راه‌حل مناسبی برای حل مشکل پیش رویشان قرار بگیرد. 

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

۶‌‌.‌ همه شرکت‌هایی که چشم‌انداز عمومی شدن دارند باید مدت‌ها قبل از اینکه یکی شوند مانند یک شرکت عمومی عمل کنند

با توجه به تیتر کاملاً واضح است که مخاطبان این نقل قول برتر شرکت‌هایی هستند که قصد عمومی شدن را دارند.‌ رومی ساووا، مدیرعامل پانسیون بی PensionBee که حوزه‌ی فعالیت امور بازنشستگی است در شماره اکتبر مجله فین‌تک می‌گوید استارت‌آپ او در طول همه‌گیری عمومی منتشر شد و زمان‌بندی ممکن است به جای یک نفرین، یک موهبت باشد. بررسی دقیق‌تری نسبت به شرکت‌های سهامی عام انجام می‌شود، بنابراین قبل از IPO یا همان اولین فروش سهام برای قدم گذاشتن در مسیر عمومی شدن، وقت بگذارید و تمام بخش‌های کسب و کار خود را آماده کنید.

۷. اضافه بار دائمی رمزارز‌های غیرقانونی باعث ایجاد سرفصل‌های منفی روزانه در مورد کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال می‌شود و در نتیجه سرمایه‌گذاران از خرید و فروش رمزنگاری منصرف می‌شوند

دن دا روزا، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Ethax، در این توصیه در واقع نگران تأثیر مجادله در مورد ارزهای دیجیتال بر مشروعیت خود است. به طور کلی او می‌گوید سالی که گذشت سال بسیار بدی برای ارز دیجیتال بود. یعنی با نوسانات شدید مشکلات بسیاری به وجود آمد و حتی به ورشکستگی صرافی کریپتو FTX انجامید. در حقیقت هر چند که مقررات ممکن است باعث بالا رفتن سرعت  تغییرات بشود. اما داروزا اصرار دارد که ما باید بر بازگرداندن اعتماد مصرف کننده تمرکز کنیم.

۸. ما شاهد تغییر قدرت مالی از نهادهای عظیم و جهانی به افراد هستیم

خب مورد مشخص از این نظر در واقع دموکراتیک شدن امور مالی است که به این ترتیب دیگر قدرت در دست نهادهای ثروتمند و بزرگ نخواهد بود‌ و افراد در اقشار و سطوح مختلف هم می‌توانند در امور مالی و در حقیقت سرمایه‌گذاری ورود کنند. با این اوصاف نقل قول برتر هشتم این مقاله را از داگ لودلو یادآور می‌شویم که یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت MainStreet است. او در شماره فوریه مجله فین‌ تک در ارتباط با این موضوع معتقد است که این تغییر که شاید بزرگترین تغییر در ۵۰۰ سال گذشته در حوزه مالی است، با ترکیبی از نوآوری‌های تکنولوژیکی، مدل‌های تجاری جدید و همچنین تقاضای رو به رشد سریع برای خدمات مالی پویاتر انجام می‌شود.

۹. با داغ شدن رقابت، گزینه‌ای برای متمایز کردن پیشنهادها، ارائه به‌روز رسانی‌های نظارتی، راهنمایی‌ها و محتوای آموزشی به مشتریان وجود دارد

نیکلاس وریلاود، رئیس بخش مشارکت در Mettle، معتقد است که نرم افزار مالی می‌تواند نقش مهم‌تری در کسب‌‌ و کار مشتریان داشته باشد. با توجه به این‌که کسب‌ و کارها مثل مصرف‌کنندگان با فشارهای مالی و بودجه‌ رو‌به‌رو هستند؛ بنابراین یافتن راه‌های مفید از طریق شرایط اقتصادی‌ کنونی می‌تواند ارائه‌دهندگان خدمات مثل ابزار حسابداری یا مالیاتی را کنار بزند. 

۱۰. بیش از دو سوم بانک‌ها فکر می‌کنند اگر نتوانند به صورت دیجیتالی تغییر کنند، در عرض دو سال سهم بازار را از دست خواهند داد

آخرین نقل قول برتر از سیمونا کوالیو، معاون ریسک و انطباق در شرکت مامبو Mambu است که در شماره آگوست مجله فین‌ تک به چالش پیش روی مدیران فعلی پرداخته است. به شکل خلاصه باید بگوییم که او در صحبت‌های خود به تحقیقات شرکت مامبو که شامل تعیین پیشرفت بانک‌ها در دیجیتالی کردن و مزیتی که رقبای جدید دارند، اشاره می‌کند.‌ همچنین می‌گوید با وجود درک نیاز به تحول و تغییرات دیجیتالی، هم‌چنان در مسیر بسیاری از بانک‌های بزرگ مشکلات و چالش‌هایی وجود دارد.

 منبع : rayanpay.com

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا